Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 30. ХОЧУ, МОЖУ, ТРЕБА

Мета

Вчити розрізняти бажання реальні та нереальні, потрібні і непотрібні; пояснити сутність бажання, можливостей і обов’язків; формувати вольові якості.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• пояснити різницю між «хочу», «можу», «мушу»;

• назвати вольові якості людини;

• продемонструвати вміння усвідомлювати свої бажання.

Обладнання і матеріали

• аркуші паперу формату А-4 за кількістю учнів;

• аркуші паперу формату А-5 за кількістю учнів;

• деформовані прислів’я (розрізані на окремі слова):

ВОЛЯ - ЦЕ ТАЛАНТ ЗБИРАТИ ЗУСИЛЛЯ ДОКУПИ,

ЛЕЖАЧИЙ КАМІНЬ МОХОМ ОБРОСТАЄ,

ЯК НЕМАЄ СИЛИ ВОЛІ, ТАК НЕ БУДЕ ЩАСТЯ Й ДОЛІ,

З ЛЕЖІ НЕ БУДЕ ОДЕЖІ, ЗІ СПАННЯ НЕ КУПИШ КОНЯ.

Що підготувати заздалегідь

З дівчинкою підготувати інсценівку (див. пункт 3 Стартові завдання).

Орієнтовний план тренінгу

Стартові завдання

5 хв.

Практична робота

3 хв.

Робота в парах

6 хв.

Мозковий штурм

5 хв.

Робота в групах

4 хв.

Руханка

2 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Інсценування

8 хв.

Підсумкове завдання

4 хв.

Стартові завдання (пригадати попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:

- Як самооцінка впливає на поведінку?

- Які ви знаєте види поведінки?

- Подумайте, якою б ви назвали свою поведінку? А якою б хотіли, щоб вона була? Підніміть руку, якщо реальне і бажане співпало.

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Показати інсценівку.

Фея:

Я - фея-чарівниця.

На місці не сидиться:

Виконую бажання

Я з вечора до рання.

Все можу я зробити,

Чого захочуть дітьми.

То ж ви часу не гайте,

Бажання називайте!

4. Виконати стартове завдання в підручнику на с. 124.

5. Виконати завдання 1 в зошиті на с. 56.

Практична робота (вчити розрізняти «хочу», «можу» і «треба»)

Роздати дітям аркуші паперу формату А-4. Запропонувати написати в три стовпчики слова «ХОЧУ», «МОЖУ», «МУШУ». Діти мають записати свої бажання, можливості і обов’язки. Обговорити. Звернути увагу, над чим більше замислювалися, чого більше написали. Зробити висновки.

Виконати завдання 2 в зошиті на с. 56.

Робота в парах (вчити усвідомлювати свої бажання)

Прочитати текст в підручнику на с. 125. Об’єднати дітей у пари. Роздати аркуші паперу формату А-5. Виконати завдання в підручнику на с. 125. Запропонувати зберегти цей аркуш, щоб з часом перевірити, як здійснилися бажання.

Мозковий штурм (вчити визначати можливості для здійснення бажань)

Прочитати в підручнику на с. 126 текст «Твої можливості». Запропонувати дітям взяти аркуш, на якому виконували попередню роботу, звернути увагу на одну з написаних мрій. Вчитель ставить питання, діти по черзі дають відповіді.

- Що ти вже маєш для здійснення цієї мрії? (Вислухати відповіді).

- Яких знань і вмінь поки що бракує? (Вислухати відповіді).

- Як ти можеш покращити свої можливості? (Вислухати відповіді).

- Які люди можуть тобі допомогти? (Вислухати відповіді).

- У який спосіб? (Вислухати відповіді).

Висновок: можливості весь час зростають, варто лише докласти певних зусиль.

Робота в групах (вчити виконувати свої обов’язки)

Прочитати в підручнику на с. 126 текст «Твої обов’язки». Об’єднати дітей у 3 групи. Запропонувати продовжити фрази на с. 126 підручника.

Обговорити.

Висновок: є обов’язки не тільки перед батьками, перед суспільством, а й перед самим собою.

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти стають колом. По одному учню виходять в центр кола і говорять:

- Щоб бути здоровим, потрібно робити ось так...

- Щоб бути сильним, потрібно робити ось так.

При цьому показують вправи, які за ними повторюють всі діти.

Інформаційне повідомлення (пояснити, що таке сила волі)

Прочитати текст у підручнику на с. 127 «Воля і здоров’я».

- Що таке сила волі?

- Як її виховувати?

- Назвіть вольові якості.

Висновок: силу волі можна в собі виховувати, варто лише дуже цього захотіти.

Виконати завдання 1, 2 в зошиті на с. 57.

Інсценування (вчити розуміти зміст прислів’їв)

Об’єднати дітей у 4 групи. Запропонувати прочитати в підручнику на с. 127 прислів’я і кожній групі інсценізувати одне з них.

Демонстрація інсценівок.

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)

1. Що таке сила волі?

2. Запропонувати відтворити деформовані прислів’я:

ВОЛЯ - ЦЕ ТАЛАНТ ЗБИРАТИ ЗУСИЛЛЯ ДОКУПИ,

ЛЕЖАЧИЙ КАМІНЬ МОХОМ ОБРОСТАЄ,

ЯК НЕМАЄ СИЛИ ВОЛІ, ТАК НЕ БУДЕ ЩАСТЯ Й ДОЛІ,

З ЛЕЖІ НЕ БУДЕ ОДЕЖІ, ЗІ СПАННЯ НЕ КУПИШ КОНЯ.

3. А якби фея змогла б виконати лише єдине бажання, що б ви забажали?









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.