Розробки уроків - ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 3 клас - (за підручником О. В. Гнатюк) - 2014 рік

ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я

Урок 5. ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ ЛЮДИНИ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВПРАВИ НА ПІДВИЩЕННЯ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ

Мета: ознайомити учнів із чинниками, що впливають на працездатність людини; пояснити необхідність належного освітлення на робочому місці; вчити підтримувати належний стан робочого місця, виконувати вправи для підвищення працездатності; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Гра «Вільний мікрофон»

— Як природні ритми впливають на життя і здоров’я людини?

— Як ви розумієте вислів «Людина живе в певному ритмі»?

— Розкажіть про свій ритм життя.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які чинники впливають на працездатність людини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (г. 18-22)

1) Читання статті «Працездатність людини».

— Доведіть, що працездатність людини не завжди однакова.

— У які часи спостерігається висока розумова працездатність у людини?

— У які дні спостерігається висока розумова працездатність у людини?

— Що впливає на працездатність?

— Що потрібно для відновлення працездатності?

— Поясніть, як на працездатність впливає стан робочого місця.

— Як повинно падати світло на робочий стіл учня?

2) Робота за малюнками (с. 18-20).

— Розгляньте малюнки на с. 18. Складіть речення про працю дітей і дорослих.

— Розгляньте малюнки на с. 19. Що на них зображено?

Запам’ятайте! Працездатність людини залежить від стану її здоров’я.

— Розгляньте малюнки на с. 20. Який малюнок можна вважати прикладом для наслідування? Які поради ви можете дати мешканцям цих кімнат щодо організації їх робочого місця?

3) Для допитливих.

— Що цікавого ви дізналися про працездатність різних людей?

— Розкажіть, на які групи розподіляють людей за годинами працездатності.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практична робота. Вправи на підвищення працездатності (с. 21-22)

— Щоб зберегти високу працездатність, через кожні 30—50 хв занять слід робити перерву.

Вивчіть вправи і виконуйте їх під час фізкультурної паузи.

2. Індивідуальна робота

— Урахування природних ритмів дає змогу якнайкраще скласти режим дня і підвищити свою працездатність.

Наприклад, уранці їжа легко перетравлюється і перетворюється на енергію. Тому, щоб почуватися бадьорим і сильним, не забувай про сніданок.

Найвища працездатність — з 10-ї до 12-ї години. У цей час найкраще працює мозок. Завдяки цьому ти добре все запам’ятаєш і розв’яжеш задачки.

Приблизно о 13-й годині посилюються процеси травлення. Отже, час обідати. Після обіду працездатність знижується, тому варто трохи відпочити.

З 15-ї до 18-ї години працездатність знову підвищується. У цей час найкраще виконати домашні завдання, а після цього — піти на спортивні тренування.

Вечеря має бути легкою, адже надвечір процеси травлення сповільнюються. Спати бажано лягати о 21-й годині: ти швидко заснеш і добре відпочинеш.

Запам’ятайте! Усе живе підпорядковується природним ритмам.

• Склади свій режим дня з урахуванням природних ритмів.

• Подбай про належне освітлення свого робочого місця.

• Разом із батьками перевір, чи правильно освітлене твоє робоче місце: робочий стіл краще ставити боком до вікна, щоб світло падало зліва, якщо ти пишеш правою рукою, або справа, якщо пишеш лівою; лампа без абажура засліплює. Тому обирай лампу з матовим абажуром зеленого або жовтого кольору.

3. Робота над прислів'ями

• Хто день починає із зарядки, у того всі справи в порядку.

• Хочеш бути щасливим — не будь лінивим.

• Праця людину годує, а лінь — марнує.

• Праця — здоров’я, а лінь — хвороба.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яка праця є фізичною, а яка — розумовою?

— Яка робота є основною для школяра?

— Розкажи про своє робоче місце вдома.

— Як перевірити, чи правильна постава?

— Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб бути струнким?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.