ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - О. В. Гнатюк

Розділ III. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я

 

Урок 24. ВИДИ ПЕРЕХРЕСТЬ. РУХ МАЙДАНАМИ

Мета: продовжити вивчення Правил дорожнього руху; ознайомити учнів з видами перехресть, правилами переходу на регульованому і не- регульованому перехресті, як рухатися майданами і переходити їх; розвивати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); виховувати відповідальність, уважність, дисциплінованість.

Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки або фотографії до теми, 2 свистки, 2 «жезли».

Попередня робота.

·       На дошці записати речення з пропущеними словами і словосполученнями.

·       Підготувати малюнки або фотографії до теми.

·       Підготувати для гри 2 свистки, 2 «жезли».

Ключові поняття: Правила дорожнього руху, перехрестя, регульоване перехрестя, нерегульоване перехрестя, майдан.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

1. Колективна робота.

На дошці записано речення з пропущеними словами і словосполученнями .

- Прочитайте речення, вставте потрібні слова або словосполучення.

1) Світлофор - це...

2) ... сигнал світлофора забороняє рухатися і пішоходам, і автомобілям.

3) ... сигнал світлофора повідомляє про наступну зміну сигналів.

4) ... сигнал світлофора дозволяє рух і пішоходам, і водіям.

5) На світлофорах для ... зображено силует людини.

6) Світлофори, оснащені звуковим сигналом, призначені для...

7) Якщо права рука регулювальника витягнута вперед, то пішоходам...

8) Якщо права рука регулювальника піднята вгору, то пішоходам...

2. Гра «Регулювальник».

Учитель показує малюнки з різними сигналами регулювальника. Учні мають сказати, що означає кожний сигнал.

II. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати Правила дорожнього руху. Ви ознайомитеся з видами перехресть, правилами переходу регульованого і нерегульованого перехрестя, дізнаєтеся, як рухатися майданами і переходити їх.

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель проводить бесіду про перехрестя і їхні види, правила переходу дороги регульованого і нерегульованого перехрестя, про те, як рухатися майданами.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда про перехрестя з демонстрацією малюнків.

Учитель ставить запитання і демонструє малюнки.

- Що таке перехрестя? (Перехрестя - місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, межею якого є уявні лінії між початком заокруглень країв проїзної частини кожної з доріг).

- Скільки доріг можуть перехрещуватися? (Перехрещуватися можуть дві, три чи більше доріг).

- Чому перехрестя вважається найнебезпечнішим місцем на дорозі? (Тут спостерігається жвавий рух і автомобілів, і пішоходів, адже транспорт рухається в різних напрямках і пішоходи переходять проїзну частину).

- Які бувають перехрестя? (Регульовані і нерегульовані).

- Яке перехрестя називають регульованим? (Якщо рух на перехресті регулює світлофор або регулювальник, таке перехрестя називають регульованим).

- Яке перехрестя називають нерегульованим? (Якщо на перехресті немає ані світлофора, ані регулювальника, то його називають нерегульованим).

- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті? (На регульованому перехресті слід дочекатися зеленого сигналу світлофора і тоді переходити дорогу).

- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті? (На нерегульованому перехресті спочатку треба подивитися наліво, дочекатися, коли машини зупиняться або їх не буде, розпочати перехід, дійти до середини дороги, потім подивитися направо, якщо дорога вільна або машини стоять, продовжити рух).

- Якими сигналами слід керуватися, якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник? (Якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник, то слід керуватися сигналами регулювальника, а на світлофор не звертати уваги).

2. Розповідь учителя з елементами бесіди і демонстрацією малюнків про рух майданами.

3. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

4. Робота за підручником на с. 123-125.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 125.

Відповіді на запитання і виконання завдань 1-6.

2. Робота в зошиті на с. 47, 48.

·       Розгадування ребусів і запис відповідей (завдання 1).

·       Самостійне виконання завдань 2-4 з подальшою перевіркою.

3. Відгадування загадки.

Він красивий, кольоровий.

Має зір такий чудовий,

Перехрестя регулює,

Ще й права свої диктує. (Світлофор).

Надія Красоткіна

4. Робота з віршами.

·       Слухання віршів з виконанням завдання.

- Прослухайте вірші і вставте пропущені слова. (Можна дати слова для довідок).

1) Ось дві вулиці зустрілись,

   ... (Світлофори) засвітились.

   Водії це місце знають,

   ... (Перехрестям) називають.

2) Подивіться - чудеса,

Є на вулицях місця,

Де авто відпочивають,

... (Пішоходів) пропускають!

Там гальмують всі машини, ...

(Перейти) дають людині.

Тільки там, де ... (перехід),

Йди сміливо, ... (пішохід)!

·       Гра «Так чи ні?».

Що робити, де і як,

Світлофор підкаже? - Так!

Жовті світяться вогні.

Можна рухатись нам? - Ні!

Як червоне світло - знак:

Нам стояти треба? - Так!

На зелений вогник, як?

Переходимо ми? - Так!

5. Гра «Дорожній рух».

Гра проводиться на майданчику, на якому позначено тротуар, проїзну частину дороги, різні перехрестя, світлофори тощо.

Учасники об’єднуються у 2 команди. У кожній команді - «водії», «пішоходи» і «регулювальник».

Спочатку грає перша команда. «Регулювальник» зі свистком і «жезлом» у руках подає різні сигнали, а «водії» і «пішоходи» мають, керуючись ними, виконувати певні дії (стояти або рухатися). У цей час друга команда спостерігає, чи все правильно виконують учасники гри.

Потім команди міняються ролями.

Виграє та команда, яка все виконала правильно і не помилилася.

VI. Підсумок уроку.

- Що таке перехрестя?

- Які бувають перехрестя?

- Як ви вважаєте, для чого пішоходам потрібні знання про види перехресть?

- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті?

- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті?

- Чи часто вам доводиться переходити перехрестя?

- Чим ви керуєтеся під час переходу перехрестя?

- Як слід переходити майдан?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити