Усі уроки курсу «Основи здоров’я». 4 клас - Основа 2015 рік

Соціальна складова здоров'я

УРОК 16 ВПЛИВ РЕКЛАМИ НА РІШЕННЯ І ПОВЕДІНКУ ЛЮДЕЙ

Мета: ознайомити учнів із впливом реклами на рішення і поведінку людей; вчити критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну, ухвалювати правильні самостійні рішення; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

Складання пам'ятки про користування телевізором, комп'ютером і телефоном.

2. Бесіда

— Ми живемо серед людей і постійно перебуваємо під їхнім впливом. На нас, наші рішення і поведінку впливають дорослі, яких ми поважаємо, друзі, вчителі, різні правила і закони, а також засоби масової інформації.

— Назвіть якнайбільше джерел, з яких ми отримуємо інформацію. (Від батьків, дорослих, друзів, з книжок, газет, телебачення..)

— Назвіть різні види подачі інформації, які використовують ЗМІ. (Новини, фільми, розважальні програми, рекламні ролики, аналітичні статті, друкована реклама, інформація про рекламні акції...)

— Які з них найбільше заслуговують на довіру? Чому?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вплив реклами на рішення і поведінку людей.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Реклама»

Покласти на столі яблуко, апельсин, мандарин, ківі і невідомий предмет, загорнутий у кольоровий пакетик. Запропонувати дітям «купити» собі продукти. Діти вибирають яблуко, апельсин, мандарин, ківі, але не «купують» пакетик. Тоді вчитель знову кладе той самий набір, але повідомляє, що в пакеті дуже смачна, корисна цукерка. Її смак неповторний і т. п. Після цього більшість дітей «купить» цей пакетик.

— Діти, я вам розрекламувала товар, який не продавався, і ви його розкупили. Ви самі переконалися у силі реклами.

2. Бесіда з елементами розповіді

— Пригадайте випадок, коли на ваше рішення вплинула реклама. (Який мобільний телефон обрати, який йогурт скуштувати, куди запросити друзів на день народження...)

— Чи дійсно цей вибір був для вас необхідним?

— А що купували ваші батьки?

— Щодня ми бачимо і чуємо величезну кількість реклами: телевізійні ролики, рекламні щити на вулицях, повідомлення по радіо, друкована реклама в газетах і журналах, написи на стінах, автомобілях, упаковках тощо.

Щоб змусити людей придбати товар, рекламодавці нерідко наводять не всі його якості, а лише ті, що демонструють продукт з кращого боку. Часто ці якості перебільшені, іноді — відверто неправдиві.

Коли людина не має природної потреби у вживанні, наприклад, алкоголю чи тютюну, то рекламодавці використовують інші потреби, щоб вона почала вживати цей продукт і стала залежною.

Так, для залучення підлітків до куріння чи вживання алкоголю наголошують, «тиснуть» на їхні потреби у спілкуванні з друзями, належності до групи, самостійності, визнанні. Це видно з реклами пива і тютюну, де найчастіше зображують молодих людей і пропагують характерні для молоді цінності — свободу, незалежність, прагнення бути модним, сучасним, мати дорослий вигляд.

Виробники тютюну та алкоголю отримують величезні прибутки і не мають наміру відмовлятися від них, хоч їхня продукція завдає шкоди здоров'ю людей. Головне їх завдання — залучити до куріння і вживання алкоголю якомога більше молоді замість тих, хто кинув курити (пити) чи вже помер.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

Об'єднати дітей у три групи. Кожній групі запропонувати написати назви продуктів у дві колонки: 1 — які часто рекламують, 2 — які рідко або ніколи не рекламують.

— Чому ці продукти не потребують реклами? (Бо вони корисні, люди й так їх купують)

— Навіщо рекламують продукти першої групи? (Щоб їх більше купили)

Висновок. Мета реклами — продати товар. Корисне не потребує реклами.

2. Вправа «Незакінчене речення»

Не завжди слід купувати те, що пропонує реклама, бо...

3. Гра «Менеджер по рекламі»

Учитель пропонує певний «товар» (фантик з-під цукерки, коробка з-під олівців, ручка без стержня тощо), діти мають його розрекламувати — надати йому якомога більше переваг. Перемагає той, чий товар «купили» найбільше дітей.

V І. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чи стали ви по-іншому дивитися на рекламу після проведеного уроку?

— Ви часто бачили рекламу алкогольних напоїв і тютюну. Розкажіть, у чому полягає її шкідливість для людини?

V ІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити