ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік
УРОК 32. ЗВИЧКИ І ЗДОРОВ'Я
Мета
Вчити, як сформувати корисні звички; познайомити зі звичками успішних людей; виховувати бажання працювати над собою.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
✵ назвати власні корисні та шкідливі звички;
✵ розказати, як сформувати корисну звичку;
✵ назвати п’ять звичок успішних людей;
✵ продемонструвати план роботи над формуванням корисної звички.
Обладнання і матеріали
✵ картки зі звичками: «ЗВИЧКА ДБАТИ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я», «ЗВИЧКА ЦІНУВАТИ ЧАС», «ЗВИЧКА ВІРИТИ В СЕБЕ», «ЗВИЧКА УЧИТИСЯ В ІНШИХ І ДІЯТИ РАЗОМ», «ЗВИЧКА САМОВДОСКОНАЛЮВАТИСЯ»;
✵ аркуші паперу формату А-5 за кількістю учнів.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання |
5 хв. |
Робота в групах |
10 хв. |
Інформаційне повідомлення |
2 хв. |
Робота в парах |
8 хв. |
Руханка |
2 хв. |
Практична робота |
10 хв. |
Підсумкове завдання |
3 хв. |
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на минулому уроці:
- За які добрі справи вас вже поважають люди?
- Що ви скажете про людину, яка взагалі не ставить собі мети?
- Які риси допомагають досягти мети?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати в підручнику на с. 132 притчу «Притча про бур’яни і звички». Виконати стартове завдання на с. 132:
- Як слова дідуся пов’язані зі звичками? (Шкідливі звички, як і бур’яни, приростають до людини самі собою. Формування ж корисних звичок вимагає немалих зусиль від людини).
- Чим корисні звички відрізняються від шкідливих? (Корисні допомагають людині, шкідливі - шкодять. Щоб з’явились корисні звички, треба прикладати зусилля, шкідливі приростають швидко і непомітно).
- Які звички є найбільш шкідливими? (Паління, вживання алкоголю, наркотиків).
Висновок: щоб не приросли шкідливі звички, ніколи не починай робити того, що шкодить твоєму здоров’ю і може перерости у звичку.
Робота в групах (познайомитися зі звичками успішних людей)
- Ми назвали найбільш шкідливі звички, які ведуть людину до страшного життя. А є корисні звички, які ведуть людину до успіху.
Прочитати в підручнику на с. 133 «П’ять звичок успішних людей». Об’єднати дітей у 5 груп. Роздати картки зі звичками: «ЗВИЧКА ДБАТИ ПРО СВОЄ ЗДОРОВ’Я», «ЗВИЧКА ЦІНУВАТИ ЧАС», «ЗВИЧКА ВІРИТИ В СЕБЕ», «ЗВИЧКА УЧИТИСЯ В ІНШИХ І ДІЯТИ РАЗОМ», «ЗВИЧКА САМОВДОСКОНАЛЮВАТИСЯ». Кожна група має розказати про цю звичку і показати інсценівку, що підтверджує дієвість звички.
Під час демонстрації роботи картки зі звичками закріплюються на дошці.
Висновок: якщо хочеш стати успішною людиною, формуй в собі ці корисні звички.
Інформаційне повідомлення (розказати, як навчитися формувати звичку)
Прочитати в підручнику на с. 134 текст «Як сформувати корисну звичку».
- Які однакові звички є у членів вашої сім’ ї?
- За який час можна сформувати звичку?
Робота в парах (вчити аналізувати свої звички)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати завдання в підручнику на с. 134. Діти обговорюють один з одним свою звичку. Заслухати розповіді 2-3 учнів.
Виконати завдання в зошиті на с. 59. (1 - «ЗВИЧКА», 2 - дбати про здоров’я, вірити в себе, учитися в інших, діяти разом, самовдосконалюватися, не відкладати справи, ставити мету і досягати її, тримати речі у порядку).
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають в парах, тримаючи один одного за руки. Вчитель називає звичку. Якщо вона корисна, діти піднімають руки вгору, промовляючи «Це корисно!». Якщо шкідлива - відпускають руки, повертаються один до одного спиною, промовляючи «Це шкідливо!».
- Чистити зуби.
- Гризти нігті.
- Застеляти ліжко.
- Приймати душ.
- Вітатися.
- Посміхатися людям.
- Ходити насупленим.
- Мити за собою посуд.
- Читати лежачи.
Практична робота (працювати над формуванням корисної звички)
Об’єднати дітей у групи по 4 учні. Прочитати в підручнику на с. 135 завдання до практичної роботи. Роздати кожному аркуш формату А-5. Діти обговорюють і записують корисні та шкідливі звички в два стовпчики. Аналізують їх. Далі працюють в зошиті на с. 60 - записують звичку, яку хочуть виробити в собі. Діти кожної групи обговорюють між собою план досягнення звички, допомагають один одному скласти план роботи над звичкою. Відмітку про виконання слід буде ставити протягом літніх канікул. Обговорення.
Висновок: щоб виробити в собі корисну звичку, слід прикласти зусилля. Але потім ця звичка відпрацює за затрачені зусилля користю для здоров’я.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Пригадайте 5 звичок успішних людей.
2. Чому корисну звичку важче виробити?
3. Що потрібно для того, щоб виробити корисну звичку?