Розробки уроків - ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 3 клас - (за підручником О. В. Гнатюк) - 2014 рік

ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ'Я

Урок 30. НАВЧАННЯ — НАЙГОЛОВНІША СПРАВА. РОЗВИТОК ПАМ'ЯТІ ТА УВАГИ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВПРАВИ ДЛЯ ТРЕНУВАННЯ ЗОРОВОЇ І СЛУХОВОЇ ПАМ'ЯТІ ТА КОНЦЕНТРАЦІЇ УВАГИ

Мета: дати учням уявлення про пам'ять, увагу та їх зв'язок зі здоров'ям та навчанням; вчити називати умови успішного навчання; довести необхідність навчання; розучити вправи для тренування пам'яті та концентрації уваги; виховувати допитливість, ініціативність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Вільний мікрофон»

— Чи легко вам учитися?

— Чи залежить навчання від здоров’я?

— Чи впливає навчання на здоров’я?

— Задля чого потрібно вчитися і чи потрібно це взагалі? Доведіть свою думку.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як розвивати пам’ять та увагу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 125-127)

— Розгляньте малюнки на с. 125. Яка справа для кожного учня є найголовнішою?

— Для чого потрібно вчитися?

— Від чого залежить успішність навчання?

— Що треба робити, щоб добре вчитися?

— Розгляньте малюнки на с. 126. Якою буває пам’ять?

— Як можна тренувати пам’ять?

2. Фізкультхвилинка

Гра «Будь уважним» (на відпочинок м'язів, шиїта очей)

— Сядьте рівно, руки покладіть на парту, заплющіть очі і під повільну лічбу зробіть декілька обертів головою: на «раз» — підборіддя торкається грудей; на «два» — голова нахиляється праворуч; на «три» — потилиця провисає над спиною; на «чотири» — голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконують 3—4 рази.)

— Розплющіть очі, подивіться на парту і сусіда, за командою вчителя погляд переведіть на стіну, потім — у вікно, подивіться якомога далі.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над приказками

— Дитинчата багатьох тварин народжуються маленькими копіями дорослих. Вони вже вміють ходити, плавати, літати і добувати собі їжу. Люди — найрозумніші істоти на Землі, але їхні діти народжуються безпомічними і не здатними до самостійного життя. Однак у процесі навчання вони засвоюють досвід не лише своїх батьків, а й минулих поколінь людства.

У народі кажуть: «Вік живи — вік учись». Ця приказка є особливо актуальною у наш час, коли у світі щодня з’являється безліч нової інформації. Тому сучасній людині необхідно вчитися впродовж усього життя.

— Як ви розумієте прислів’я та приказки?

• Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

• Вчений іде, а неук слідом спотикається.

• Де більше науки, там менше муки.

• Здобудеш освіту — побачиш більше світу.

• Знання злодій не вкраде, в огні не згорить і у воді не втоне.

• За дурною головою ноги бідні.

2. Вправа «Мікрофон»

— По черзі продовжіть речення: «Я вчуся для...»

Запам’ятайте! Сучасній людині необхідно вчитися впродовж усього життя.

— Мозок людини — ідеальний інструмент для навчання. Він здатний обробляти величезну кількість інформації і запам’ятовувати практично все, що цікавить людину. Але в школі доводиться вчити не тільки те, що цікаво, а й те, що потрібно знати дітям вашого віку.

— Назвіть умови, необхідні для успішного навчання.

Запам’ятайте! Добра пам’ять і увага допомагають у навчанні.

3. Практична робота. Вправи для тренування пам'яті і концентрації уваги (с. 127-128)

1) Вивчення ігор «Бабуся складала у валізу...», «Чого не вистачає?», «Запам’ятай порядок».

— Які ще ігри для розвитку пам’яті та уваги ви знаєте? Розкажіть про них і пограйте разом зі своїми однокласниками.      

2) Гра «Зайвий предмет».

— Знайдіть «зайвий» предмет у кожному рядку (с. 128).

— За якими ознаками можна об’єднати ці предмети?

3) Гра «Знайди відмінності».

— Знайди відмінності між малюнками (с. 128).

Запам’ятайте! Пам’ять і увагу можна розвинути, граючи у спеціальні ігри.

4) Робота з дидактичним матеріалом (додаток)

Скільки мавпочок і скільки папуг заховались у джунглях?

4. Робота над прислів'ями

• Вік живи — вік учись.

• Важко знання добувати, зате легко носити.

• Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

— Які природні здібності допомагають вам учитися?

— Назвіть умови успішного навчання.

— Доведіть, що учневі потрібна увага.

— Чи можна розвивати пам’ять і увагу?

— Продовжіть речення.

• Щоб пам’ять не погіршувалася, потрібно...

• Щоб увага була стійкою, необхідно...

— Обговоріть удома з батьками, як можна тренувати увагу і пам’ять.

— Чи можна вдосконалити характер?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.