ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - О. В. Гнатюк

Розділ IV. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я

 

Урок 33. РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Мета: продовжити формувати в учнів уявлення про творчі здібності; сприяти розвитку творчих здібностей; розвивати фантазію, уяву; виховувати бажання займатися творчістю.

Обладнання: малюнки до теми, аркуші паперу.

Попередня робота.

·       Дати учням завдання: підготувати доповіді про дітей-винахідників.

·       Підготувати малюнки до теми.

·       Підготувати аркуші паперу кожній групі для запису слів.

Ключові поняття: творчі здібності, розвиток творчих здібностей, винахідники, діти-винахідники.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

1. Бесіда.

- Що таке звичка?

- Які є звички стосовно здоров’я людини?

- Що таке корисні звички? Шкідливі?

- Як корисні звички впливають на здоров’я?

- Як шкідливі звички впливають на здоров’я?

- Які корисні звички ви маєте?

- Яких корисних звичок ви дотримуєтеся щодня?

- Як корисні звички вам допомагають підтримувати здоров’я?

- Які шкідливі звички вам відомі?

- Чи маєте ви шкідливі звички? Які саме? Як їх можна позбутися?

- Наведіть приклади звичок членів вашої родини; ваших друзів тощо.

2. Перевірка домашнього завдання.

Завдання 3 на с. 60 зошита (с. 153 підручника).

II. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про творчі здібності і про те, як їх розвивати.

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель проводить бесіду про творчі здібності.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя з демонстрацією малюнків.

2. Розповідь учнів про дітей-винахідників.

Заздалегідь підготовлені учні (3-5 осіб) розповідають.

3. Робота за підручником на с. 154-157.

Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

4. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 157.

Відповіді на запитання 1, 2.

2. Робота в зошиті на с. 60, 61.

·       Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 1).

·       Обговорення і виконання завдання 2 з подальшою перевіркою.

·       Самостійне виконання завдання 3 з подальшою перевіркою.

3. Робота в групах.

Учні об’єднуються в групи (по 5-6 осіб). Кожна група повинна записати якнайбільше слів, що мають всередині слова інші слова.

Наприклад: сонце (сон), вокзал (зал), сорока (сорок), ріка (рік), касир (сир), рибалка (риба, балка) тощо.

Та група, що запише більше слів, - переможець.

4. Відгадування загадок-жартів.

1) 3 якої миски не можна наїстися? (З порожньої).

2) 3а що учень виходить з класу? (За двері).

3) Якщо машина їде, яке в неї колесо не крутиться? (Запасне).

4) У яку бочку не можна налити води? (У повну).

5) Від чого качка пливе? (Від берега).

6) Під яким деревом сидить заєць під час дощу? (Під мокрим).

7) Яких камінців немає в океані? (Сухих).

8) Що можна побачити із заплющеними очима? (Сон).

5. Творчі завдання.

·       Завдання 1. Підібрати рими до слів «сонце», «калина», «промайнуло», «пройшло», «зошит», «інструмент» тощо. Наприклад.

Сонце - віконце, полінце, денце, полотенце, вінце, колінце тощо. Калина - малина, Галина, долина, глина, журавлина, прогалина, бджолина, вуглина тощо.

Промайнуло - блиснуло, війнуло, сяйнуло, відігнуло тощо. Пройшло - прийшло, вийшло, відійшло, зайшло, надійшло, перейшло, ішло, винайшло, обійшло, увійшло, пішло, дійшло, знайшло тощо.

Зошит - візит, іспит, бандит, артрит, аудит, габарит тощо. Інструмент - документ, аргумент, монумент, комплімент, абонемент, департамент, асортимент, акомпанемент, експеримент, імпічмент тощо.

·       Завдання 2. Придумати коротку розповідь, розпочинаючи її словами «Якби я був (була)... хмаринкою, сніжинкою, доброю феєю, злим чарівником, комахою, птахом (за вибором учнів), то...».

VI. Підсумок уроку.

- Чи потрібно розвивати творчі здібності?

- Що для цього слід робити?

- Чого людина може досягти в житті, розвиваючи творчі здібності?

Завдання:

1) Виконайте завдання 3 на с. 157 підручника.

2) Виконайте завдання 4 на с. 61 зошита.

3) 3 допомогою дорослих виміряйте свій зріст і масу тіла. Запишіть ці дані на с. 8 зошита (завдання 5).

4) Намалюйте малюнок на тему: «Здоров’я - всьому голова!».

5) Підготуйте малюнки, фотографії, плакати, прислів’я, приказки, загадки, вірші, пісні про здоров’я тощо для виконання проекту «Здоров’я - всьому голова!».

6) Кожній групі підготуватися до виконання проекту «Здоров’я - всьому голова!» так:

1 група готує виставу «Здоров’я - всьому голова!».

2 група придумує творчі конкурси, завдання, змагання на тему здорового способу життя.

3 група готує виступ - прислів’я, приказки, загадки, вірші, пісні про здоров’я тощо.

4 група підбирає малюнки, фотографії, плакати про здоровий спосіб життя і робить колаж.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити