ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 25. БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Мета

Повторити правила для пішоходів, пасажирів, велосипедистів; вчити сигнали регулювальника, практично відпрацювати знаходження виходу із ситуацій на дорозі; формувати звички культурного пішохода.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

✵ пояснити, для чого придумані правила дорожнього руху;

✵ розказати правила пішоходів, пасажирів, велосипедистів;

✵ назвати сигнали регулювальника;

✵ знайти вихід із конкретної дорожньої ситуації.

Обладнання і матеріали

✵ маленькі аркушики зі словами «САШКО», «ОКСАНКА», «ЮРКО» за кількістю учнів;

✵ дорожні знаки (див. пункт Робота в групах);

✵ аркуші паперу формату А-4.

Що підготувати заздалегідь

Кожен учень має принести червоний і зелений кружечки - сигнали світлофора.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

6 хв.

Практична робота

6 хв.

Робота в групах

12 хв.

Руханка

2 хв.

Інформаційне повідомлення

4 хв.

Гра

6 хв.

Підсумкове завдання

4 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:

- Які правила безпеки надворі ви виконуєте постійно?

- Пригадайте правила спілкування з незнайомцями.

- Чи були у вас ситуації, коли знання правил вас врятувало?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Прочитати текст у підручнику на с. 106.

- Для чого люди придумали правила дорожнього руху?

- Як уберегти себе від небезпечних ситуацій на дорозі?

Висновок: якщо ти хочеш зберегти життя і здоров’я, слід дотримуватися правил дорожнього руху.

4. Виконати завдання в зошиті на с. 48.

Практична робота (вчити бути уважним на дорозі)

Об’єднати дітей у 3 групи. Для цього роздати дітям аркушики зі словами «САШКО», «ОКСАНКА», «ЮРКО» і запропонувати знайти свою групу. Кожна група читає в підручнику на с. 107 свою дорожню історію і аналізує її за планом, поданим на с. 106.

Обговорення.

Висновок: на дорозі слід бути завжди уважним і обережним, щоб не сталося лиха.

Робота в групах (пригадати правила для пасажирів, пішоходів, велосипедистів)

Об’єднати дітей у 3 групи. Роздати аркуші паперу формату А-4. Підготувати знаки:

Діти мають, спираючись на текст «Правила для пішоходів, пасажирів і велосипедистів» на с. 108, пригадати вивчені раніше правила:

1 група - для пішоходів,

2 група - для пасажирів,

3 група - для велосипедистів.

Презентація роботи.

(Правила для пішоходів:

- рухатися тротуаром слід з правого боку,

- переходити дорогу варто на пішохідному переході,

- перехід позначають «зеброю» чи знаком (вибрати знаки),

- на регульованому переході слід йти на зелене світло світлофора,

- на нерегульованому - подивитися вліво, вправо,

- в умовах обмеженої оглядовості слід обрати місце, де дорога добре проглядається в обидва боки,

- прохід пішоходів забороняє знак (вибрати знак).

Правила для пасажирів:

- зупинки позначають знаками (вибрати знаки),

- транспорт треба чекати на зупинці, не виходячи на проїжджу частину,

- заходячи в транспорт, слід пропустити стареньких і пасажирів з дітьми, не штовхатися,

- до виходу треба готуватися заздалегідь,

- у транспорті треба поступатися літнім людям.

Правила для велосипедистів:

- дітям до 14 років кататися можна там, де немає транспорту і пішоходів,

- на дорогах можна їздити тільки після того, як виповниться 14 років,

- якщо треба перейти на інший бік, слід зійти і перевести велосипед по переходу,

- велосипед має бути обладнаний світловідбивачами спереду, ззаду і з боків,

- обов’язково має бути захисний шолом,

- рух велосипедистів забороняє знак (вибрати знак).)

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти беруть в руки червоний і зелений кружечки. Вчитель називає дії пішоходів, користуючись складеними правилами для пішоходів, пасажирів, велосипедистів. Якщо дія правильна, діти крокують і піднімають зелений кружечок, якщо ні - червоний кружечок і стоять.

Наприклад:

- Ідемо з лівого боку тротуару. (Червоний).

- Переходимо дорогу по «зебрі». (Зелений)...

Інформаційне повідомлення (вчити сигнали регулювальника)

Прочитати в підручнику на с. 108-109 текст «Сигнали світлофора, регулювальника». Розглянути малюнок і співвіднести сигнал регулювальника і світлофора, на фоні якого він стоїть. Потренуватися показувати сигнали регулювальника: 1 учень показує, інші називають свої дії на цей сигнал.

Виконати завдання в зошиті на с. 49.

Гра (практично опрацювати сигнали регулювальника)

Об’єднати дітей у дві групи. Вибрати умовне перехрестя. Прочитати в підручнику на с. 109 умови гри. Потренуватися розпізнавати сигнали регулювальника.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Чи не бувало у вас ситуацій, подібних до тих, що сталися з Сашком, Оксанкою і Юрком? Чому вони сталися?

2. Назвати по черзі виставлені дорожні знаки і вказати дії.

3. Яке з правил пішоходів, пасажирів чи велосипедисті вдається виконувати найважче? Чому?






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити