ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік
УРОК 28. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК ДО РОЗДІЛУ «БЕЗПЕЧНЕ ДОВКІЛЛЯ»
Мета
Закріпити отримані в розділі знання; скласти правила безпечної поведінки; вчити використовувати набуті знання у життєвих ситуаціях.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
✵ розказати правила поведінки під час пожежі;
✵ назвати правила поведінки у натовпі;
✵ проаналізувати власну поведінку на дорогах.
Обладнання і матеріали
✵ 4 аркуші паперу формату А-4;
✵ вирізані з паперу кольорові квіточки за кількістю учнів;
✵ паперова галявинка.
Що підготувати заздалегідь
Підготувати мультфільм «Смішарики. Ігри з вогнем».
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання |
8 хв. |
Робота в парах |
2 хв. |
Змагання |
10 хв. |
Руханка |
2 хв. |
Практична робота |
12 хв. |
Підсумкове завдання |
6 хв. |
Стартові завдання (повторити попередній матеріал)
1. Назвати тему і завдання уроку.
2. Переглянути мультфільм «Смішарики. Ігри з вогнем».
- Що стало причиною пожежі?
- До якого висновку прийшли друзі?
- Як знання могли б допомогти їм уникнути пожежі?
Висновок: якщо знаєш правила безпечної поведінки, можеш уникнути лиха.
Робота в парах (повторити горючі та негорючі матеріали)
Виконати завдання в підручнику на с. 118 - встановити відповідність між матеріалами та їх пожежними характеристиками.
Перевірити роботу.
Змагання (повторити вивчене в розділі)
Об’єднати дітей у 4 групи. Провести змагання: вчитель ставить питання, діти обговорюють. Кожна група по черзі відповідає. За правильну відповідь група отримує один бал.
1. У Оленки заіскрила ввімкнена праска. Дівчинка схопила кухоль води і раптом зупинилася. Про що вона згадала?
2. Якось Сашко з Петриком знайшли у парку сумку. Сашко запропонував забрати її з собою. Мишко ж не дозволив товаришеві навіть підійти до сумки, запропонував викликати міліцію. Сашко обізвав товариша боягузом, і хлопці посварилися. Розсудіть їх.
3. Тетянка була дуже доброю дівчинкою. Тому, коли незнайома жінка попросила її віднести пакунок з ліками бабусі, дівчинка з готовністю погодилась. Про що забула Тетянка?
4. Максимко завжди на людях виконував правила дорожнього руху. Всі називали його розумним і обачним. Та коли ніхто не бачив, він міг і перебігти через дорогу на червоне світло. Прокоментуйте поведінку Максимка.
Підбити підсумки.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають у коло. По одному учню виходять у центр кола і називають правило поведінки у натовпі. Якщо діти погоджуються, то підстрибують і плескають над головою у долоні.
Практична робота (вчити узагальнювати матеріал)
Об’єднати дітей у 4 групи. Роздати по аркушу паперу. Кожна група отримує завдання в підручнику на с. 118. Діти переглядають матеріал і складають правила.
Презентують правила коротенькою інсценівкою, а решта учнів мають здогадатися, про яке правило йдеться.
Підсумкове завдання (закріпити і використати отримані знання)
1. Розкажіть правила поведінки під час пожежі.
2. Чим небезпечний натовп?
3. Назвіть основні причини ДТП.
4. Роздати дітям вирізані з паперу кольорові квіточки.
- Що з вивченого вже стало вашою звичкою, яка допомагає зберегти життя і здоров’я? Напишіть її на квіточці.
Вчитель закріплює на дошці паперову галявинку. Діти озвучують свою звичку і приклеюють квіточку на галявину.
- Ось так корисні звички роблять ваше життя квітучим.