Розробки уроків - ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 3 клас - (за підручником О. В. Гнатюк) - 2014 рік

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я

Урок 22. ДОРОЖНЯ БЕЗПЕКА. ПЕРЕХІД ДОРОГИ З ОБМЕЖЕНОЮ ОГЛЯДОВІСТЮ

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Вільний мікрофон»

— Що слід зробити перед тим, як увімкнути газову плиту?

— Де розташовано вентиль, що перекриває подачу газу до газової плити?

— За якими ознаками можна визначити, що стався витік газу?

— За яким номером телефону можна викликати аварійну газову службу?

— Чому, почувши запах газу, не можна запалювати сірники і вмикати світло?

2. Робота над загадками

• Два брати спереду гудуть,

За ними двоє ще женуться,

Біжать, ніяк не доженуть,

Об землю спересердя б’ються. (Колеса)

• Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)

— Ми всі — пішоходи у випадку, коли ходимо пішки, тобто рухаємося дорогою, але не користуємося транспортом. Для пішоходів існують певні правила дорожнього руху, з якими ви ознайомилися у попередніх класах. Назвіть їх.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Про вашу безпеку на дорогах дбає багато людей. Але і ви самі маєте бути обережними. Наприклад, ви вже знаєте, що не можна переходити дорогу на червоний сигнал світлофора. Та не поспішайте і тоді, коли загориться зелене світло. Спочатку впевніться, що всі автомобілі зупинилися. Пам’ятайте, що автомобіль не може зупинитися миттєво.

2. Робота за підручником (с. 92-94)

— Які діти стають винуватцями дорожніх пригод?

— Розгляньте малюнки на с. 92 унизу. Для кого є обов’язковими правила дорожнього руху?

— Розгляньте малюнки на с. 93. Розкажіть пам’ятку пішохода.

— Розгляньте малюнки на с. 94. Які дорожні знаки означають місце зупинки автобуса і тролейбуса?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 94-97)

1) Розгадування ребусів.

Дорожні знаки. Рух.

2) Робота над малюнками.

— Розгляньте малюнки нас. 95.

— Які правила дорожнього руху порушують діти?

3) Читання статті «Перехід дороги з обмеженою оглядовістю».

— Де можна переходити дорогу за відсутності пішохідних переходів та світлофорів?

— Що заважає пішоходам добре бачити проїжджу частину?

— Де у такому разі треба переходити дорогу?

— Розгляньте малюнки на с. 96. До кого дітям слід звернутися по допомогу?

— Що ще може обмежувати оглядовість дороги?

— Розгляньте малюнки нас. 96. Що у такій ситуації необхідно зробити?

Запам’ятайте! Для переходу дороги слід обирати місце, яке добре проглядається в обидва боки!

2. Розповідь учителя

— Дуже часто небезпечні ситуації на дорогах виникають через обмежену оглядовість у сутінках, уночі, у туман, під час дощу або снігопаду.

В умовах недостатньої оглядовості водій може надто пізно помітити пішохода і не встигне загальмувати.

Зробити пішоходів і велосипедистів помітнішими у світлі фар допомагають флікери. Це світловідбивні пов’язки, підвіски, значки та інші елементи. їх розміщують на одязі, ранцях і велосипедах.

Запам’ятайте! В умовах обмеженої оглядовості користуйся світловідбивачами!

Разом із дорослими доберіть кілька світловідбивачів та прикріпіть їх до ранця, куртки, комбінезона. Розкажіть друзям про необхідність використання флікерів.

3. Робота в парах

— Розкажіть одне одному правила переходу дороги.

4. Тест «Так чи ні?» (додаток)

1) Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть трамвай?

О Обійти спереду;

О почекати, поки від’їде;

О обійти ззаду.

2) Обмежена оглядовість — це:

О добра видимість;

О частково видно шлях;

О нічого не видно.

Я) Коли рухаєшся в умовах обмеженої оглядовості, потрібно:

О добре оглянути шлях;

О спокійно перейти дорогу;

О швидко перейти дорогу, добре її оглядаючи.

4) Правила безпечного переходу:

О поглянь праворуч, а потім ліворуч;

О поглянь ліворуч, а потім праворуч;

О переходь дорогу, коли заманеться.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Які дорожні знаки є на дорозі, якою ви йдете до школи?

— Чому не можна виходити на проїжджу частину дороги з-за перешкоди?

— Чи можна переходити дорогу в тому місці, де вона піднімається вгору чи спускається вниз? Чому?

— Обговоріть з батьками небезпечні місця на дорозі від дому до школи.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.