Географія України 8 клас - Навчально-методичний посібник 2017

РОЗДІЛ V. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ

ТЕМА 2. ПРИРОДА РЕГІОНУ

УРОК 62. ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ. ОБ'ЄКТИ ПРИРОДНО-ЗАПОВІДНОГО ФОНДУ

Мета:

навчальна: з'ясувати складники природно-ресурсного потенціалу свого краю та особливості його використання; систематизувати знання про основні види забруднення довкілля; визначити екологічну ситуацію у своєму регіоні та її вплив на життєдіяльність населення; сформувати знання про природно-заповідний фонд свого адміністративного регіону та особливості його розташування; удосконалювати навички роботи з тематичними картами та іншими джерелами географічної інформації;

розвивальна: розвивати вміння узагальнювати та аналізувати матеріал, робити оціночні судження, висувати власні пропозиції вирішення проблем;

виховна: виховувати любов до свого краю, формувати позицію відповідального та дбайливого господаря своєї землі.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, фізична й тематичні карти (природних умов) України, карта природно-заповідного фонду України, тематичні карти свого регіону.

Опорні та базові поняття: природокористування, екологічна ситуація, ПЗФ, природно-заповідна територія.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

✵ Що ви розумієте під природокористуванням в умовах сталого розвитку? Чи відомі вам випадки порушення цього принципу в межах нашого краю?

✵ Назвіть найвідоміші природоохоронні об’єкти України. Які природоохоронні об’єкти свого регіону ви знаєте?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Від того, як ми будемо використовувати природні багатства свого краю, залежить не тільки наше сьогодення, а й майбутнє. Хтось скаже: «Що від мене залежить? Це справа державна». Так, але державою керують чиновники, а не боги. Ми маємо і право, і обов’язок контролювати дії влади. Але спочатку треба навчитися добре розуміти особливості природних ресурсів свого краю, їхні можливості. Наші дії та судження завжди повинні бути аргументовані.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Використання природно-ресурсного потенціалу









2. Екологічна ситуація






3. Основні види та джерела забруднення довкілля









4. Вилив екологічної ситуації на життєдіяльність людини









5. Природно-заповідний фонд









6. Природокористування в умовах сталого розвитку











V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

✵ Зазначте основні шляхи забруднення довкілля краю. Запропонуйте свої шляхи, як їх позбутися чи мінімізувати. Які з них ви вважаєте реальними для вирішення зараз, а які доведеться вирішувати вашому поколінню?

✵ Який відсоток території свого адміністративного регіону становлять природоохоронні об’єкти? Чи є такий показник достатнім?

✵ Які категорії природоохоронних об’єктів та територій ПЗФ є в краї? Які з них мають найсуворіші обмеження щодо господарської діяльності?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити