Розробки уроків - ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 3 клас - (за підручником О. В. Гнатюк) - 2014 рік

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я

Урок 15. ТИ — СПІВРОЗМОВНИК. ПРАКТИЧНІ РОБОТИ. ЯК ЗРОБИТИ ПРИЄМНІСТЬ ІНШОМУ. ЯК ПОПРОСИТИ ПРО ПОСЛУГУ ЧИ ДОПОМОГУ

Мета: пояснити учням, чому вміння слухати є не менш важливим, ніж уміння говорити; розповісти про переваги впевненого і толерантного спілкування та недоліки пасивного й агресивного спілкування; навчати розпізнавати вербальні і невербальні ознаки активного слухання; виховувати толерантне ставлення до точки зору інших.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Вільний мікрофон»

— Що таке толерантність?

— Як слід ставитися до людей, які мають проблеми зі здоров’ям?

— Яку людину можна назвати толерантною?

— Поміркуйте, чим ви можете допомогти людям, які мають проблеми зі здоров’ям.

— Для чого людині потрібне спілкування? (Щоб обмінюватися новинами, допомагати одне одному, дружити, підтримувати, підбадьорювати тощо.)

— З якою людиною вам приємно спілкуватися? (Ввічливою, доброзичливою, привітною, вдячною, чемною, яка вміє слухати, не перебиває тощо — таку людину називають приємним співрозмовником.)

— Що треба вміти робити, щоб бути приємним співрозмовником? (Уважно слухати, тактовно висловлюватися, чемно попросити, не забувати дякувати людям, доброзичливо вітатися і прощатися, обов’язково вибачатися тощо.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроді ви дізнаєтеся, яким буває спілкування.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 61-64)

— Що дає людині спілкування?

— Розгляньте малюнки на с. 61. Як потрібно слухати співрозмовника?

— Що свідчить про те, що людина уважно слухає (опишіть Ті вираз обличчя, положення тіла, міміку, жести...)?

— Як можна зрозуміти, що тебе не слухають?

— Про кого кажуть: «В одне вухо влітає, а в друге — вилітає»?

— Як підтвердити, що ти згоден з думкою мовця?

Запам’ятайте! Уміння слухати — найважливіше у спілкуванні.

— Розгляньте малюнки на с. 62 вгорі. Яку поведінку називають впевненою?

— Розгляньте малюнки на с. 62 внизу. Яку поведінку називають пасивною?

— Розгляньте малюнки на с. 63. Яку поведінку називають агресивною?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 63)

— Що ви дізналися про мову жестів?

2. Читання вірша Лесі Вознюк

НЕВИГАДАНА ІСТОРІЯ ПРО ПОЯВУ МОВИ

Колись первісні люди не знали ані слова,

не вміли пояснити: це — мамонт, то — корова.

Вони порозумітись старались між собою —

показували пальцем, кивали головою.

Якщо чужинці раптом з’являлися з-за лісу,

нахмурювали брови, хапалися за списа.

Стрічали друзів з миром, усміхнено, охоче,

і дивувались щиро, до неба звівши очі.

А потім, щоб онукам про все це розказати,

то вигадали мову і стали розмовляти.

— Утворіть коло і по черзі привітайтесь одне з одним за допомогою «мови жестів» (намагайтеся не повторюватися).

Запам’ятайте! Люди спілкуються словами і без слів. «Мова жестів» сприяє взаєморозумінню.

3. Читання вірша Ігоря Січовика «Невихований ведмідь»

НЕВИХОВАНИЙ ВЕДМІДЬ

В лісі жив Ведмідь-гультяй,

Знав єдине слово: «Дай!»

— Дайте меду і малини!

Дайте рибки і калини!

Дорікали звірі вслід:

— Ну й неввічливий ведмідь!

Чи тобі завчити важко

Чарівні слова: «Будь ласка!»

— Розкажіть, які чарівні слова ви знаєте і коли їх потрібно вживати.

4. Робота над прислів'ями

• Як ти до людей, так і люди до тебе.

• Щире вітання дорожче за частування.

• Від теплого слова і лід розтає.

• Слово — не горобець, випустиш — не впіймаєш.

• Ніщо не коштує так дешево і не цінується так дорого, як увічливість. Запам’ятайте! Ввічливість сприяє спілкуванню і добрим стосункам.

5. Практична робота

— Прочитайте пам’ятку, як правильно висловити прохання.

Як висловити прохання

• Приязно подивись на співрозмовника.

• Чемно привітайся.

• Поясни, чого ти хочеш.

• Увічливо попроси допомогти.

• Якщо тобі допомогли, щиро подякуй.

• Якщо відмовили, перепроси («Вибачте, що потурбував»).

6. Робота в парах

— Об’єднайтесь у пари. Нехай один із вас буде «ведмедем», а інший — «пасічником».

Розіграйте сценку, як ведмідь просить у пасічника скуштувати меду.

Потім поміняйтеся ролями і ще раз розіграйте сценку.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Поясніть, що означає для вас спілкування.

— Яку людину ви назвали би гарним слухачем?

— Назвіть слова, які не підходять для характеристики доброго спілкування.

— Як ви розумієте прислів’я: «Умій сказати, умій і змовчати»?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.