Усі уроки курсу «Основи здоров’я». 4 клас - Основа 2015 рік

Здоров'я людини

УРОК 2 ЦІЛІСНІСТЬ ЗДОРОВ'Я: ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК ФІЗИЧНОЇ, СОЦІАЛЬНОЇ, ПСИХІЧНОЇ І ДУХОВНОЇ ЙОГО СКЛАДОВИХ. ЧИННИКИ ЗДОРОВ'Я

Мета: формувати уявлення учнів про складові здоров'я, чинники впливу на здоров'я; вчити аналізувати вплив на здоров'я природних і соціальних чинників; виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Чому кажуть, що здоров'я — найдорожчий скарб?

— Що впливає на зміцнення і збереження здоров'я людини?

— Продовжіть речення: «Я вважаю, що моє здоров'я залежить від...».

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які чинники впливають на здоров'я.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди

— Здоров'я людини змінюється протягом усього життя. Воно перебуває під впливом низки чинників довкілля — природних та соціальних.

Фактори, що впливають на формування здоров'я

Спадковість — 20 %

Рівень медицини — 10 %

Екологія — 20 %

Спосіб життя — 50 %

— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що на наше здоров'я впливає навколишнє середовище? Наведіть приклади. (Відповіді учнів.)

— Отже, на здоров'я значний вплив справляють повітря, вода, ґрунт, сонячне світло, рослинний і тваринний світ. Усі чинники середовища у природі впливають на організм одночасно, причому не кожен сам по собі.

На сучасну людини діють багато чинників, обумовлених науково-технічним прогресом. Що це означає? (Відповіді учнів.)

— Прискорення технічного прогресу призводить до зростання кількості відходів, що забруднюють довкілля, підвищення рівня міського шуму, негативного впливу різного виду випромінювання від сучасної техніки.

— Які екологічні особливості місцевості, де ми живемо, ви можете назвати?

— Основною екологічною проблемою України є наслідки катастрофи на Чорнобильській АЕС, а також вирубування лісів па Поліссі і в Карпатах.

— На людину також впливають соціальні чинники середовища: сім'я, праця, медичне обслуговування, спосіб життя.

— Як ви вважаєте, яку роль відіграє сім'я у збереженні та зміцненні здоров'я дитини?

— Послухайте віршовані рядки і скажіть, яка думка висловлена в них.

Кожній людині

Слід пам'ятати:

Хто його батько,

Хто його мати.

Тільки в любові кріпне родина.

Тільки свободою кріпне країна.

— Як ви розумієте вислів: «Здоров'я починається в сім'ї. Здорові діти — здорова сім'я. А здорова сім'я — здорова держава»?

— Чим більше здорових, міцних сімей, тим у цілому здоровіша держава.

— Чи погоджуєтеся ви із думкою, що від батьків ми отримуємо (успадковуємо) певний запас здоров'я?

— Ви знаєте, що медична служба теж опікується здоров'ям громадян. Якщо людина хворіє, лікарі допомагають одужати і відновити здоров'я.

Але слід пам'ятати, що кожен має сам піклуватися про своє здоров'я, не перекладати цю відповідальність на лікарів. Потрібно стежити за собою, вміти відчувати свій організм. Якщо над собою працювати, то можна перехитрити й спадковість. Усе в руках людини.

Пригадайте фактори, що впливають на формування здоров'я, і поміркуйте, що ж найбільше впливає на здоров'я людини? (Відповіді учнів.)

— Звісно, найбільше на наше здоров'я впливає спосіб життя. Люди, які ведуть малорухомий спосіб життя, неправильно харчуються, тривалий час переживають негативні емоції, курять, уживають алкоголь та наркотики, починають хворіти та втрачають здоров'я.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

- Обговорення запитань

1- ша група. Для чого нам потрібне здоров'я?

2- га група. Що заважає людям бути здоровими?

3- тя група. Що завдає шкоди здоров'ю?

4- та група. Від чого чи від кого залежить стан здоров'я?

— Тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний стан. Кожен повинен досягти своїх вершин у житті. А це не завжди легко й просто, адже все досягається завдяки великих зусиль волі і фізичних навантажень. Отже, необхідно мати велику силу й міцну волю, а їх мають лише ті, хто здоровий фізично і духовно. Недарма кажуть: «У здоровому тілі — здоровий дух».

2. Читання й обговорення притчі «Все в твоїх руках!»

Колись давно у Стародавньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день його складався з примірювання багатого вбрання та розмов з підданими про власний розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так ішли дні за днями, роки за роками...

Аж ось пройшов усією країною розголос, що неподалік від кордону з'явився чернець, розумніший за всіх на світі. Дізнався про це і мандарин і дуже розлютився: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною на світі? Але вигляду нікому про своє обурення не подав, а запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму до рук метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках — живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе — я розчавлю метелика, а якщо мертве — випущу його...».

І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей на світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?». Мудрець трохи поміркував, усміхнувся і відповів: «Все в твоїх руках!».

Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

— Отже, лише від вас залежить, чи будете ви піклуватися про своє здоров'я і чи буде ваше майбутнє щасливим і безтурботним.

V І. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Які чинники впливають на здоров'я?

— Наведіть приклади природних чинників, що впливають на здоров'я.

— Наведіть приклади соціальних чинників, що впливають на здоров'я.

— Що найбільше впливає на здоров'я людини?

— Який висновок кожен із вас зробив для себе?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити