ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік
УРОК 29. САМООЦІНКА І ПОВЕДІНКА ЛЮДИНИ
Мета
Визначити, як самооцінка впливає на поведінку людини; вчити адекватно оцінювати свої здібності, розрізняти впевненість і самовпевненість; формувати вміння поводитися гідно в будь-якій ситуації.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
✵ розказати, що таке самооцінка;
✵ назвати види поведінки;
✵ пояснити різницю між впевненістю і самовпевненістю;
✵ робити адекватну самооцінку.
Обладнання і матеріали
✵ паперові стрічки за кількістю учнів;
✵ деформоване речення «НАЛЕПОГВОЛИ ЦЮПРАЙ, І В БЕТЕ ОДНЕНОМІН ВЕС ЙДЕВИ»;
✵ картки «Завищена самооцінка», «Занижена самооцінка», «Реалістична самооцінка», «Агресивна поведінка», «Пасивна поведінка», «Гідна поведінка».
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання |
6 хв. |
Практична робота |
4 хв. |
Інформаційне повідомлення |
4 хв. |
Руханка |
3 хв. |
Робота в групах |
7 хв. |
Проблемне питання |
4 хв. |
Робота в парах |
7 хв. |
Підсумкове завдання |
5 хв. |
Стартові завдання (перейти до нового матеріалу)
1. Назвати тему і завдання уроку.
2. Прочитати текст «Що таке самооцінка» в підручнику на с. 120.
3. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 120:
1 - завищена самооцінка, коли людина перебільшує свої досягнення,
2 - занижена самооцінка, коли людина недооцінює свої здібності,
3 - реалістична самооцінка.
4. Виконати завдання в зошиті на с. 54.
Практична робота (вчити робити самооцінку)
Роздати дітям паперові стрічки, покласти їх вертикально. Запропонувати поставити на стрічці кружечок на тій висоті, як кожен з них оцінює свою старанність у навчанні (поведінку, вміння товаришувати...). Пояснити, що найнижча оцінка внизу стрічки, максимальна - вгорі стрічки.
Потім діти мають обмінятися стрічками із сусідом по парті і вирішити, яка самооцінка - завищена, занижена чи реалістична.
Інформаційне повідомлення (пояснити, як самооцінка впливає на поведінку)
Прочитати текст у підручнику на с. 121 «Вплив самооцінки на поведінку».
- Чому шкідливо вважати себе нездібним?
- Прочитай пораду:
«НАЛЕПОГВОЛИ ЦЮПРАЙ, І В БЕТЕ ОДНЕНОМІН ВЕС ЙДЕВИ»
(«НАПОЛЕГЛИВО ПРАЦЮЙ, ІВ ТЕБЕ НЕОДМІННО ВСЕ ВИЙДЕ»)
Руханка (виконати рухливі вправи)
Пограти в гру, запропоновану в підручнику на с. 121.
Робота в групах (познайомити з видами поведінки)
Прочитати в підручнику на с. 122 текст «Види поведінки».
- Встановіть співвідношення між поведінкою і самооцінкою:
Об’єднати дітей у 3 групи. Запропонувати дітям життєву ситуацію (В бібліотеці вам дуже довго шукають книгу. Вас штовхнули у транспорті.). Діти першої групи мають відреагувати на неї агресивно, другої - пасивно, третьої - гідно.
Продемонструвати. Обговорити.
Висновок: гідна поведінка принесе позитивні емоції обом сторонам, що спілкуються.
Проблемне питання (визначити різницю між впевненістю і самовпевненістю)
- Як ви гадаєте, чи однакові риси характеру впевненість і самовпевненість? Поясніть різницю.
(Вислухати всі відповіді дітей).
Прочитати текст «Упевненість і самовпевненість» в підручнику на с. 123.
Робота в парах (вчити розрізняти впевненість і самовпевненість)
Об’єднати дітей у пари. Запропонувати прочитати в підручнику на с. 123 характеристики трьох дітей. Обговорити і визначити у кожного самооцінку, вид поведінки і впевненість чи самовпевненість.
(Марійка - реалістична самооцінка, гідна поведінка, упевненість,
Оленка - занижена самооцінка, пасивна поведінка, самовпевненість,
Юрко - завищена самооцінка, агресивна поведінка, самовпевненість).
Висновок: найбільшу повагу викликають такі діти як Марійка.
Виконати завдання в зошиті на с. 55.
Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)
1. Що таке самооцінка?
2. Проаналізуйте себе - на кого з дітей ви схожі: на Марійку, Оленку чи Юрка?
3. Закріпити на дошці картки «Завищена самооцінка», «Занижена самооцінка», «Реалістична самооцінка», «Агресивна поведінка», «Пасивна поведінка», «Гідна поведінка». Діти мають зняти ту картку, яку рису вважають шкідливою, і прокоментувати. На дошці має залишитися
- Намагайтеся досягти того, щоб мати реалістичну самооцінку і гідну поведінку.