Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 25. БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Мета

Повторити правила для пішоходів, пасажирів, велосипедистів; вчити сигнали регулювальника, практично відпрацювати знаходження виходу із ситуацій на дорозі; формувати звички культурного пішохода.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• пояснити, для чого придумані правила дорожнього руху;

• розказати правила пішоходів, пасажирів, велосипедистів;

• назвати сигнали регулювальника;

• знайти вихід із конкретної дорожньої ситуації.

Обладнання і матеріали

• маленькі аркушики зі словами «САШКО», «ОКСАНКА», «ЮРКО» за кількістю учнів;

• дорожні знаки (див. пункт Робота в групах);

• аркуші паперу формату А-4.

Що підготувати заздалегідь

Кожен учень має принести червоний і зелений кружечки - сигнали світлофора.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

6 хв.

Практична робота

6 хв.

Робота в групах

12 хв.

Руханка

2 хв.

Інформаційне повідомлення

4 хв.

Гра

6 хв.

Підсумкове завдання

4 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:

- Які правила безпеки надворі ви виконуєте постійно?

- Пригадайте правила спілкування з незнайомцями.

- Чи були у вас ситуації, коли знання правил вас врятувало?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Прочитати текст у підручнику на с. 106.

- Для чого люди придумали правила дорожнього руху?

- Як уберегти себе від небезпечних ситуацій на дорозі?

Висновок: якщо ти хочеш зберегти життя і здоров’я, слід дотримуватися правил дорожнього руху.

4. Виконати завдання в зошиті на с. 48.

Практична робота (вчити бути уважним на дорозі)

Об’єднати дітей у 3 групи. Для цього роздати дітям аркушики зі словами «САШКО», «ОКСАНКА», «ЮРКО» і запропонувати знайти свою групу. Кожна група читає в підручнику на с. 107 свою дорожню історію і аналізує її за планом, поданим на с. 106.

Обговорення.

Висновок: на дорозі слід бути завжди уважним і обережним, щоб не сталося лиха.

Робота в групах (пригадати правила для пасажирів, пішоходів, велосипедистів)

Об’єднати дітей у 3 групи. Роздати аркуші паперу формату А-4. Підготувати знаки:

Діти мають, спираючись на текст «Правила для пішоходів, пасажирів і велосипедистів» на с. 108, пригадати вивчені раніше правила:

1 група - для пішоходів,

2 група - для пасажирів,

3 група - для велосипедистів.

Презентація роботи.

(Правила для пішоходів:

- рухатися тротуаром слід з правого боку,

- переходити дорогу варто на пішохідному переході,

- перехід позначають «зеброю» чи знаком (вибрати знаки),

- на регульованому переході слід йти на зелене світло світлофора,

- на нерегульованому - подивитися вліво, вправо,

- в умовах обмеженої оглядовості слід обрати місце, де дорога добре проглядається в обидва боки,

- прохід пішоходів забороняє знак (вибрати знак).

Правила для пасажирів:

- зупинки позначають знаками (вибрати знаки),

- транспорт треба чекати на зупинці, не виходячи на проїжджу частину,

- заходячи в транспорт, слід пропустити стареньких і пасажирів з дітьми, не штовхатися,

- до виходу треба готуватися заздалегідь,

- у транспорті треба поступатися літнім людям.

Правила для велосипедистів:

- дітям до 14 років кататися можна там, де немає транспорту і пішоходів,

- на дорогах можна їздити тільки після того, як виповниться 14 років,

- якщо треба перейти на інший бік, слід зійти і перевести велосипед по переходу,

- велосипед має бути обладнаний світловідбивачами спереду, ззаду і з боків,

- обов’язково має бути захисний шолом,

- рух велосипедистів забороняє знак (вибрати знак).)

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти беруть в руки червоний і зелений кружечки. Вчитель називає дії пішоходів, користуючись складеними правилами для пішоходів, пасажирів, велосипедистів. Якщо дія правильна, діти крокують і піднімають зелений кружечок, якщо ні - червоний кружечок і стоять.

Наприклад:

- Ідемо з лівого боку тротуару. (Червоний).

- Переходимо дорогу по «зебрі». (Зелений)...

Інформаційне повідомлення (вчити сигнали регулювальника)

Прочитати в підручнику на с. 108-109 текст «Сигнали світлофора, регулювальника». Розглянути малюнок і співвіднести сигнал регулювальника і світлофора, на фоні якого він стоїть. Потренуватися показувати сигнали регулювальника: 1 учень показує, інші називають свої дії на цей сигнал.

Виконати завдання в зошиті на с. 49.

Гра (практично опрацювати сигнали регулювальника)

Об’єднати дітей у дві групи. Вибрати умовне перехрестя. Прочитати в підручнику на с. 109 умови гри. Потренуватися розпізнавати сигнали регулювальника.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Чи не бувало у вас ситуацій, подібних до тих, що сталися з Сашком, Оксанкою і Юрком? Чому вони сталися?

2. Назвати по черзі виставлені дорожні знаки і вказати дії.

3. Яке з правил пішоходів, пасажирів чи велосипедисті вдається виконувати найважче? Чому?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.