Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 14. ЯК ВІДСТОЯТИ СЕБЕ

Мета

Вчити відстоювати власну точку зору; показувати шляхи протистояння насиллю; виховувати почуття власної гідності.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• розказати, як слід відстоювати власну думку;

• назвати шляхи боротьби з насиллям;

• подзвонити на лінію довіри;

• продемонструвати відмову від неприйнятної пропозиції.

Обладнання і матеріали

• картки з завданнями:

«ДАВАЙ ПРОГУЛЯЄМО УРОКИ»

«ВІЗЬМИ У МАМИ З ГАМАНЦЯ ГРОШІ»

«НЕ ДРУЖИТИМУ З ТОБОЮ, БО У ТЕБЕ НЕМАЄ ПЛАНШЕТА»;

• картки з деформованими прислів’ями:

• телефон.

Що підготувати заздалегідь

Намалювати портрет свого друга.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

5 хв.

Робота в групах

5 хв.

Робота над віршем

6 хв.

Робота в парах

8 хв.

Руханка

3 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Практична робота

5 хв.

Підсумкове завдання

5 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:

- Розкажіть ситуацію, яка свідчить про те, що вам вдалося подолати рису, яка заважала вашій дружбі з однолітками.

- Як слід поводитись, щоб мати вірних друзів?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Виконати стартове завдання на с. 60 підручника. Продемонструвати портрет свого друга і коротенько розказати про нього:

- Як познайомились?

- За що ти любиш свого друга (подругу)?

Робота в групах (вчити не піддаватися підбурюванням на погані вчинки)

Прочитати текст про вплив друзів на с. 60 підручника.

- Яку хорошу пропозицію ти отримував від товариша?

- Чи були погані пропозиції, від яких ти відмовився?

Об’єднати дітей у 3 групи. Кожна група отримує 1 прислів’я зі с. 60 підручника. Діти мають обговорити і пояснити значення кожного прислів’я.

Виконати завдання в зошиті на с. 28.

Висновок: друзі впливають один на одного.

Робота над віршем (вчити мати власну думку)

Прочитати текст «Як протистояти тиску однолітків» в підручнику на с.61.

- Чи траплялися з тобою подібні випадки?

- На що тебе підбурював товариш?

Прочитати в підручнику на с. 62 вірш А. Костецького «Справжні подруги».

- Чи дівчатка справжні подруги? Чому?

- Який спосіб тиску обрала дівчинка? (Погроза).

- Чи потрібно їй підкоритися? (Ні в якому разі).

- Як би вчинили ви на її місці?

Висновок: слід уміти відстояти свою точку зору.

Робота в парах (вчити відмовлятися від неприйнятної пропозиції)

Об’єднати дітей у пари. Прочитати в підручнику на с. 61 у рамочці поради. Потренуватися у парах відмовлятися від пропозиції, яку вчитель роздає на картці:

«ДАВАЙ ПРОГУЛЯЄМО УРОКИ»

«ВІЗЬМИ У МАМИ З ГАМАНЦЯ ГРОШІ»

«НЕ ДРУЖИТИМУ З ТОБОЮ, БО У ТЕБЕ НЕМАЄ ПЛАНШЕТА».

Продемонструвати відмови.

Руханка (виконати рухливі вправи)

Пограти в гру «Справжній друг». Діти стають у коло, один учень з карткою «СПРАВЖНІЙ ДРУГ» в руках стає в центр кола. Він повинен назвати якусь рису свого справжнього товариша, не називаючи імені. Діти мають вгадати, хто це. Потім цей учень бере картку, стає в центр і розказує про свого справжнього друга:

- Він справжній друг, бо завжди поділиться зі мною.

- Він справжній друг, бо завжди посміхається...

Інформаційне повідомлення (розказати, як протистояти насиллю)

Прочитати в підручнику на с. 63 текст «Як боротися з насиллям».

- Чи праві насильники, що вважають себе героями?

- До кого треба звернутися по допомогу у разі виникнення подібної ситуації?

Виконати завдання в зошиті на с. 29.

Практична робота (практично відпрацювати розмову з консультантом дитячої лінії)

- А як бути в тому випадку, коли дитина з якихось причин не може розказати про свої проблеми батькам, вчителям? (Існує дитяча лінія довіри, куди можна анонімно подзвонити і попросити пораду, допомогу).

Прочитати в підручнику на с. 63 номер дитячої лінії довіри. Потренуватися у класі вести розмову з консультантом (кілька учнів демонструють варіанти телефонної розмови).

Вдома можна самостійно або з друзями здійснити дзвінок на дитячу лінію довіри і розпитати, в яких ситуаціях можна звертатися за телефоном 0-800-500-225.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Чому не можна залишатися байдужим, якщо бачиш прояви насилля?

2. Пригадай ситуації, коли ти зміг відмовитися від недоброї пропозиції.

3. Об’єднай частини прислів’їв і поясни їх:









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.