ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 32. ЗВИЧКИ І ЗДОРОВ'Я

Мета

Вчити, як сформувати корисні звички; познайомити зі звичками успішних людей; виховувати бажання працювати над собою.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• назвати власні корисні та шкідливі звички;

• розказати, як сформувати корисну звичку;

• назвати п’ять звичок успішних людей;

• продемонструвати план роботи над формуванням корисної звички.

Обладнання і матеріали

• картки зі звичками: «ЗВИЧКА ДБАТИ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я», «ЗВИЧКА ЦІНУВАТИ ЧАС», «ЗВИЧКА ВІРИТИ В СЕБЕ», «ЗВИЧКА УЧИТИСЯ В ІНШИХ І ДІЯТИ РАЗОМ», «ЗВИЧКА САМОВДОСКОНАЛЮВАТИСЯ»;

• аркуші паперу формату А-5 за кількістю учнів.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

5 хв.

Робота в групах

10 хв.

Інформаційне повідомлення

2 хв.

Робота в парах

8 хв.

Руханка

2 хв.

Практична робота

10 хв.

Підсумкове завдання

3 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на минулому уроці:

- За які добрі справи вас вже поважають люди?

- Що ви скажете про людину, яка взагалі не ставить собі мети?

- Які риси допомагають досягти мети?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Прочитати в підручнику на с. 132 притчу «Притча про бур’яни і звички». Виконати стартове завдання на с. 132:

- Як слова дідуся пов’язані зі звичками? (Шкідливі звички, як і бур’яни, приростають до людини самі собою. Формування ж корисних звичок вимагає немалих зусиль від людини).

- Чим корисні звички відрізняються від шкідливих? (Корисні допомагають людині, шкідливі - шкодять. Щоб з’явились корисні звички, треба прикладати зусилля, шкідливі приростають швидко і непомітно).

- Які звички є найбільш шкідливими? (Паління, вживання алкоголю, наркотиків).

Висновок: щоб не приросли шкідливі звички, ніколи не починай робити того, що шкодить твоєму здоров’ю і може перерости у звичку.

Робота в групах (познайомитися зі звичками успішних людей)

- Ми назвали найбільш шкідливі звички, які ведуть людину до страшного життя. А є корисні звички, які ведуть людину до успіху.

Прочитати в підручнику на с. 133 «П’ять звичок успішних людей». Об’єднати дітей у 5 груп. Роздати картки зі звичками: «ЗВИЧКА ДБАТИ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я», «ЗВИЧКА ЦІНУВАТИ ЧАС», «ЗВИЧКА ВІРИТИ В СЕБЕ», «ЗВИЧКА УЧИТИСЯ В ІНШИХ І ДІЯТИ РАЗОМ», «ЗВИЧКА САМОВДОСКОНАЛЮВАТИСЯ». Кожна група має розказати про цю звичку і показати інсценівку, що підтверджує дієвість звички.

Під час демонстрації роботи картки зі звичками закріплюються на дошці.

Висновок: якщо хочеш стати успішною людиною, формуй в собі ці корисні звички.

Інформаційне повідомлення (розказати, як навчитися формувати звичку)

Прочитати в підручнику на с. 134 текст «Як сформувати корисну звичку».

- Які однакові звички є у членів вашої сім’ ї?

- За який час можна сформувати звичку?

Робота в парах (вчити аналізувати свої звички)

Об’єднати дітей у пари. Прочитати завдання в підручнику на с. 134. Діти обговорюють один з одним свою звичку. Заслухати розповіді 2-3 учнів.

Виконати завдання в зошиті на с. 59. (1 - «ЗВИЧКА», 2 - дбати про здоров’я, вірити в себе, учитися в інших, діяти разом, самовдосконалюватися, не відкладати справи, ставити мету і досягати її, тримати речі у порядку).

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти стають в парах, тримаючи один одного за руки. Вчитель називає звичку. Якщо вона корисна, діти піднімають руки вгору, промовляючи «Це корисно!». Якщо шкідлива - відпускають руки, повертаються один до одного спиною, промовляючи «Це шкідливо!».

- Чистити зуби.

- Гризти нігті.

- Застеляти ліжко.

- Приймати душ.

- Вітатися.

- Посміхатися людям.

- Ходити насупленим.

- Мити за собою посуд.

- Читати лежачи.

Практична робота (працювати над формуванням корисної звички)

Об’єднати дітей у групи по 4 учні. Прочитати в підручнику на с. 135 завдання до практичної роботи. Роздати кожному аркуш формату А-5. Діти обговорюють і записують корисні та шкідливі звички в два стовпчики. Аналізують їх. Далі працюють в зошиті на с. 60 - записують звичку, яку хочуть виробити в собі. Діти кожної групи обговорюють між собою план досягнення звички, допомагають один одному скласти план роботи над звичкою. Відмітку про виконання слід буде ставити протягом літніх канікул. Обговорення.

Висновок: щоб виробити в собі корисну звичку, слід прикласти зусилля. Але потім ця звичка відпрацює за затрачені зусилля користю для здоров’я.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Пригадайте 5 звичок успішних людей.

2. Чому корисну звичку важче виробити?

3. Що потрібно для того, щоб виробити корисну звичку?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.