ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - за підручником І. Д. Беха

РОЗДІЛ 1. ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

Урок 1. ЖИТТЯ І БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ

Мета: пояснити учням, у чому полягає цінність людського життя і здоров'я; розширити уявлення школярів про безпеку, небезпеку та безпеку життєдіяльності людини; виховувати прагнення піклуватися про власне здоров'я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Одного мудреця запитали: «Що є для людини найбільш цінним і важливим: багатство чи слава?». Поміркувавши, мудрець відповів: «Ні багатство, ні слава не роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля».

— Як ви зрозуміли слова мудреця і чи згодні ви із ними? (Висловлювання учнів.)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як наше життя залежить від безпеки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя

— Життя людини неповторне і незамінне. Аби його зберегти, слід дбати про безпеку.

Безпека — це ситуація, коли здоров’ю, життю людини нічого не загрожує, не погіршує її здоров’я, не перешкоджає зростанню і розвитку, навчанню, праці, спілкуванню.

Небезпека — це все, що за певних умов і в певний час здатне завдавати шкоди здоров’ю й життю однієї людини або всьому суспільству.

Тому слід знати і неухильно виконувати всі правила безпеки для збереження життя і здоров’я — власного та інших людей.

2. Робота за підручником (с. 6-9)

— Розкажіть про походження слів «безпека» і «небезпека».

— Що таке безпека? небезпека?

Вправа «Мікрофон»

Учитель пропонує учням продовжити твердження: «Я почуваюся в безпеці, коли...».

— Прочитайте висновок про те, що таке безпека (с. 6).

— Які небезпеки природного середовища загрожували давнім людям?

— Які з небезпек, створених природою, актуальні й у наш час?

— Які небезпеки створені людьми?

Робота в парах

Учні наводять 10 прикладів небезпечних ситуацій, записують їх на дошці за зразком, поданим у підручнику (мал. 1) та виконують завдання за цим списком, вміщене у підручнику.

— Прочитайте висновок про те, що таке безпека життєдіяльності (с. 7).

— Які почуття й емоції виникають під час небезпечної ситуації?

— Як правильно діяти в такому випадку?

Учитель пропонує учням прочитати казку про двох жабок.

— Як поводилася у небезпечній ситуації перша жабка?

— Чому друга жабка змогла врятуватися?

— Зробіть висновок про те, як слід поводитися у небезпечній ситуації.

— Порівняйте цей висновок із поданим у підручнику на с. 8.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практична робота «Як діяти в небезпечній ситуації»

Учні об’єднуються у 3 групи, ознайомлюються із наведеними у підручнику ситуаціями (с. 9) та виконують завдання.

2. Гра «Як ти вчиниш, якщо..?»

— Зараз ми вестимемо розмову про вашу безпеку. Адже складних життєвих ситуацій неможливо уникнути. Не вийде завжди і скрізь бути під наглядом батьків, які оберігають вас. Життя влаштоване таким чином, що ви стикаєтеся з обставинами, у яких вам доводиться ухвалювати рішення самостійно, і від того, що ви вирішите, залежить ваша безпека.

На класній дошці написані правила безпечної поведінки.

• Запам’ятай свою адресу і номер телефону.

• Розкажи про свої проблеми дорослому.

• Розкажи про те, що з тобою сталося.

Учням для обговорення пропонуються такі ситуації:

• Як ти вчиниш, якщо на майданчику у дворі до тебе підійде жінка та запропонує купити тобі і твоїй подружці морозиво, а потім додасть: «Давай не розповідатимемо твоїй мамі, що ми купили морозиво»?

• Як ти вчиниш, якщо хто-небудь пообіцяє дружні стосунки, якщо ти не повідомиш дорослим, чим ви займаєтеся?

3. Робота над прислів'ям

— Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство — це здоров’я». Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді учнів.)

— Дійсно, здоров’я — всьому голова. Коли людина здорова, вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, адже вона прекрасно почувається і може наполегливо працювати, навчатися, може робити те, що їй до душі, займатися улюбленою справою. А коли щось болить, сил немає, радості — також, бо всі думки про одне — як позбутися болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові — будете щасливі й радісні.

4. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке безпека? Що таке небезпека?

— Що таке безпека життєдіяльності?

Учні по черзі продовжують твердження: «Життя і здоров’я людини — найцінніший скарб, тому що...».

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 6-9).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.