ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 20. ДОПОМОГА ЛЮДЯМ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

Мета

Розказати про потреби людей з обмеженими можливостями; вчити , як правильно надавати їм допомогу; виховувати людяність і вміння співчувати.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• пояснити, чому люди з обмеженими можливостями потребують поваги і допомоги;

• допомогти товаришеві навчитися співпереживати і співчувати людям з особливими потребами;

• продемонструвати, як надати допомогу людям з обмеженими можливостями.

Обладнання і матеріали

• картки з завданнями: «Як надавати допомогу людям з обмеженою рухливістю», «Як надавати допомогу глухим людям», «Як надавати допомогу незрячим людям»;

• вирізані з паперу кольорові кульки за кількістю учнів.

Що підготувати заздалегідь

Знайти і принести інформацію про людей з обмеженими можливостями, що досягли успіхів у різних сферах життя.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

4 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Робота над оповіданням

4 хв.

Практична робота

10 хв.

Обробка інформації

12 хв.

Підсумкове завдання

7 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на минулому уроці:

- Куди ви можете звернутися у випадку якоїсь хвороби?

- Які медичні установи є у вашому населеному пункті?

- Як слід поводитися у поліклініці?

- Які чинники впливу на здоров’я людини є у санаторії?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 88.

- Є багато людей, які також будуть вам вдячні за найменшу допомогу - це люди з особливими потребами.

4. Виконати завдання в зошиті на с. 40.

Інформаційне повідомлення (розказати про ставлення до людей з особливими потребами)

Прочитати в підручнику на с. 88 текст «Люди з обмеженими можливостями ».

- Внаслідок чого такі люди втратили зір, слух чи можливість рухатися?

- Чому їх ще називають людьми з особливими потребами?

- Чи треба їм демонструвати свою жалість і співчуття?

- Чому не треба акцентувати увагу на їхніх вадах?

- Що, на вашу думку, буде найціннішим для таких людей?

Робота над оповіданням (виховувати вміння співпереживати)

- Закрийте очі і розкажіть про свої відчуття. (Вислухати дітей). На жаль, є багато людей, у яких в очах завжди ось так темно - вони сліпі. Як ви гадаєте, як потрібно ставитися до таких людей? А щоб навчитися їм співчувати, достатньо просто заплющити очі і уявити, як їм важко...

Прочитати оповідання «Як Сергійко навчився жаліти» у підручнику на с. 89.

- Чому Сергійко одразу був здивований почутим?

- Що допомогло йому пережити відчуття сліпої дівчинки?

- Чому йому захотілося її пожаліти?

Висновок: кожен має навчитися співчувати людям з обмеженими можливостями.

Практична робота (вчити допомагати людям з обмеженими можливостями)

Об’єднати дітей у три групи. Користуючись порадами на с. 90-91 підручника, діти мають підготувати сценки про те, як допомагати людям з обмеженими можливостями:

1 група - «Як надавати допомогу людям з обмеженою рухливістю»,

2 група - «Як надавати допомогу глухим людям»,

3 група - «Як надавати допомогу незрячим людям».

Демонстрація роботи.

Висновок: дуже важливо у спілкуванні проявити терплячість і повагу.

Обробка інформації (з’ясувати, що люди з обмеженими можливостями можуть досягти успіху)

Вислухати підготовані повідомлення про людей з обмеженими можливостями, що досягли успіхів у різних сферах життя. В зошиті на с. 41 написати оповідання про одного з цих людей.

Зачитати кілька робіт.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Що найбільш необхідно людям з обмеженими можливостями?

2. Роздати дітям вирізані з паперу кольорові повітряні кульки.

- Пригадайте оповідання про сліпу дівчинку. Уявіть, як їй сумно і самотньо. Давайте подумаємо, як разом із Сергійком ми можемо її пожаліти. Тільки, звісно, це не повинні бути слова жалості - вони їй тільки зроблять ще гірше. Це мають бути якісь дії, які піднімуть настрій, внесуть щось приємне у життя.

Запропонувати написати свої дії. Кожен виходить, озвучує написане, закріплює кульку на дошці.

- Ось так завдяки вам може життя людини з обмеженими можливостями змінитися на краще. І це не коштує вам ніяких зусиль. Треба тільки пам’ятати, що ці люди потребують уваги і поваги.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.