ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік

УРОК 5. ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ І ВОДА

Мета

Розказати про значення вітамінів та мінералів для людини; вчити правилам вживання кухонної солі та попередження йододефіциту; формувати звички вживати корисні для здоров’я напої.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:

• розказати про значення вітамінів, мінеральних речовин і води для людини;

• назвати норми вживання солі;

• назвати корисні напої, малокорисні і шкідливі;

• прокоментувати власні уподобання.

Обладнання і матеріали

• упаковки від звичайної солі та йодованої для роботи в групах по 4;

• маленькі аркушики паперу за кількістю учнів;

• аркуші паперу формату А-4 з заголовками у два стовпчики «Я друг своєму здоров’ю» і «Я ворог своєму здоров’ю» для роботи в парах;

• картки з назвами напоїв «ПИТНА ВОДА, ФРУКТОВІ СОКИ БЕЗ ЦУКРУ, ЕНЕРГЕТИКИ, КАВА, ГАРЯЧИЙ ШОКОЛАД, КОМПОТ, УЗВАР, ЧАЙ ІЗ М'ЯТОЮ, СОЛОДКІ ГАЗОВАНІ НАПОЇ, ФРУКТОВІ НЕКТАРИ, СОЛОДКІ МОЛОЧНІ КОКТЕЙЛІ, МОЛОКО, КЕФІР, ФРУКТОВИЙ ЧАЙ, СОКИ З ЦУКРОМ, ОВОЧЕВІ СОКИ».

Що підготувати заздалегідь

З п’ятьма учнями підготувати інсценізацію казки в підручнику на с. 25.

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання

6 хв.

Інсценування

5 хв.

Інформаційне повідомлення

3 хв.

Руханка

2 хв.

Робота в групах

6 хв.

Практична робота

7 хв.

Мозковий штурм

7 хв.

Підсумкове завдання

4 хв.

Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)

1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:

- Що таке збалансоване харчування?

- Які ви знаєте групи продуктів?

- Як користуватися «правилом тарілки»?

2. Назвати тему і завдання уроку.

3. Показати заздалегідь підготовану інсценівку «Казки про поживні речовини», вміщеної в підручнику на с. 25.

- Які поживні речовини є у їжі? (Білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінерали).

- Які з них найважливіші для людини? (Всі вони необхідні).

Інсценування (розказати про вітаміни і мінеральні речовини)

Прочитати в підручнику на с. 26 текст «Вітаміни і мінеральні речовини». Знайти у словничку на с. 140 підручника пояснення слова «дефіцит».

Об’єднати дітей у дві групи - «вітаміни», і «мінеральні речовини». Запропонувати їм розіграти казку про наслідки дефіциту вітамінів та мінеральних речовин, користуючись таблицею в підручнику на с. 26.

Презентація казок.

Інформаційне повідомлення (розказати про значення кухонної солі для людини)

Прочитати в підручнику на с. 27 текст «Норма вживання кухонної солі».

- Який елемент міститься в солі?

- Яка добова норма споживання солі?

- Як слід харчуватися, щоб не зашкодити собі надмірним вживанням солі?

Руханка (виконати рухливі вправи)

Діти стають у коло один за одним, кладуть долоньки на плечі один одному. Вчитель проговорює, а діти повільно йдуть по колу та імітують рухи на спині сусіда, масажуючи її.

- Виорав чоловік поле.

- Посіяв пшеницю.

- Виросла пшениця висока та густа.

- Скосив чоловік пшеницю.

- Вимолотив зерно.

- Намолов борошна.

- Намісив тіста.

- Напік пиріжків.

- А ви візьміть пиріжок та скажіть, я якою начинкою вам попався?

Робота в групах (вчити боротися з йододефіцитом)

Прочитати в підручнику на с. 27 текст «Профілактика йододефіциту».

- До чого може призвести нестача йоду в організмі?

- Як цього уникнути.

Об’єднати дітей у 4 групи, роздати їм упаковки від солі і запропонувати визначити, яку сіль краще використовувати у харчуванні.

Прочитати завдання в підручнику на с. 27 для домашньої роботи і запропонувати зробити це разом з батьками.

Висновок: для уникнення йододефіциту краще вживати йодовану сіль.

Практична робота (розказати про вплив води на здоров’я людини )

Продемонструвати дітям шматочок свіжого яблука і сушеного.

- Чому сушене набагато менше? (З нього випарувалася вода).

- Яблуко містить у собі багато води. Так само і тіло людини містить багато води.

Прочитати в підручнику текст «Вода і здоров’я» на с. 28 підручника. Роздати дітям аркушики паперу і запропонувати записати свій улюблений напій. Користуючись таблицею на с. 28 підручника, визначити, корисний він чи шкідливий для здоров’я.

Мозковий штурм (вчити розрізняти корисні та шкідливі напої)

Прочитати в підручнику на с. 29 текст «Корисні і шкідливі напої». Об’єднати дітей у пари. Роздати кожній парі аркуші паперу формату А-4 з заголовками у два стовпчики «Я друг своєму здоров’ю» і «Я ворог своєму здоров’ю». На дошці закріпити картки з назвами напоїв «ПИТНА ВОДА, ФРУКТОВІ СОКИ БЕЗ ЦУКРУ, ЕНЕРГЕТИКИ, КАВА, ГАРЯЧИЙ ШОКОЛАД, КОМПОТ, УЗВАР, ЧАЙ ІЗ М'ЯТОЮ, СОЛОДКІ ГАЗОВАНІ НАПОЇ, ФРУКТОВІ НЕКТАРИ, СОЛОДКІ МОЛОЧНІ КОКТЕЙЛІ, МОЛОКО, КЕФІР, ФРУКТОВИЙ ЧАЙ, СОКИ З ЦУКРОМ, ОВОЧЕВІ СОКИ». Діти мають вибрати і записати напої, що корисні для здоров’я, і ті, які шкодять йому.

Проаналізувати роботу.

Виконати завдання 1 в зошиті на с. 12.

Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)

1. Як досягти того, щоб організм отримував всі мінерали і вітаміни? (Слід дотримуватися збалансованого харчування).

2. Взяти аркушик, де записаний улюблений напій, і проаналізувати своє уподобання. Якщо цей напій шкодить здоров’ю, то викинути папірець у смітничку і вибрати для себе інший напій:

- Мій улюблений напій - компот, а він корисний для здоров’я.

- Мій улюблений напій - солодка газована вода, а вона шкідлива для здоров’я. Спробую замінити її на компот.

3. Виконати завдання 2 в зошиті на с. 12.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.