ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я - Уроки для 4 класу - за підручником О.М. Кікінежді

СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я

УРОК 16ВПЛИВ РЕКЛАМИ НА РІШЕННЯ І ПОВЕДІНКУ ЛЮДЕЙ

Мета. Ознайомити із рекламою та її видами; вчити розпізнавати вплив реклами на рішення і поведінку людей; розвивати критичне мислення і адекватне ставлення до рекламної продукції.

Обладнання. Колаж «Реклама», підручник, робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повторення вивченого матеріалу.

Ґаджети, які людина використовує у повсякденному житті, — це ...

Користь у використанні електронних приладів полягає у ...

Тривалий перегляд телепрограм, робота за комп’ютером чи на телефоні негативно впливає на здоров’я людини, а саме: ...

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

На дошку вчитель прикріплює колаж, де зображена різна реклама. У заголовку колажу написана тема уроку: «Вплив реклами на рішення і поведінку людей».

2. Робота з підручником.

Читання та обговорення тексту (с. 79-80) про рекламу.

— Що таке реклама?

— Якою буває реклама?

— Що таке соціальна реклама?

3. Бесіда.

Щодня ми бачимо рекламу по телевізору, одержуємо рекламні листівки у поштових скриньках, на вулиці.

— Чи слід вірити всьому, що говорять і пишуть у рекламі? Чому? Рекламодавці використовують образ старшої дитини як ідеал, до якого повинні прагнути молодші. Так, наприклад, у рекламі для дітей вашого віку беруть участь діти 11 або 12 років. Американські психологи з’ясували, що більшість дітей не можуть критично ставитися до побаченого у рекламному ролику, таким чином повністю довіряють їй.

Часто діти не розуміють, для чого їм та чи інша розрекламована річ, а коли вони її все ж отримують — цінують себе набагато більше. Тобто новинка із реклами підвищує самооцінку.

Реклама — ненадійний порадник. Вона заохочує купувати речі, які вам не потрібні, або продукти, шкідливі для здоров’я. Тому ви повинні розібратися і зрозуміти, що добре, а що — погано. І після цього самостійно прийняти правильне рішення.

— На рекламу яких речей, предметів ви звертаєте увагу найчастіше?

Чому?

4. Робота у підручнику.

— Розгляньте фото реклами на с. 79-81.

— Визначте, яка реклама корисна, а яка шкідлива. Чому?

Учні складають пам’ятку про шкоду реклами.

5. Робота в малих групах.

Складіть антирекламу про вживання шкідливої їжі, наприклад, газованих напоїв, їжа із фаст-фуду, чипси, сухарики.

На виконання завдання відводиться 5 хв. Після цього групи презентують свою антирекламу. Відбувається колективне обговорення.

6. Робота в парах.

Учням роздають картки із зображенням корисної реклами. Школярі повинні визначити користь від такої реклами.

(Наприклад, завдяки рекламі ми дізнаємося про новинки споживчого ринку; отримуємо інформацію про новий товар; деякі рекламні ролики вчать нас правильної поведінки (режим дня, допомога батькам, особиста гігієна, турбота про близьких тощо).

Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті.

2. Читання й обговорення вірша Людмили Вознюк «Сергійко і реклама».

Дивились чипси на Сергійка із реклами

підсмажені, з рум’яними боками.

Хотілось бігти і одразу купувати,

та навіть дозволу у мами не питати.

В рекламі дружно чипсами хрумтіли,

хвалили, насолоджуючись їли.

Із шинкою та сиром, із грибами просили:

«З’їж їх, не запитуй в мами!»

Але Сергійко впевнено тримався

і на спокуси їх не піддався.

Засвоїв, що навчають не реклами,

а в школі та поради тата й мами.

Людмила Вознюк

— Що допомогло Сергійкові не піддатись рекламі та не купити чипси? Перегляд реклами «Відпочинок у Карпатах» (матеріал на диску).

V. Підсумок уроку

— Про що ви дізнались на сьогоднішньому уроці?

— Що таке реклама?

— Яку рекламу називаємо корисною, а яку — шкідливою?

— Чи можна повністю довіряти рекламі?

У ході підготовки до уроку пропонуємо використати рекламу зубної пасти «LACALUT» (Часопис «Професор Крейд». — 2014. — №5. — С. 14-15)

 





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити