ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - за підручником І. Д. Беха

РОЗДІЛ 4. БЕЗПЕЧНЕ ДОВКІЛЛЯ

Урок 27. РУХ НА ПЕРЕХРЕСТІ, МАЙДАНІ

Мета: вчити учнів розпізнавати види перехресть, виконувати правила переходу перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов; розвивати спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку)

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ

1. Фронтальне опитування

— Хто є учасником дорожнього руху?

— Що призначено для руху автомобілів, а що — для пішоходів?

— Які лінії дорожньої розмітки допомагають руху транспорту, а які — пішоходам?

— Що варто пам’ятати, коли переходиш дорогу?

— Чи має значення, як обходити транспорт?

— Про що говорять: «Несе світло»?

Обговорення ситуації. «Дівчинка стоїть на переході, на світлофорі загоряється зелене світло, а регулювальник забороняє іти, вона розгубилася. Як їй учинити?» (Відповіді учнів.)

2. Гра «Доповни речення»

• Перехрестя — це...

• Нерегульоване перехрестя — це...

• Регульоване перехрестя — це...

• Переходити дорогу можна...

• Перед тим, як почати перехід, треба...

• Виходити на проїжджу частину можна тільки тоді...

• Якщо блимає зелене світло...

• Під час переходу через проїжджу частину не можна...

3. Робота в парах

1. Як ви гадаєте, для чого постовому потрібен жезл?

а) Вітати знайомих;

б) для захисту;

в) регулювати рух;

г) для краси.

2. Що ви робитимете, якщо загориться зелене світло світлофора?

а) Побіжите з усіх ніг;

б) подивитеся, чи немає поблизу транспорту, який швидко рухається;

в) пропустите всіх бабусь і даму з собачкою;

г) залишитеся стояти на місці.

3. Що таке перехрестя?

а) Місце перехрещення доріг і вулиць;

б) місце, де можна повільно переходити дорогу.

— Ви вже знаєте, що найскладніше переходити дорогу на перехресті. Чому?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про види перехресть і рух майданами.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

— Які бувають перехрестя?

— Найчастіше перехрестя бувають чотиристоронніми або тристоронніми. Є й багатосторонні перехрестя, їх ще називають складними.

При переході складного перехрестя слід бути особливо обережним. Поміркуйте чому.

— Як переходити такі перехрестя? Спочатку потрібно визначити безпеку переходу однієї дороги. Потім перейти її. Тоді визначити безпеку переходу іншої дороги. Перейти її, і так далі...

Аналіз проблемної ситуації

• Ти стоїш на нерегульованому перехресті, перехід не позначено розміткою, дорогою рухається транспорт. Як ти переходитимеш дорогу? Чому? (Відповіді учнів.)

— Якщо на нерегульованому перехресті пішохідний перехід позначено розміткою, то пішоходи мають переваги перед транспортом. Але розпочинати перехід можна тільки тоді, коли транспорт зупинився.

А коли перехід на перехресті не позначено розміткою? Таке перехрестя можна переходити по лініях тротуарів або узбіч, а між ними — під прямим кутом у тих місцях, де їх добре видно.

Висновок. Якщо на нерегульованому перехресті перехід не позначено розміткою, то переваги має транспорт, що рухається. Тому пішоходи повинні спочатку його пропустити, а потім переходити дорогу.

А як роз’їжджається транспорт на нерегульованому перехресті? У нашій країні — правосторонній рух. Тому на перехресті рівнозначних доріг транспорт роз’іжджається за правилами правостороннього руху. Водій чекає, поки з правого боку проїде транспорт, після чого продовжує рух.

— Що таке майдан?

Майдан — перехрестя, що займає значну територію. На майдан виходить кілька доріг. На кожній із них позначають перехід для пішоходів.

2. Робота за підручником (с. 108-111)

— Де утворюються перехрестя?

— Розкажіть за мал. 28, якої конфігурації (форми) бувають перехрестя. Учні називають, де у даному мікрорайоні (селі, селищі) є перехрестя, якої вони конфігурації.

— Що таке регульовані, нерегульовані та складні перехрестя?

Робота в групах

Учні розповідають, якого виду перехрестя є у даному населеному пункті або мікрорайоні.

— Чому перехрестя — небезпечна ділянка дороги?

— Які основні правила переходу дороги на перехресті ви знаєте?

— Прочитайте висновок у підручнику.

— Чому ремонт дороги створює додаткові незручності для водіїв і пішоходів?

— Як позначають ділянки ремонту дороги?

— Як слід діяти пішоходам у цих місцях?

— Прочитайте висновок у підручнику.

— Що таке майдан?

Робота в групах

Учитель пропонує учням розглянути мал. 30 та підказати Надійці безпечний шлях, щоб купити морозиво та сісти в автобус на протилежному боці площі.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Не помились!»

Учитель роздає кільком учням картки зі знаками, якими позначаються різні види перехресть (Х-подібне, Т-подібне, V-подібне, багатостороннє). Учні демонструють картки, коли вчитель називає відповідний вид перехрестя.

Висновок. Під час переходу будь-якого перехрестя необхідно бути особливо уважними.

2. Робота в групах

Учитель роздає учням на вибір малюнки із зображенням різних видів перехресть. Учні мають розповісти про правила безпечного переходу цих перехресть.

3. Робота в парах

— Позначте правильні відповіді.

Як рухатися по майдану?

а) Під прямим кутом;

б) по діагоналі;

в) спочатку пройти одну проїжджу частину, потім — іншу;

г) тільки по пішохідних переходах.

4. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чи є біля нашої школи складне перехрестя? (Учитель під час екскурсії може повправлятися разом з учнями його переходити.)

— Чи є біля вашого будинку складне перехрестя?

— Повправляйтеся його переходити разом з батьками або старшими членами родини.

— Чому майдан потрібно переходити не навпростець, а пішохідними переходами?

— Повправляйтеся переходити майдан разом із дорослими.

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 108-111).

Намалювати план майдану свого населеного пункту. Позначити пішохідну зону, дороги, пішохідні переходи.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.