Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 27. АВАРІЇ НА ДОРОГАХ

Мета

Познайомити з причинами ДТП; розказати, як діяти у випадку, коли став свідком ДТП; познайомити з інформаційно-вказівними дорожніми знаками; формувати небайдужість по відношенню до оточуючих.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• розказати статистику ДТП;

• назвати причини ДТП;

• пояснити роль інформаційно-вказівних знаків;

• продемонструвати поведінку, якщо став свідком ДТП.

Обладнання і матеріали

• аркуші формату А-4;

• картки з назвами осіб: «ПОСТРАЖДАЛІ», «СВІДОК ДТП», «МІЛІЦІЯ», «МІСЦЕВІ МЕШКАНЦІ», «ЛІКАРІ»;

• дорожні знаки (див. пункт Практична робота).

Що підготувати заздалегідь

Підготувати повідомлення з газети про ДТП у своєму населеному пункті.

Орієнтовний план тренінгу

Стартові завдання

5 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Робота в групах

6 хв.

Проблемне питання

4 хв.

Інсценування

8 хв.

Руханка

2 хв.

Практична робота

8 хв.

Підсумкове завдання

4 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на минулому уроці:

- Розкажіть правила переходу перехрестя.

- Чи доводилось вам бачити, як хтось порушує якесь із правил? Чи не виникало і у вас таке бажання?

- Для чого придумані ці правила?

- Сьогодні ми поговоримо про ті біди, які трапляються саме через порушення правил дорожнього руху.

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 114:

- Розказати про ДТП, свідками якого були.

- Прочитати підготовлені повідомлення з місцевої преси про ДТП.

- Обговорити, що стало причиною ДТП і як його можна було уникнути.

Висновок: недбалість на дорогах і недотримання правил дорожнього руху призводять до ДТП.

Інформаційне повідомлення (познайомити зі статистикою ДТП)

Прочитати текст у підручнику на с. 114 «Що таке ДТП».

- З якою швидкістю рухалися перші автомобілі?

- З якою швидкістю рухаються вони зараз?

- Як часто у світі трапляються ДТП?

- Скільки людей гине щодня?

- Що є головною причиною ДТП?

Висновок: щоб не потрапити в ДТП, треба дотримуватись правил дорожнього руху.

Робота в групах (визначити причини ДТП)

Прочитати в підручнику на с. 115 текст «Причини ДТП». Об’єднати дітей у 4 групи. Роздати аркуші формату А-4. Запропонувати дітям, користуючись текстом і малюнками в підручнику, записати причини виникнення ДТП.

Обговорити.

Наголосити, що багато ДТП трапляється з вини дітей, які порушують правила дорожнього руху. І не через незнання їх, а через небажання виконувати.

Виконати завдання в зошиті на с. 52.

Проблемне питання (визначити дії свідка ДТП)

- Як ви гадаєте, як необхідно діяти, коли на твоїх очах відбулася дорожньо-транспортна пригода?

(Вислухати всі відповіді дітей).

Прочитати текст «Якщо ти став свідком ДТП» в підручнику на с. 116.

- Чим ви можете допомогти слідству?

- Яким чином ви можете врятувати людське життя?

- До кого ви можете звернутися по допомогу?

Інсценування (практично відпрацювати поведінку під час ДТП)

Об’єднати дітей у 4 групи. Прочитати в підручнику на с. 116 завдання, як підготувати сценку «Свідок ДТП». Роздати картки з назвами осіб: «ПОСТРАЖДАЛІ», «СВІДОК ДТП», «МІЛІЦІЯ», «МІСЦЕВІ МЕШКАНЦІ», «ЛІКАРІ». Діти мають підготувати інсценівки.

Презентація робіт.

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти стають парами. Вчитель тримає червоний і зелений кружечки. Називає дію і піднімає кружечок (не завжди правильний). Якщо ця дія відповідає кольору кружечка, діти кружляють в парі. Якщо дія і колір не співпадають, діти присідають.

Наприклад:

- Переходь дорогу по пішохідному переході. (Зелене). - Діти кружляють.

- Дотримуйся правил дорожнього руху лише коли багато машин на дорозі. (Червоне). - Діти кружляють.

- Йди по «зебрі» не дивлячись, бо ти маєш переваги. (Зелене). - Діти присідають.

Практична робота (познайомити з інформаційно-вказівними знаками)

Прочитати текст у підручнику на с. 117 «Дорожні знаки».

Об’єднати дітей у 3 групи. Роздати групам дорожні знаки (по 4 знаки і по одній табличці 7.1.4):

Діти мають обговорити і розказати, що для них повідомляє кожен знак з табличкою під ним. Групи почергово міняються знаками, щоб кожна група попрацювала з усіма знаками.

Виконати завдання в зошиті на с. 53.

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)

1. Як слід поводитися, коли ти став свідком ДТП?

2. Які причини виникнення ДТП?

3. Закріпити на дошці інформаційно-вказівні знаки. Повторити їх: учень знімає один знак і розповідає, про що він інформує









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.