ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - за підручником І. Д. Беха

РОЗДІЛ 3. СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Урок 20. ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ

Мета: формувати в учнів уявлення про медичну службу в Україні; розвивати вміння звертатися по допомогу до лікаря-фахівця чи медсестри; прищеплювати бажання піклуватися про своє здоров'я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліцопитування

— Що таке інфекція? Які інфекції вам відомі?

— Що ви знаєте про ВІЛ? Яку хворобу він спричиняє?

— Чому СНІД — це небезпечна хвороба?

— Коли можна заразитися ВІЛ?

— Продовжіть речення: «Зараження ВІЛ не відбувається...».

— Добре, коли людина здорова. Та щойно захворіє, одразу згадує, що є медичні працівники, які обов’язково допоможуть.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про охорону здоров’я дітей в Україні.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступна бесіда

— Охорона здоров’я людини та виховання здорових дітей були основними проблемами в усі часи.

— Які медичні та оздоровчі заклади вам відомі? (Лікарня, поліклініка, санаторій, оздоровчі центри, табори)

— Хто, крім рідних та близьких, має піклуватися про ваше здоров’я? (Лікарі, медичні сестри, масажисти, інструктори ЛФК...)

2. Робота за підручником (с. 81-84)

Робота в парах

Учні об’єднуються у пари та пригадують ситуації, коли вони або хтось із їхніх знайомих захворіли, обговорюють ситуації за запитаннями, поданими у підручнику.

Вправа «Мікрофон»

Учитель пропонує учням за мал. 23 назвати установи охорони здоров’я. Робота в групах

Учні по черзі називають медичні установи, які є в їхньому населеному пункті.

— Що роблять дітям у дитячих поліклініках?

— Як називають дитячого лікаря?

— Лікарі яких спеціальностей працюють у поліклініці?

Робота в групах

Інсценізація

Учні об’єднуються у 6 груп («педіатр», «окуліст», «стоматолог», «ЛОР», «хірург», «кардіолог»), розподіляють ролі та розігрують сценки про лікаря і пацієнта.

— Що ви прочитали про амбулаторії сімейної медицини?

— Як ви розумієте слова давньогрецького лікаря Гіппократа про хвороби?

— Коли пацієнта можуть госпіталізувати?

— Чому не варто відмовлятися від госпіталізації?

Робота в малих групах

Учні працюють за завданнями підручника.

— Зробіть висновок та порівняйте його із висновком у підручнику.

— Для чого призначені санаторії?

— Що ви прочитали про санаторії?

Робота в групах

Учні працюють за завданнями підручника.

3. Фізкультхвилинка

Руханка-інсценізація

Учні по черзі показують пантомімою одне з того, що можна робити на курорті, а решта повторюють ці рухи та вгадують, що саме було показано.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

— На картках записані назви медичних установ. Підкресліть ті, що є в нашому місті. (Лікарня, дитяча поліклініка, швидка допомога, поліклініка для дорослих, санаторій, оздоровчий центр, фітнесцентр, кабінет ЛФК, курорт)

2. Робота в групах

— А чи знаєте ви, до якого лікаря слід звертатися, якщо виникають певні проблеми зі здоров’ям?

Перед вами — картки, на яких потрібно з’єднати стрілками ознаку хвороби і спеціальність лікаря, до якого ви звернетеся по допомогу.

Ознаки хвороби

Лікар

Висока температура

Терапевт

порушення зору

стоматолог

зубний біль

окуліст

біль у вусі

лор

травма ноги

кардіолог

біль у серці

хірург

сильний головний біль

невропатолог

3. Бесіда (див. додатковий матеріал до уроку)

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ

Бесіда

— Які ще кабінети є в деяких дитячих поліклініках?

— Чому кожна людина має стежити за своїм здоров’ям, регулярно перевіряти його стан?

— Як слід учинити, якщо ви відчули раптове нездужання?

— Згадайте, за яким номером телефону викликають швидку допомогу.

— Чому під час деяких захворювань лікування вдома не допомагає?

— Куди тоді везуть хворого?

— Яке лікування проводять у лікарні?

— Чому не можна пустувати із номером телефону «103»?

— Занотуйте в записниках прізвища, імена та по батькові дільничного педіатра, стоматолога та інших фахівців, які допомагають вам рости здоровими.

— Коли ви востаннє були на прийомі у дільничного педіатра? А в інших фахівців?

— Поміркуйте! Дайте відповіді на запитання.

• Про що я замислююся напередодні відвідування лікаря, коли хворію?

• Коли виникла проблема з моїм здоров’ям?

• Чи траплялося це в мене раніше?

• Що я відчуваю?

• Чи пропустив я заняття у школі, коли хворів?

• Чи вживаю я зараз ліки?

• Про що я замислююся після відвідування лікаря?

• Хто говорив під час відвідування більше за всіх?

(  ) Я;

(  ) лікар;

(  ) той, хто був зі мною (мама або тато).

• Чи ставив я всі свої питання, що мене турбували, лікареві?

• Чи все я зрозумів із того, що говорив лікар?

• Чи допомогло це мені краще турбуватися про себе? Як саме?

• Чи зможу я поводитися інакше іншого разу, коли я буду в лікаря? Висновок. Ніхто краще за тебе не може піклуватися про твоє здоров’я, ніж ти сам.

4. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке поліклініка?

— Лікарі яких спеціальностей працюють у поліклініці?

— Що таке лікарня?

— Чому не можна пустувати із номером телефону «103»?

— Що роблять медичні працівники в лікарні?

— Чим поліклініка відрізняється від лікарні?

— Чи були ви коли-небудь у санаторії? Поділіться своїми враженнями.

— Чи є в нашій місцевості санаторії?

— Яку медичну допомогу отримують у санаторіях?

— Що найбільше впливає на зміцнення й збереження здоров’я людини?

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 81-84).



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити