Географія 8 клас - Розробки уроків до підручника Г. Д. Довгань - 2016

РОЗДІЛ І. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ (6 ГОД)

ТЕМА 1. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА

Урок № 5 Зображення України в картографічних творах. Види картографічних зображень.

Мета уроку: навчальна: актуалізувати та закріпити знання учнів про географічні карти, види карт та способи картографічного зображення; ознайомити з картографічними зображеннями території України в різні часи, освітніми картографічними ресурсами; розширити знання про сфери застосування комп'ютерних технологій; розвивальна: розвивати картографічну грамотність, уміння аналізувати та порівнювати; формувати переконання в необхідності оволодіння комп'ютерними технологіями; виховна: виховувати повагу до праці картографів; розвивати пізнавальні можливості, самостійність.

Обладнання: підручник, фізична карта України, атлас.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні зможуть: називати джерела картографічної інформації про Україну, користуватися навчальними картами й атласами, картографічними інтернет-джерелами.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

ü  Бліцопитування

1. На які групи поділяють карти за масштабом? До якої з них належать карти України у шкільному атласі? стінні карти України?

2. Яку групу карт за охопленням території ви найчастіше використовували на уроках географії в 7 класі? До якої групи належить більшість карт в атласі 8 класу?

3. Наведіть приклади тематичних карт, що є у вашому атласі.

4. Назвіть основні способи картографічного зображення місцевості.

ü  Картографічний практикум (робота в парах)

Розгляньте карти «Клімат України» (один учень) та «Геологічна будова України» (другий учень). Визначте, які способи картографічного зображення застосовані для передання їх змісту, та запишіть їх у зошити. Обміняйтеся зошитами та здійсніть взаємоперевірку.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

ü  Вступне слово вчителя

Мандрівникам у XXI столітті стало набагато комфортніше пересуватися по світу завдяки детальнішим супутниковим картам та пристроям із модулями GPS-навігаторами, які доведуть точно до визначеного пункту. Порівняно із компасами та схемами приблизних маршрутів це якісна і точна навігація. Крім того, GPS-модулі зараз є практично в кожному смартфоні або планшеті.

Вже нікого не дивує, що картографічна інформація може бути представлена по-різному.

Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати картографічні зображення території України в різні часи, знайомитися з новітніми картографічними технологіями та картографічними інтернет-джерелами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Зображення України в картографічних творах

ü  Проблемне запитання

ü  Розповідь учителя

2. Навчальні карти й атласи (с. 23)

ü  Розповідь учителя

3. Картографічні інтернет-джерела (с. 24)

ü  Розповідь учителя

ü  Запитання

4. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи (с. 25)

ü  Розповідь учителя

ü  Повідомлення учнів

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

ü  Проблемне запитання

Чи потрібно вчитися працювати зі звичайними паперовими картами, якщо маєш GPS-навігатор? Відповідь обґрунтуйте.

ü  Картографічний практикум

Порівняйте електронні карти та ГІС із паперовими географічними картами. Назвіть переваги та недоліки кожного виду картографічних зображень.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

ü  Заключне слово вчителя

Тепер ви знаєте, як виглядала територія України в картографічних творах різних часів. Сучасна картографія надає нам величезні можливості досліджувати світ та нашу країну за допомогою найсучасніших картографічних ресурсів. Але для того щоб працювати з будь-якими географічними картами, потрібні певні знання та вміння. Саме тому з наступного уроку ви будете вчитися працювати з топографічними картами.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 5 підручника.

2. Підготуйтеся до контролю знань за темою «Географічна карта».

3. Творче завдання (за бажанням). За адміністративною картою України знайдіть наш населений пункт та визначте його географічні координати. На карті України знайдіть місто, яке ви б хотіли відвідати під час канікул, прокладіть по карті маршрут та за допомогою масштабу обчисліть відстань, яку вам потрібно подолати. Виконайте це завдання також за допомогою програми Google Earth та порівняйте результати.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити