Географія України 8 клас - Навчально-методичний посібник 2017

РОЗДІЛ V. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ

ТЕМА 1. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ, ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ

УРОК 60. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, АДМІНІСТРАТИВНО ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ, ІСТОРІЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ

Мета:

навчальна: сформувати знання про географічне положення свого адміністративного регіону; ознайомити з сучасним адміністративно-територіальним устроєм, його проблемами та перспективами; навчити визначати й оцінювати географічне положення свого регіону в межах України; використовуючи міжпредметні зв'язки з історією, охарактеризувати основні етапи формування території й розвитку свого краю, з'ясувати причини й наслідки територіальних змін;

розвивальна: розвивати науковий світогляд, уміння узагальнювати та аналізувати матеріал, продовжити формування основних навичок роботи з джерелами географічних та історичних знань;

виховна: виховувати любов до свого краю, як частини єдиної України, повагу до його історичного минулого, відповідальність за його подальший розвиток, толерантність.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, фізична і політична карта світу, фізична карта України, карта адміністративного устрою України, історичні карти України, тематичні карти свого регіону.

Опорні та базові поняття: географічне положення, територія, крайні точки, адміністративний устрій, обласний центр, район.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

• Що означає визначити географічне положення певної території?

• Визначте крайні точки території свого адміністративного регіону.

• У різні способи визначте протяжність території свого адміністративного регіону.

• Пригадайте з курсу історії України, до яких українських державних утворень входила в різні історичні періоди територія нашого краю.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ми навчилися визначати географічне положення України, зазначили його вигідність. Так само й окремі складові нашої великої держави мають своє географічне положення. Сьогодні ми зрозуміємо, наскільки вигідне географічне положення нашого рідного краю, які проблеми та перспективи ми маємо.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Географічне положення

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

2. Формування території

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

3. Сучасний адміністративно-територіальний устрій регіону. Проблеми й перспективи

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

4. Гордість та проблеми краю

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

• Наведіть конкретні приклади найвизначніших подій, пов’язаних із формуванням території свого краю.

• Скільки адміністративних одиниць входить до складу регіону? Покажіть декілька прикладів на карті.

• На контурній карті позначте межі своєї області, сусідні адміністративні одиниці, обласний центр, свій населений пункт.

• Визначте протяжність від свого населеного пункту до столиці України, до державних кордонів з різними країнами.

• Оцініть позитивні й негативні ознаки географічного положення свого регіону.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити