Географія 8 клас - Розробки уроків до підручника Г. Д. Довгань - 2016

РОЗДІЛ ІV. НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА СВІТУ (11 годин)

ТЕМА 5. ЗАЙНЯТІСТЬ НАСЕЛЕННЯ У СВІТІ ТА В УКРАЇНІ

Урок № 63 Підсумковий урок за розділом «Населення України та світу».

Мета уроку: навчальна: актуалізувати, систематизувати та узагальнити знання учнів за темами розділу «Населення України та світу»; розвивальна: стимулювати активну пізнавальну діяльність, вдосконалювати уміння самостійно здобувати знання, стисло і грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність; сприяти розвитку зв'язного мовлення, комунікативних властивостей; виховна: виховувати творчу, працелюбну особистість, почуття самокритичності, самовиховання, культуру поведінки, мови; формувати національну свідомість, повагу до рідного народу, толерантне ставлення до інших народів.

Обладнання: підручник, політична карта світу, карта адміністративно-територіального устрою України, атлас, довідники.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (географічний турнір).

Очікувані результати: учні зможуть: характеризувати демографічні процеси, особливості розселення, етнічний та релігійний склад населення, трудові ресурси та зайнятість населення в Україні та світі; самостійно застосовувати набуті знання, уміння та навички для аргументації власної позиції щодо особливостей сучасного населення країн світу та України.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

ü  Запитання

1. Які теми ви опрацювали під час вивчення розділу «Населення України та світу»?

2. Які з них та чому для вас були найцікавішими?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

ü  Вступне слово вчителя

Немає сумніву, що більш сприятливі природні умови і багаті природні ресурси є важливим фундаментом для ефективного господарювання в країні. Однак якщо не реалізувати надане природою, то всі її багатства залишатимуться лише природними компонентами. Тільки за участі людини природні багатства набувають властивостей ресурсів і можуть приносити користь.

Працюючи над розділом «Населення України та світу», ви неодноразово переконувалися в тому, що люди, які живуть у країні, є її головним багатством, творцем матеріальних і духовних благ. Не варто забувати, що кожний із нас є часткою населення України.

Сучасна людина повинна не лише сприймати інформацію, а й аналізувати її, вміти критично мислити та мати власну позицію.

Реалізувати таку можливість, вчитися висловлювати та відстоювати власну точку зору, допомагати один одному та працювати в команді вам допоможе участь у географічному турнірі.

IV. САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

Стисле ознайомлення з регламентом та правилами проведення турніру юних географів:

 http://solnTwgeo.at.ua/Turnir/polozhennja_vseukrajinskogo_turniruJunikh_geograf.doc

Географічний турнір проводиться відповідно до правил Всеукраїнського турніру юних географів (можливе їх спрощення та скорочення регламенту).

У грі беруть участь шість команд по четверо-п'ятеро учнів.

Турнір поділяється на дві півфінальні гри по три команди, які визначаються жеребкуванням, та фінал. До фіналу виходять команди, що наберуть найбільшу кількість балів у кожній групі, а також команда з найбільшою кількістю балів серед решти команд — учасниць півфіналу.

(Перелік питань для обговорення наведений у домашньому завданні до уроку № 53.)

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторіть матеріал підручника за розділом «Населення України та світу».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити