ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 4 клас - Посібник для вчителя - 2015 рік
УРОК 9. ГІГІЄНА ОСЕЛІ
Мета
Познайомити з поняттями «гігієна оселі», «мікроклімат оселі»; повторити правила поведінки під час витоку газу; формувати звичку підтримувати мікроклімат свого житла.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні мають уміти:
✵ пояснити поняття «гігієна оселі», «мікроклімат оселі»;
✵ назвати вимоги до мікроклімату оселі;
✵ розказати причини забруднення повітря;
✵ продемонструвати свої вміння щодо гігієни оселі.
Обладнання і матеріали
✵ картки зі словами «СВІЖЕ ПОВІТРЯ», «ТЕМПЕРАТУРА», «ВОЛОГІСТЬ», «ЗАБРУДНЕНІСТЬ»;
✵ картки зі словами «ПОВІТРЯ», «ФАБРИКИ», «ЗАВОДИ», «ОПАЛЕННЯ БУДИНКІВ ПЕЧАМИ», «СПАЛЮВАННЯ СМІТТЯ», «ПАЛІННЯ», «АВТОМОБІЛЬНІ ВИХЛОПИ»;
✵ деформовані речення:
РЕГУЛЯРНО ПРОВІТРЮЙ КІМНАТУ
РАЗ НА ТИЖДЕНЬ МИЙ ПІДЛОГУ
ПРОТИРАЙ МЕБЛІ ВОЛОГОЮ ГАНЧІРКОЮ
ПІДМІТАЙ ПІДЛОГУ ВОЛОГИМ ВІНИКОМ;
✵ аркуші паперу формату А-4 для роботи в групах по чотири.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання |
4 хв. |
Робота в парах |
4 хв. |
Інформаційне повідомлення |
2 хв. |
Обговорення |
6 хв. |
Руханка |
2 хв. |
Змагання |
5 хв. |
Робота в групах |
9 хв. |
Практична робота |
6 хв. |
Підсумкове завдання |
2 хв. |
Стартові завдання (повторити попередній матеріал і перейти до нового)
1. Пригадати вивчене на попередньому уроці:
- Які хвороби ротової порожнини поширені у дітей?
- Розказати правила догляду за зубами.
- Чи знадобилась вам пам’ятка по догляду за зубами і як?
2. Назвати тему і завдання уроку.
3. Прочитати «Що таке гігієна оселі» на с. 42 підручника. Дати відповіді на питання:
1). Пригадайте значення слова «ГІГІЄНА». (Чистота).
2). Які процедури особистої гігієни ви знаєте? (Умиватися, чистити зуби, мити волосся, обрізати нігті).
3). Що таке гігієна одягу? (Тримати одяг у чистоті).
4). Що таке гігієна оселі? (Провітрювання, вологе прибирання, тобто чистота оселі).
Робота в парах (з ’ясувати причини забруднення повітря)
Об’єднати дітей у пари. Прочитати текст «Забруднювачі атмосферного повітря» у підручнику на с. 42. Обговорити в парах, що є забруднювачами повітря. Зробити перевірку, закріпивши на дошці картку зі словом «ПОВІТРЯ», а навколо нього - названі дітьми забруднювачі: «ФАБРИКИ», «ЗАВОДИ», «ОПАЛЕННЯ БУДИНКІВ ПЕЧАМИ», «СПАЛЮВАННЯ СМІТТЯ», «ПАЛІННЯ», «АВТОМОБІЛЬНІ ВИХЛОПИ».
Інформаційне повідомлення (познайомити з поняттям «мікроклімат приміщення»)
Знайти у словнику на с. 141 значення слова «мікроклімат». Прочитати текст у підручнику на с. 43 «Мікроклімат приміщення і здоров’я».
Обговорення (вчити підтримувати мікроклімат оселі)
Об’єднати дітей у 4 групи. Кожній групі дати картку із завданням: «СВІЖЕ ПОВІТРЯ», «ТЕМПЕРАТУРА», «ВОЛОГІСТЬ», «ЗАБРУДНЕНІСТЬ».
Спираючись на текст на с. 43, кожна група має підготувати розповідь про складову мікроклімату приміщення за планом:
1. Які вимоги до цієї складової?
2. Як їх досягти?
Презентувати роботи.
Руханка (виконати рухливі вправи)
Діти стають у коло. По одному виходять в центр і пантомімою показують процедури гігієни оселі. Решта вгадують дію і повторюють її.
Змагання (пригадати дії при витіканні газу)
Об’єднати дітей у 3 групи. У вигляді змагання провести роботу над питаннями на с. 43.
1. Які ви знаєте види опалювання? (Газове, твердим паливом - печі, котли, каміни).
2. Як можна розпізнати витік газу? (За неприємним запахом).
3. Що треба робити в такому випадку? (По можливості перекрити газ, відкрити вікна, покинути приміщення і зателефонувати 104. Ні в якому разі не телефонувати із загазованого приміщення).
Робота в групах (вчити підтримувати сприятливий мікроклімат)
Прочитати текст на с. 44 в підручнику «Як підтримувати сприятливий мікроклімат».
Об’єднати дітей у групи по 4 учні. Роздати деформовані речення:
РЕГУЛЯРНО ПРОВІТРЮЙ КІМНАТУ
РАЗ НА ТИЖДЕНЬ МИЙ ПІДЛОГУ
ПРОТИРАЙ МЕБЛІ ВОЛОГОЮ ГАНЧІРКОЮ
ПІДМІТАЙ ПІДЛОГУ ВОЛОГИМ ВІНИКОМ
Діти мають скласти правила, як підтримати мікроклімат приміщення.
Кожній групі дати аркуш А-4 і запропонувати скласти пам’ятку, як підтримати мікроклімат у класі.
1. Провітрюй класну кімнату.
2. Підмітай вологим віником підлогу.
3. Протирай пил.
4. Не бігай, щоб не здіймати пил.
5. На перерві виходь у коридор, щоб провітрити клас.
Презентація пам’яток.
Практична робота (формувати звичку підтримувати порядок у своїй оселі)
Прочитати у підручнику на с. 45 завдання до практичної роботи. Заповнити таблицю, використовуючи слова «регулярно», «щодня», «раз на тиждень» і т.д.
Перевірити результати.
Виконати завдання в зошиті на с. 20-21.
Підсумкове завдання (закріпити отримані знання)
1. Що таке «мікроклімат оселі»?
2. Для чого потрібно підтримувати мікроклімат приміщення?
3. Які процедури гігієни оселі ти вже вмієш виконувати?
Доповни речення: «Я завжди сам ...»