ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік
УРОК 10. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОНАВЧАННЯ
Мета
Познайомити з умовами успішного навчання; з’ясувати джерела навчання; довести важливість взаємодопомоги у стосунках; формувати звички правильно виконувати домашні завдання.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
✵ розказати умови успішного навчання;
✵ назвати помічників у навчанні;
✵ пояснити, як навчитися самостійно виконувати домашні завдання;
✵ продемонструвати взаємодію у роботі.
Обладнання і матеріали
✵ картки з порадами «ПІДТРИМУЙ ПОРЯДОК НА СТОЛІ», «РОБИ УРОКИ ВДЕНЬ», «ПІДБЕРИ ЗРУЧНИЙ СТІЛЕЦЬ», «НЕ ВІДКЛАДАЙ УРОКИ НА «ПОТІМ»», «ПОЧИНАЙ З НАЙЛЕГШИХ ПРЕДМЕТІВ», «РОБИ ПЕРЕВИ ЧЕРЕЗ 20-30 ХВИЛИН»;
✵ картки зі словами «БАТЬКИ», «ВЧИТЕЛІ», «ПІДРУЧНИКИ», «ЕНЦИКЛОПЕДІЯ», «ЖУРНАЛИ», «РОДИЧІ», «ДРУЗІ», «ІНТЕРНЕТ».
Що підготувати заздалегідь
Принести газетний аркуш.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання |
4 хв. |
Робота в групах |
8 хв. |
Інформаційне повідомлення |
8 хв. |
Руханка |
2 хв. |
Гра |
8 хв. |
Практична робота |
5 хв. |
Підсумкове завдання |
5 хв. |
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Назвіть складові мікроклімату.
- Що забруднює повітря?
- Як підтримувати мікроклімат у оселі?
- Який з пунктів пам’ятки, складеної на минулому уроці, ви регулярно виконуєте і чому?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати «Як долати відставання після хвороби» на с. 46 підручника. Дати відповіді на питання в підручнику.
Доповнити речення: «Мені легко вчитися, коли...».
4. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 22.
Робота в групах (з’ясувати, як навчитися самостійно виконувати домашнє завдання)
Об’єднати дітей у 6 груп. Кожна група отримує одну з порад на с. 47 підручника. Діти мають обговорити і пояснити, чим корисна для них ця порада. Під час перевірки кожну пораду, надруковану на картці, закріплюють на дошці у вигляді сходинок. В результаті вийде схема досягнення успіху у виконанні домашніх завдань.
Виконати завдання 2 в зошиті на с. 22.
Висновок: дуже важливо навчитися самостійно виконувати завдання і отримувати від цього задоволення.
Інформаційне повідомлення (розказати про взаємодопомогу і взаємонавчання)
- Як ви гадаєте, хто чи що може бути джерелом вашого навчання?
Діти розмірковують, вчитель закріплює на дошці картки:
- Інформацію можна брати з усіх джерел, але вчитися слід лише хорошому.
Прочитати в підручнику на с. 48 текст «Взаємонавчання і взаємодопомога».
- Як ви гадаєте, чому краще засвоюється матеріал, коли ти когось навчаєш?
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають у коло. Вчитель стає в центр, називає слова. Діти повинні вибрати те, що допомагає робити уроки (вигукують «Допомагає!» і підстрибують) і що заважає (вигукують «Заважає!» і присідають.
- Стомленість, телевізор, порядок, режим, зручний стілець, лінь, безпорядок на столі, мультики, відповідальність.
Гра (довести, що взаємодія потрібна для життя)
Прочитати умови гри в підручнику на с. 49. Об’єднати дітей у пари. Провести гру. Обговорити.
Висновок: без взаємодії діти не змогли б подолати перешкоди.
Практична робота (з ’ясувати, хто допомагає у навчанні)
Прочитати завдання в підручнику на с. 49. Записати в зошиті на с. 23 всі шкільні предмети і того, хто допомагає з цих предметів. Якщо виникають труднощі, звернутися вдома по допомогу до батьків.
Перевірити результати.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Чому наука засвоюється краще, коли ти когось навчаєш?
2. Чому в житті важлива взаємодія?
3. Чого ти навчився з кожного з джерел навчання? (Учні по одному підходять до дошки, знімають картку і пояснюють, чого навчилися з цього джерела).