Розробки уроків - ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 3 клас - (за підручником О. В. Гнатюк) - 2014 рік

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я

Урок 27. ЩОБ НЕ ЗАБЛУКАТИ... ЯК УНИКНУТИ НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ НА ПРИРОДІ

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час грози в лісі, в степу; навчати уникати зустрічі з дикими тваринами; розповісти, як діяти, якщо загубився чи заблукав; розвивати навички правильної поведінки; виховувати впевненість та силу волі.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

— Який одяг і взуття слід обирати для прогулянок?

— Розкажіть, як ви одягаєтеся на прогулянку на природу влітку, взимку.

— У які ігри на природі ви любите грати?

—  Ви вже знаєте, як безпечно поводитись у різних життєвих ситуаціях, до кого можна звернутися по допомогу. А от якщо поблизу нікого немає — людина залишається наодинці? Як діяти? Які небезпеки можуть загрожувати на природі?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як діяти під час грози в лісі, в степу, а також,— у випадках, якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 115-119)

— Розгляньте фотографію на с. 115. Чому не можна вирушати на природу самому, без дорослих — батьків, учителів?

— Розгляньте малюнок на с. 116. Як слід поводитися, щоб не заблукати?

— Що слід робити, якщо ви загубили-таки дорогу, відстали від дорослих?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розповідь учителя

— Що може трапитися на відпочинку

Прогулянку на природі можуть зіпсувати погана погода, зустріч зі зловмисниками чи дикими звірами, інші несподіванки. Небезпечна ситуація може статися будь з ким і будь-якої миті. Тому дітям вашого віку не можна ходити далеко без дорослих.

— Пригадайте свій найменш удалий відпочинок на природі. Розкажіть, що його зіпсувало.

— Назвіть неприємності, які підстерігають на відпочинку.

— Які ще небезпечні ситуації можуть трапитися?

2. Руханка

— Утворіть коло, оберіть ведучого і пограйте в гру «Безпечно — небезпечно» . Ведучий називає певну дію (користуватися мобільним телефоном, ховатися у низинці...) та запитує будь-кого, чи безпечно це робити під час грози. Той, хто припустився помилки, стає ведучим.

Запам’ятайте! Блискавка влучає у найвищу точку на місцевості.

3. Продовження роботи за підручником (с б)

— Розгляньте малюнки на с. 118-119. Як поводитися, якщо гроза застала тебе в лісі?

— Як поводитися, якщо гроза застала тебе на відкритій місцевості, наприклад, у степу?

— Як поводитися, якщо гроза застала тебе у горах?

— Чого не можна робити під час грози?

— Яких диких тварин можна зустріти у лісі?

— Розгляньте малюнки на с. 120. Як поводитися, якщо натрапив на дику тварину?

4. Робота над загадками

• Навпіл небо розтинає,

У цей час іде гроза.

Діток гуркотом лякає.

Жалить землю, як оса. (Гроза)

• Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

В полі, в лісі навкруги —

Скрізь у мене вороги. (Заєць)

• Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є,— жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно,... (вовк).

5. Гра «Так чи ні?»

• Збираючись на прогулянку до лісу, із собою потрібно взяти ліхтарик, аптечку, сірники, воду, їжу. (Так)

• 3 продуктів треба взяти консервовані овочі, варення у скляних банках. (Ні)

• Зустрічей з хижими звірами краще уникати. (Так)

• Під час грози краще захиститися парасолькою. (Ні)

• Хороша схованка під час грози — високе дерево. (Ні)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Інтерв'ю»

— Що робитимеш, коли заблукаєш у лісі, горах чи степу?

— Чого не робитимеш?

— Які поради запам’ятав?

— Що було новим і незвичним?

— Розкажи, як слід поводитися під час грози. Чого робити не можна?

— Як не натрапити на диких тварин?

— Що треба робити, натрапивши на дику тварину?




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити