Географія України 8 клас - Навчально-методичний посібник 2017

РОЗДІЛ V. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ

ТЕМА 3. НАСЕЛЕННЯ РЕГІОНУ

УРОК 63. КІЛЬКІСТЬ ТА СТРУКТУРА НАСЕЛЕННЯ. ЕТНІЧНИЙ СКЛАД. ОСОБЛИВОСТІ ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ

Мета:

навчальна: надати інформацію про кількість населення свого адміністративного регіону; з'ясувати чинники, що впливають на кількість населення; сформувати уявлення про статево-віковий, етнічний склад населення; охарактеризувати тривалість життя населення, тенденції та причини її змін; ознайомити з основними напрямками демографічної політики в краї; з'ясувати особливості механічного руху населення в регіоні, особливості розселення: оцінити якісний склад трудових ресурсів регіону для його господарського розвитку;

розвивальна: розвивати науковий світогляд, аналітичні здібності, розуміння демографічних процесів, формувати позицію обізнаного, відповідального громадянина;

виховна: виховувати толерантність, відповідальність, прагнення до самовдосконалення.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, статистична інформація про населення свого адміністративного регіону, карти населення України і свого регіону.

Опорні та базові поняття: природний рух населення, міграції, статево-віковий склад, тривалість життя, національність, сільське й міське населення, зайнятість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

✵ Яка кількість населення України?

✵ Які тенденції зміни чисельності населення характерні для України загалом? Як «почувається» в цьому відношенні наша область?

✵ Які причини, на ваш погляд, найбільше впливають на чисельність населення у краї?

✵ Люди яких етнічних груп мешкають у нашому краї?

✵ У яких сферах діяльності задіяні ваші батьки та родичі? Чому вони обрали саме такий спосіб заробітку?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Яким би не був багатим чи бідним наш край на природні ресурси, його подальший розвиток залежить тільки від людей. Японія — бідна на природні ресурси країна, але її громадяни зробили її однією з найуспішніших держав світу. Які особливості населення нашого краю заважають нашому розвитку, що потрібно змінити та які перспективи ми можемо вибудувати, допоможе зрозуміти нам наш урок.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Кількість населення









2. Чинники зміни кількості населення









3. Статево-віковий склад. Тривалість життя. Демографічна політика









4. Етнічний та релігійний склад населення








5. Особливості розселення населення








6. Трудові ресурси. Зайнятість населення







V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

✵ Зазначте всі особливості населення свого краю, що потребують змін для покращення життя в регіоні та збільшення темпів його розвитку.

✵ Уявіть, що ви — керівник соціальної служби регіону. Які заходи ви запропонували б утілити для вашого освітнього, професійного розвитку?

✵ Змалюйте свою «ідеальну» майбутню родину. Що в ній залежить тільки від вас самих, а на що слід спрямовувати владу?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити