Географія 8 клас - Розробки уроків до підручника Г. Д. Довгань - 2016

РОЗДІЛ І. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ (6 ГОД)

ТЕМА 2. ТОПОГРАФІЧНІ КАРТИ

Урок № 6 Топографічні карти.

Мета уроку: навчальна: ознайомити учнів із властивостями та елементами топографічних карт; наблизити учнів до самостійного висновку щодо значення топографічних карт у життєдіяльності людини; формувати первинні практичні вміння працювати з топографічною картою, визначати географічні та прямокутні координати; перевірити ступінь засвоєння знань за попередньою темою; розвивальна: розвивати картографічну грамотність, просторову уяву, увагу, розумову активність, пізнавальний інтерес; вдосконалювати вміння діяти за заданим алгоритмом; виховна: розвивати пізнавальну самостійність, працелюбність, наполегливість; виховувати зацікавленість картографією.

Обладнання: підручник, топографічна карта, атлас, роздавальний матеріал для експрес-опитування.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні зможуть: називати елементи топографічної карти; визначати географічні та прямокутні координати об'єктів, оцінювати значення топографічних карт для життєдіяльності людини.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

ü  Тестове завдання

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

ü  Вступне слово вчителя

Маючи топографічну карту, можна скласти модель місцевості, яку відбиває ця карта, не виходячи з приміщення. Безліч видів господарської діяльності не можуть обійтися без таких карт. Дуже важливим с вміння користуватися топографічними картами під час походів.

Сьогодні ви дізнаєтеся про особливості топографічних карт та сфери їхнього застосування, навчитеся визначати географічні та прямокутні координати.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Що таке топографічна карта

ü  Завдання

ü  Розповідь учителя

2. Практичне використання топографічних карт (с. 27)

ü  Завдання

3. Умовні знаки топографічних карт (с. 28)

ü  Розповідь учителя

ü  Завдання

4. Визначення географічних координат (с. 30)

ü  Розповідь учителя

ü  Завдання

5. Визначення прямокутних координат (с. 31)

ü  Розповідь учителя

ü  Завдання

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

ü  Картографічний практикум (робота в парах)

Використовуючи фрагмент топографічної карти в атласі, знайдіть у квадраті 65-13 колодязь. Визначте його географічні та прямокутні координати.

ü  Бліцопитування

1. Які карти називають топографічними? Наведіть приклади практичного застосування топографічних карт.

2. Яку картографічну проекцію застосовують при створенні топографічних карт? Чому спотворення на топографічних картах є незначними?

3. Наведіть приклади масштабних, позамасштабних, лінійних та пояснювальних умовних знаків.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

ü  Заключне слово вчителя

Будь-яка людина у своєму житті стикається з картами. Вміння їх правильно прочитати надає можливість розкрити особливості місцевості, обрати правильний маршрут пересування, підготуватися до подолання певних перешкод. Сьогодні ви переконалися у важливості топографічних карт, вчилися розуміти їх мову, визначати географічні та прямокутні координати. Але можливості роботи з топографічною картою цим не обмежуються. Тому наступного уроку ми продовжимо розкривати зміст топографічної карти та виконувати практичні завдання.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 6 підручника.

2. Ознайомтеся з умовними знаками топографічної карти та опишіть місцевість, що розташована у квадраті 64-13 на фрагменті топографічної карти атласу.

3. Визначте географічні та прямокутні координати позначки 171,8 у квадраті 65-10 на фрагменті топографічної карти.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити