Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 23. БЕЗПЕКА ШКОЛЯРА

Мета

Познайомити з правилами поведінки в багатолюдних місцях; вчити правильно поводитися у натовпі; розказати, як не стати жертвою терористів; виховувати пильність.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• розказати правила поведінки у натовпі;

• пояснити, як правильно вдягатися у людне місце;

• розказати, як слід проявляти пильність у зв’язку з загрозою тероризму;

• продемонструвати вміння евакуюватися зі школи.

Обладнання і матеріали

• пам’ятка поведінки у натовпі (див. пункт Інформаційне повідомлення);

• 6 аркушів з надрукованими словами:

ПАРАСОЛЬКА, СТРІЧКИ У КОСАХ,

СПОРТИВНИЙ КОСТЮМ, ШАРФ,

ДОВГА СПІДНИЦЯ, СПОРТИВНЕ ВЗУТТЯ,

ВЗУТТЯ НА ВИСОКИХ ПІДБОРАХ,

КЕПКА, РЮКЗАК, КУРТКА, ПАРАСОЛЬКА,

СУМКА НА ДОВГІЙ РУЧЦІ;

• завдання для роботи в парах (див. пункт Робота в парах);

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

5 хв.

Інформаційне повідомлення

6 хв.

Практична робота

7 хв.

Робота в групах

5 хв.

Руханка

2 хв.

Робота в парах

9 хв.

Підсумкове завдання

6 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на минулому уроці:

- Пригадайте дослід. Без чого не горить вогонь?

- Як загасити невелику пожежу?

- Назвіть правила, як вийти із зони пожежі.

- Продемонструйте виклик пожежних.

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Прочитати в підручнику на с. 98 текст «Багатолюдні місця». Виконати стартове завдання в підручнику на с. 98.

4. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 44.

- Слід намагатися уникати тисняви, натовпу. Але якщо сталося так, що ти потрапив у натовп, треба знати правила, які допоможуть зберегти життя і здоров’я.

Інформаційне повідомлення (розказати правила поведінки у натовпі)

- Як ви гадаєте, чим небезпечний натовп? (Людина може загинути через тисняву. Крім того, якщо людина впаде, то натовп не зможе зупинитися - позаду тиснуть люди).

Прочитати в підручнику на с. 99 текст «Небезпека натовпу».

Скласти правила поведінки у натовпі:

1. НЕ ПАНІКУЙ!

2. ЙДИ ТУДИ, КУДИ «НЕСЕ» ТЕБЕ НАТОВП.

3. ТРИМАЙ РУКИ ПЕРЕД СОБОЮ, ЗІГНУВШИ У ЛІКТЯХ.

4. УНИКАЙ ТВЕРДИХ ПЕРЕШКОД.

5. НАМАГАЙСЯ ВТРИМАТИСЯ НА НОГАХ, ЩОБ НЕ ВПАСТИ.

Виконати завдання 2 в зошиті на с. 44. (Паніка).

Практична робота (познайомитися з планом евакуації в школі)

- Для того, щоб не створювалась тиснява у випадку якихось небезпечних ситуацій, в кожній школі є план евакуації. Зараз ми з ним познайомимося.

Знайти план евакуації, познайомитися з ним, пройти маршрутом, вказаним на плані.

Робота в групах (вчити правильно вдягатися в багатолюдне місце)

Прочитати текст «Як одягнутись у багатолюдне місце» у підручнику на с. 100. Дати відповіді на питання в підручнику. Об’єднати дітей у шість груп. Роздати групам аркуші з надрукованими словами:

ПАРАСОЛЬКА, СТРІЧКИ У КОСАХ,

СПОРТИВНИЙ КОСТЮМ, ШАРФ,

ДОВГА СПІДНИЦЯ, СПОРТИВНЕ ВЗУТТЯ,

ВЗУТТЯ НА ВИСОКИХ ПІДБОРАХ,

КЕПКА, РЮКЗАК, КУРТКА, ПАРАСОЛЬКА,

СУМКА НА ДОВГІЙ РУЧЦІ.

Діти мають викреслити ті предмети, які не слід брати з собою, збираючись у багатолюдне місце.

Пояснити свій вибір.

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти стають у коло і пересуваються по колу один за одним. Вчитель називає предмети з попередньої картки. Якщо їх можна брати у багатолюдне місце, діти продовжують рух. Якщо ні - зупиняються.

Робота в парах (вчити пильності у зв'язку з тероризмом)

Прочитати в підручнику текст на с. 100-101. Об’єднати дітей у пари. Роздати картки з тестовими завданнями. Діти в парах мають вибрати правильні варіанти відповідей.

1. Якщо ти помітив якийсь підозрілий предмет, треба:

а) швидше забрати,

б) пройти повз нього,

в) сказати дорослим.

2. Якщо на землі лежить баночка чи коробочка, треба:

а) зафутболити ногою,

б) не чіпати,

в) забрати і кинути в смітничку.

3. Якщо на твоїх очах знешкоджують злочинців, треба:

а) допомогти правоохоронцям,

б) уважно роздивлятися, що відбувається,

в) відійти від цього місця.

Висновок: тільки ти сам можеш потурбуватися про своє життя і здоров'я.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Навіщо існує план евакуації?

2. Чим небезпечна тиснява?

3. Продемонструвати правила поведінки у натовпі. Виконати завдання в зошиті на с. 45.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.