Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 13. РОЗБУДОВА ДРУЖНІХ СТОСУНКІВ

Мета

Розказати, як бути справжнім другом; пояснити, як дружні стосунки впливають на здоров’я; вчити будувати стосунки на основі довіри.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• назвати позитивні і негативні риси людини, що впливають на дружні стосунки;

• довести, що дружба і здоров’я пов’язані між собою;

• довести, що довіра між друзями важлива;

• продемонструвати представлення друга.

Обладнання і матеріали

• картки з рисами характеру (див. пункт «Мозковий штурм»;

• маленькі аркушики за кількістю учнів.

Що підготувати заздалегідь

Принести з дому хустинку, щоб зав’язувати очі.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

4 хв.

Мозковий штурм

8 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Робота над притчею

6 хв.

Руханка

2 хв.

Робота в парах

8 хв.

Практична робота

5 хв.

Підсумкове завдання

4 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:

- Що таке спадковість?

- Чим корисні сімейні традиції?

- Які нові традиції ви ввели у свою сім’ю?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Прочитати текст «Що таке дружба» на с. 56 підручника.

4. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 26. (Дружба).

Мозковий штурм (розказати, що позитивні і негативні риси впливають на дружні стосунки)

Покласти на столі картки з рисами характеру. Запропонувати дітям вибрати те, що ціниться в дружбі, і те, що їй заважає. Діти виходять по одному, беруть картку і закріплюють її на дошці у перший чи у другий стовпчики.

турботливість

заздрощі

вірність

ревнощі

безкорисливість

плітки

взаємодопомога

нечемність

щедрість

жадібність

правдивість

брехня

щирість

нечесність

доброта

злість

толерантність

жадібність

ніжність

нещирість

стриманість

грубість

відвертість

зазнайство

чемність

агресивність

Висновок: якщо хочеш, щоб з тобою дружили, виховуй у собі позитивні риси.

Інформаційне повідомлення (вчити бути справжнім другом)

Прочитати в підручнику текст «Як знайти друга» на с. 56.

- Що тобі не сподобалось би у поведінці твого товариша?

- А чи ти не поводишся сам так?

Виконати завдання 2 в зошиті на с. 26.

Висновок: поводься так з товаришем, як хочеш, щоб він поводився з тобою.

Робота над притчею (довести, що у стосунках все залежить від самої людини)

Прочитати в підручнику на с. 57 притчу «Цвяхи».

- Чому спочатку хлопчик намагався не сваритися? (Бо важко забивати цвяхи).

- Чому з часом стало легко стримуватися? (Бо це перейшло у звичку).

- Як ви розумієте поняття «душевні рани»? (Це біль від образи, якої можна завдати словами).

- Чи можна навчитися не ранити друзів? (Так, слід говорити те, що було б приємно чути тобі самому).

Пояснити прислів’я на с. 56 підручника:

1. - Ви чули відлуння? Давайте пограємо: я говорю, а ви - моє відлуння. «Ти добрий!», «Ти гарний!», «Ти поганий!». Що скажеш комусь, те й почуєш про себе.

2. Справжнього друга не просто знайти, але легко втратити через один неправильний вчинок.

Висновок: щоб мати вірних друзів, сам будь хорошим другом.

Руханка (виконати рухливі вправи)

Стати в коло. Один учень стає в центрі і показує якісь рухливі вправи. Якщо він говорить «Мої друзі роблять так!», то діти за ним повторюють ці рухи. Якщо ж говорить без слів «мої друзі», діти не повторюють за ним. Наприклад:

- «Мої друзі роблять так!», - присідає, і всі за ним.

- «Мої друзі роблять так!», - підстрибує, і всі за ним.

- «А ще роблять так!», - плескає, але діти за ним не повторюють.

Робота в парах (довести, що в дружбі важлива довіра)

Прочитати текст «Дружба і здоров’я» у підручнику на с. 58.

- Як дружба впливає на здоров’я?

Об’єднати дітей у пари. Одному з пари зав’язати очі, взятися за руки. Запропонувати в парі пройти між партами, по класній кімнаті, подолати якісь перешкоди. Помінятися ролями.

- Завдяки чому змогли подолати перешкоди? (Бо один вказував шлях іншому).

- Чи пройшли б шлях, якби учень з відкритими очима говорив неправильну? (Ні).

- Чи пройшли б шлях, якби учень із закритими очима не вірив словам іншого? (Ні).

Висновок: у дружбі потрібна довіра. Але довіру легко втратити, варто лише кілька разів обдурити.

Практична робота (вчити представляти свого товариша)

Прочитати в підручнику на с. 59 текст «Знайомство з новими людьми» і пояснення до практичної роботи.

Об’єднати дітей у пари. Розказати один одному про себе і потренуватися представляти товариша.

Демонстрація.

Висновок: представляючи товариша, важливо зазначати якусь його позитивну рису чи якість.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Виконати завдання в зошиті на с. 27.

2. Запропонувати дітям позбутися рис, що заважають дружбі. Роздати аркушики, написати цю рису, зім’яти і викинути у смітничку.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.