ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - за підручником І. Д. Беха

РОЗДІЛ 2. ЗДОРОВЕ ТІЛО

Урок 4. ЗБАЛАНСОВАНЕ ХАРЧУВАННЯ

Мета: формувати уявлення учнів про групи харчових продуктів; вчити пояснювати необхідність уживання різноманітної корисної їжі, обмеження вживання жирних, копчених і солодких продуктів, смажених страв; вдосконалювати навички здорового харчування.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

IIАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бліцопитування

— Які чинники сприяють гармонійному фізичному розвитку?

— Як ви визначили рівень свого фізичного розвитку (практична робота, с. 16-18)?

— Як ви вважаєте, навіщо людина щодня вживає їжу?

— Людина вживає їжу для того, щоб бути сильною, працювати, навчатися в школі, гратися з друзями, допомагати батькам, ходити, бігати, сміятися. Отже, людина їсть, щоб жити!

IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми поговоримо про їжу. Адже щоб залишатися здоровою людиною, слід знати:

• для чого ми їмо;

• скільки їжі нам потрібно з’їдати за добу;

• які продукти доцільно включати у свій раціон.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступне слово вчителя

— Згадаймо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовують цеглу, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін — бетонні блоки або цеглу. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

Наша їжа — теж будівельний матеріал. І вона також не однакова за своїм складом і значенням для організму.

2. Робота в групах

Діти об’єднуються в групи за порами року. Кожна група отримує картки, на яких зображені продукти харчування. Завдання — розповісти про харчову цінність цього продукту.

Презентація груп

1-ша група. Без білків людина не може існувати. Кожна клітина нашого тіла містить у собі білки. Щоб наповнити організм білками, потрібно їсти яйця, м’ясо, рибу, молоко. Містяться білки й у картоплі, капусті, гречаній, рисовій, вівсяній крупах.

2-га група. Жири — це також складова нашого тіла. Вони є одним із найголовніших джерел енергії. Це вони дають нам величезну кількість тепла. Найбільш необхідні для організму жири містяться у молоці та молочних продуктах, у яєчному жовтку. Корисна й олія.

3-тя група. Вуглеводи містяться в продуктах у вигляді цукру та крохмалю. Цукор уживається і сам по собі, й у складі цукерок, варення, тістечок. Багато цукру містять мед, фрукти, ягоди. Крохмаль є у хлібі, картоплі, борошняних виробах.

4-та група. Наш організм не може існувати без мінеральних речовин (кальцію, фосфору, магнію, йоду, заліза). Вони необхідні для будівництва нашого тіла: кісток, скелета, м’язів, крові, мозку. Їх можна знайти у молоці, сирі, горосі, щавлі, м’ясі, рибі, яйцях, капусті, яблуках, грушах, суницях. Велике значення мають і вітаміни, яких дуже багато у свіжих овочах і фруктах, проте зовсім немає у штучних напоях, цукерках, жувальній гумці. Багаті на вітаміни м’ясо, риба, щавель, яйця, молоко, рослинні олії, бобові, круп’яні вироби.

— Які ж бувають групи продуктів? (Хлібобулочні вироби, овочі та фрукти, молочні продукти, м’ясо, риба, яйця)

3. Робота за підручником (с. 20-23)

— Чи погоджуєтеся ви із думкою, що той, хто звик харчуватися свіжими натуральними продуктами, зазвичай має краще самопочуття і здоров’я, ніж той, хто харчується солодощами і «швидкою їжею»?

Робота в малих групах

Гра «Завжди, іноді, ніколи»

Учні об’єднуються у 3 групи за принципом «завжди», «іноді», «ніколи».

Учитель пропонує учням розглянути мал. 2 на с. 20. Кожна група обирає назву продуктів, які можна вживати: 1-ша група — щодня, 2-га група — зрідка й в обмеженій кількості, 3-тя група — продукти, які варто вилучити з раціону.

— Що ви знаєте про «швидку їжу»?

— Прочитайте висновок на с. 20.

— Які ознаки має збалансоване харчування?

Робота в малих групах

Учні пригадують, що таке режим харчування, та виконують завдання, вміщені на с. 21.

— У чому полягає користь збалансованого харчування?

— Чому харчування має бути різноманітним?

— Що означає різноманітне харчування?

Робота в групах

Учні об’єднуються у 5 груп, читають інформацію про відповідну групу продуктів у підручнику та презентують її класу.

— Прочитайте висновок на с. 22.

— Що ви дізналися про правило тарілки?

Робота в парах

Учні ознайомлюються з правилом тарілки та виконують завдання, вміщені на с. 22.

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «З якої групи продукт?»

Учитель читає загадки, а учні мають записати відгадки до певної групи продуктів (запис на дошці): хлібобулочні вироби; овочі та фрукти; молочні продукти; м’ясо, риба, яйця.

•  Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках. (Капуста)

•  І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють,

Здоровенькими ростуть. (Молоко)

•  Соковиті, запашні,

Рум’яненькі, чарівні.

На деревах ростимо,

Очі усім вабимо. (Яблука)

•  Червоний ніс у землю вріс,

А зверху ще зелений хвіст.

Нам зелений хвіст не треба,

Ми з’їмо червоний ніс. (Морква)

•  В землю закидалося,

Під сонцем гойдалося,

В печі гартувалося,

Нам з вами дісталося. (Хліб)

•  У воді вона живе,

Не має дзьоба, а клює. (Риба)

•  Наче сонечко, жовтеньке,

А розтане — то м’якеньке.

Молочко у ньому є,

Смак до каші додає. (Масло)

•  Розколеш лід — візьмеш срібло,

Розколеш срібло — візьмеш золото. (Яйце)

2. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Навіщо людині потрібно їсти?

— Яку їжу потрібно вживати, щоб бути здоровим?

— Які вітаміни вам відомі?

— Якими є значення вітамінів для організму людини?

— Чому необхідно вживати різноманітну їжу?

— Продовжіть твердження: «Щоб бути здоровим, я вживаю..., тому що...».

VІІДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 20-23).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.