Розробки уроків - ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 3 клас - (за підручником О. В. Гнатюк) - 2014 рік

ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ'Я

Урок 29. САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ

Мета: навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

—  Назвіть позитивні та негативні риси характеру людини. Які з них є у вас, а які ви хочете виховати в себе?

—  Які риси характеру ви найбільше цінуєте у людях? Чому?

—  Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину.

Неосяжний і різноманітний світ, у якому ми живемо. Він ставить перед людиною безліч загадок. Найбільшу загадку сформулювали ще давні греки, написавши на одному зі своїх храмів: «Пізнай самого себе». І людина пізнає.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ви зможете більше дізнатися про себе як особистість.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання оповідання Іллі Бутмана «Боягуз»

БОЯГУЗ

Жили-були двоє друзів — Ромчик і Дмитрик. Ромчик був боягузом, а Дмитрик — хоробрим хлопчиком. Якось друзі почули крик дівчинки, яка тонула в річці. Боязкий Ромчик так злякався за дівчинку, що кинувся її рятувати. А хоробрий Дмитрик, який ні за себе, ні за інших не боявся, пішов собі далі.

Повертаючись зі школи, Ромчик завжди боявся, що мамі, яка втомилася на роботі, доведеться прибирати квартиру, і тому сам мив за собою посуд. А Дмитрик не знав страху і ніколи мамі не допомагав.

—  І чого ти завжди боїшся! — казав Дмитрик.— Бери приклад з мене. Ось я бачив сьогодні, як хлопчики ображали дівчинку, але це мене анітрішки не злякало.

—  Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?

—  А кого з них ви вважаєте хоробрим?

—  Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.

2. Розповідь учителя

—  Самооцінка — це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.

Занижена самооцінка — це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.

Завищена самооцінка — це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.

Реалістична самооцінка — це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Рольова гра «Чарівний стілець».

Учні називають риси характеру дитини, що сидить на «чарівному стільці». «Чарівний стілець» не має висвітлювати негативні якості.

2. Вправа «Мій портрет у променях сонця»

— На аркушах паперу намалюйте сонце. У центрі сонячного кола напишіть своє ім’я. Потім уздовж променів напишіть власні позитивні риси характеру (наприклад, скромність, турботливість, наполегливість, доброзичливість, відповідальність тощо).

Визначте риси, які б ви хотіли вдосконалювати у собі самому. Обміркуйте, яким шляхом це можна зробити.

3. Вправа «Риси характеру»

— Протягом 5 хв напишіть якнайбільше рис характеру, що, на вашу думку, необхідні успішній людині (писати краще у стовпчик).

Після закінчення часу кожен учасник по черзі (по колу) називає одну з рис. Після того, як була названа риса, учасники відзначають, чи записана вона в кого-небудь. Якщо так, позначають цю рису у своїх записах певним знаком, аби не повторювати інших.

Після перерахування всіх рис у ході спільного обговорення визначають найбільш важливі риси характеру успішної людини.

— Визначте риси, які б ви хотіли вдосконалювати в собі самому. Обміркуйте, яким шляхом це можна зробити.

4. Вправа «Самооцінка»

— Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні, у становленні характеру. Людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру.

Я пропоную вам вправу, яка, можливо, допоможе вам стати кращими.

Аркуш розділіть на 2 стовпчики. Лівий: яких рис характеру я хотів би позбутися? Правий: яких хотів би набути? За 1 хв напишіть якомога більше рис (не менше 3). До якостей з лівого стовпчика доберіть антоніми, впишіть їх у правий стовпчик, а з лівого — викресліть. Оберіть найважливіше та уявіть себе таким.

5. Робота в групах

— Уявіть магазин, де ви можете обміняти одну рису свого характеру на іншу. По черзі скажіть, що ви хотіли б віддати, а що замість цього придбати у такому магазині.

Запам’ятайте! Виховуйте у собі риси характеру, що зміцнюють здоров’я: працьовитість, чуйність, щирість, чесність.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як ви розумієте прислів’я «Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь»?

— Чи можна вдосконалити характер?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.