Географія України 8 клас - Навчально-методичний посібник 2017

РОЗДІЛ IІ. ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ

ТЕМА 3. УКРАЇНА НА КАРТІ ГОДИННИХ ПОЯСІВ

УРОК 12. ПРАКТИЧНА РОБОТА 3. АНАЛІЗ КАРТИ ГОДИННИХ ПОЯСІВ СВІТУ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ. ДОСЛІДЖЕННЯ. ПЛАНУВАННЯ МАРШРУТУ МАНДРІВКИ КРАЇНАМИ СВІТУ З ВИЗНАЧЕННЯМ РІЗНИЦІ В ЧАСІ В НИХ ПОРІВНЯНО З КИЇВСЬКИМ

Мета:

навчальна: удосконалити наявні і сформувати нові практичні вміння і навички роботи з картами; навчити учнів вирішувати конкретні задачі з визначення місцевого та поясного часу; удосконалити знання про місцевий, поясний, літній час;

розвивальна: удосконалювати навички роботи з картами, розвивати прикладні математичні компетенції;

виховна: виховувати відповідального громадянина країни, взаємодопомогу.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Обладнання: підручник, атлас, глобус, фізичні карти України, світу, карта годинних поясів, картки із завданнями на визначення місцевого й поясного часу.

Опорні та базові поняття: меридіан, місцевий час, поясний час, літній час, годинний пояс, серединний меридіан, лінія зміни дат.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

• Що таке місцевий час?

• У якому напрямку обертається Земля навколо своєї осі? Що є відправною лінією початку нової доби? У якому напрямку це відбувається?

• За який час відбувається повний оберт Землі?

• Використовуючи знання з математики, поясніть, яким на вигляд буде шлях будь-якої точки поверхні Землі за добу. На скільки градусів вона повертається?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Чи подобається вам зустрічати Новий рік? Напевно, що так. Скільки разів за добу це можна зробити і як?

IV. ВСТУПНІ ВПРАВИ

1. Розрахуйте, на скільки відрізнятиметься місцевий час між точками, розташованими на меридіанах 30° сх. д. і 31° сх. д. Де час буде більшим?

2. На скільки відрізняється час у Великобританії та Японії? Де він більший? У якій країні світу буде така сама різниця в часі за умови, що у Великобританії він буде більшим?

3. За картою годинних поясів назвіть країни чи їхні частини, де час буде щоразу більший на годину, ніж у попередній країні.

V. ПРОБНІ ТА ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

1. Складіть алгоритм визначення різниці місцевого часу між двома пунктами на поверхні Землі.

2. Визначте різницю в місцевому часі між крайніми західною та східною точками території України.

3. Визначте місцевий час у своєму населеному пункті, якщо в Києві місцевий час 12 годин. Чи буде різниця в часі на годинниках киян та мешканців вашого населеного пункту?

4. Визначте різницю поясного та місцевого часу між столицею нашої країни та столицями найбільш населених країн світу (Китай, Індія, СІЛА, Індонезія, Бразилія).

5. На островах Кірібаті 12 година по полудні 1 вересня. Який час і день у той самий момент на сусідніх Маркізьких островах?

6. Ви вилетіли о 10 годині ранку 31 грудня 2015 р. з Лондону (Великобританія) до Веллінгтону (Нова Зеландія). Переліт тривав 25 годин. Коли ви прибули в кінцевий пункт подорожі?

V. ТВОРЧІ ВПРАВИ

Дослідження. Уявіть, що у вашому розпорядженні є надзвичайно швидкий транспорт. За картою годинних Поясів сплануйте мандрівку країнами світу, щоб зустріти якомога більше разів настання нового року. У кожній країні визначте різницю в часі порівняно з київським.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати § _______________________________

• Скласти власне завдання про місцевий чи поясний час.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити