Географія України 8 клас - Навчально-методичний посібник 2017

РОЗДІЛ V. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ

ТЕМА 2. ПРИРОДА РЕГІОНУ

УРОК 61. ОСОБЛИВОСТІ ПРИРОДНИХ УМОВ І РЕСУРСІВ

Мета:

навчальна: сформувати знання про рельєф і геологічну будову, клімат, поверхневі й підземні води, ґрунтово-рослинний покрив, тваринний світ, ландшафти свого адміністративного регіону; з'ясувати особливості взаємозв'язків між природними компонентами та їх впливом на особливості мешкання населення, економічного стану краю, перспективи подальшого розвитку; навчити визначати й оцінювати природні ресурси свого регіону в межах України;

розвивальна: розвивати науковий світогляд, уміння узагальнювати та аналізувати матеріал, продовжити формування основних навичок роботи з джерелами географічних знань;

виховна: виховувати любов до свого краю, формувати позицію відповідального та дбайливого господаря своєї землі.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, фізична й тематичні карти (природних умов) України, тематичні карти свого регіону.

Опорні та базові поняття: природні умови, природні компоненти, природні ресурси.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

За кожною картою природних умов України в атласі визначте місце свого адміністративного регіону відповідно до тематики карти. Наприклад, у межах яких форм рельєфу та тектонічних структур розташований, у якій природній зоні та ін.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У деяких випадках для розуміння суті, причин певних явищ чи процесів того, що оточує нас щодня, слід подивитися на це здалеку. Ми це вже зробили, з’ясувавши природні умови й особливості всієї України. Тепер ми з легкістю зможемо пояснити, чому саме така погода в нас, чому наша область вирощує саме такі сільськогосподарські культури, що особливого в наших річках та озерах та багато іншого.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Рельєф, геологічна й тектонічна будова, корисні копалини











2. Кліматичні особливості. Погодні умови




3. Поверхневі й підземні води









4. Ґрунти









5. Рослинний і тваринний світ









6. Ландшафти









V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

✵ Опишіть своєму уявному другу з іншого куточка України природу свого краю. Назвіть основні чинники, що сприяли саме таким краєвидам.

✵ Які природні умови свого краю ви вважаєте дуже вдалими для вашого життя, а які — ні? Відповідь обґрунтуйте.

✵ Пригадайте всі особливості свого краю (традиційні ремесла, особливості забудови, страви, одяг та ін.), що можна було б пояснити особливостями природних умов.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити