ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - О. В. Гнатюк

Розділ IV. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я

 

Урок 27. САМООЦІНКА І ПОВЕДІНКА ЛЮДИНИ

Мета: повторити і закріпити матеріал розділу III «Соціальна складова здоров’я», ознайомити учнів зі змістом розділу IV «Психічна і духовна складові здоров'я»; формувати в учнів уявлення про самооцінку людини; розглянути види самооцінки та її вплив на поведінку і здоров'я; виховувати прагнення до саморозвитку й удосконалення своєї особистості.

Обладнання: мікрофон.

Попередня робота.

Підготувати запитання і завдання для перевірки знань, умінь і навичок III розділу.

Ключові поняття: самооцінка, адекватна самооцінка, завищена самооцінка, занижена самооцінка.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

Бесіда.

- Ми закінчили вивчати третій розділ. Зараз перевіримо, як ви його засвоїли. Дайте відповіді на запитання.

- Які традиції збереження здоров’я є у вашій родині?

- Які ознаки дружніх стосунків? Чи можна назвати стосунки у вашому класі дружними?

- Як мають поводитися справжні друзі?

- На які прохання слід категорично відмовляти?

- Які шкідливі звички руйнують здоров’я?

- Назвіть шкідливі звички, яких ви хочете позбутися.

- У чому небезпека куріння, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин? Як вони впливають на здоров’я дитини?

- Що ви робитимете, якщо вам запропонують закурити або скуштувати алкоголь?

- Чи потрібно обмежувати користування телевізором, комп’ютером, мобільним телефоном? Чому?

- Яких правил користування телевізором, комп’ютером і мобільним телефоном ви дотримуєтеся?

- Для чого потрібна реклама? Чи впливає реклама на вибір товару?

- Які інфекційні хвороби набули соціального значення?

- Що слід робити для запобігання захворюванню на туберкульоз?

- Що таке СНІД? Чому захворювання на СНІД є небезпечним?

- Які заходи щодо охорони здоров’я дітей вживають держава й суспільство в нашій країні?

- Як слід ставитися до людей з особливими потребами?

- Як слід діяти в разі пожежі у квартирі сусідів, що розташована на одному сходовому майданчику з вашою квартирою, поверхом вище або нижче? Якщо пожежа в сусідньому будинку?

- Які правила поведінки під час масових заходів?

- Як поводитися у натовпі?

- Як поводитися з незнайомцями?

- Назвіть номери телефонів пожежно-рятувальної служби, міліції, «швидкої медичної допомоги», газової аварійної служби.

- Як слід переходити проїзну частину дороги?

- Для чого потрібно дотримуватися Правил дорожнього руху?

- Назвіть сигнали регулювання дорожнього руху.

- Для чого потрібно регулювати дорожній рух?

- Що означає кожен із сигналів світлофора?

- Що таке перехрестя?

- Яке перехрестя називають регульованим? Нерегульованим?

- Які основні причини ДТП?

- Назвіть групи дорожніх знаків. Для чого призначена кожна з груп?

II. Повідомлення теми уроку.

- Ми розпочинаємо вивчати IV розділ підручника, який називається «Психічна і духовна складові здоров’я». Відкрийте с. 135 підручника і прочитайте, про що ви дізнаєтеся із цього розділу. (Діти читають).

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про самооцінку людини.

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель проводить бесіду про самооцінку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про самооцінку з проведенням словникової роботи.

Самооцінка - оцінка людиною самої себе, своїх можливостей і якостей, своєї важливості. Від самооцінки залежать взаємовідносини людини з оточуючими, її критичність, вимогливість до себе, ставлення до успіхів і невдач.

Самооцінка буває адекватною і неадекватною.

Адекватна самооцінка - та, що відповідає реальності. Людина з адекватною самооцінкою правильно оцінює свої здібності, можливості, якості та вчинки. Вона ставить перед собою цілі, які може досягти.

Неадекватна самооцінка - коли людина себе неправильно оцінює. Неадекватна самооцінка може бути завищеною та заниженою.

Для завищеної самооцінки характерна переоцінка людиною своїх позитивних якостей. Людина із завищеною самооцінкою не визнає власних помилок, не сприймає критики на свою адресу, не дослухається до думок інших і часто ставить себе вище за оточуючих. Така людина хоче бути лідером усюди - на роботі, у сім’ї, у школі та в колі друзів.

Занижена самооцінка проявляється через применшення своїх переваг або (і) перебільшення недоліків. Людина із заниженою самооцінкою вважає, що їй не щастить у житті, що в неї нічого не виходить. Вона не може досягти поставленої мети, чогось навчитися. Така людина постійно собі докоряє і не вірить у власні сили. Її вчинки залежать від думок інших людей, оскільки вона боїться, що її не сприймуть і не зрозуміють.

2. Бесіда з елементами розповіді про те, як підвищити самооцінку.

- Як підвищити самооцінку? (Відповіді учнів).

Щоб підвищити самооцінку, потрібно:

ü  перестати вважати себе невдахою;

ü  більше звертати увагу на позитивні риси характеру й чесноти, що вам притаманні;

ü  припинити сварити й повчати себе;

ü  намагатися більше спілкуватися з людьми, які вас розуміють і підтримують;

ü  не соромитися висловлювати власну думку;

ü  бути активними в усьому, діяти впевненіше і рішучіше;

ü  зайнятися улюбленою справою, яка даватиме вам задоволення.

3. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

4. Робота за підручником на с. 136-140.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 140.

·       Розгадування ребуса.

·       Відповіді на запитання і виконання завдань 1-5.

2. Робота в зошиті на с. 52, 53.

·       Обговорення і виконання завдань 1, 2 з подальшою перевіркою.

·       Самостійне виконання завдання 3 з подальшою перевіркою.

3. Вправа «Мікрофон».

- Що вам подобається в собі? (Учні по черзі відповідають).

- Що б ви хотіли змінити в собі? (Учні по черзі відповідають).

4. Гра «Хто більше?».

- Складіть слова з літер слова «самооцінка». Хто найбільше складе слів, той і переможе.

Наприклад: Самооцінка - оцінка, каса, маса, кіно, сам, ціна, сом, сама, сік, мак, коса, сім тощо.

5. Обговорення ситуації.

- Прослухайте ситуацію і дайте відповіді на запитання. Учителька доручила Людмилі підготувати класну годину. Дівчинка не знала, із чого розпочати, адже взагалі вважала, що не впорається із завданням. «Як я буду готувати, якщо мене не зрозуміють однокласники і будуть з мене насміхатися?» - думала дівчинка.

- Як ви думаєте, яка самооцінка в Людмили?

- Як їй слід вчинити?

- Що ви їй порадите?

6. Робота в парах.

- Складіть і обговоріть ситуації про самооцінку із сусідом по парті.

VI. Підсумок уроку.

- Що таке самооцінка?

- Які види самооцінки? Чим вони різняться?

- Як підвищити самооцінку?

- Поміркуйте, що впливає на формування вашої самооцінки.

- Що б вам хотілося змінити у ставленні до себе?

Завдання:

1) Виконайте завдання 6 на с. 140 підручника.

2) Виконайте завдання 4 на с. 53 зошита.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити