Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (7 годин)

УРОК № 12 ПРОФІЛАКТИКА ХАРЧОВИХ ОТРУЄНЬ. ПЕРША ДОПОМОГА В РАЗІ ХАРЧОВИХ ОТРУЄНЬ ТА КИШКОВИХ ІНФЕКЦІЙ

Тема. ПРОФІЛАКТИКА ХАРЧОВИХ ОТРУЄНЬ. ПЕРША ДОПОМОГА В РАЗІ ХАРЧОВИХ ОТРУЄНЬ ТА КИШКОВИХ ІНФЕКЦІЙ

Відпрацювання навичок першої допомоги в разі харчових отруєнь і кишкових інфекцій

Мета: систематизувати знання про профілактику харчових отруєнь, ознайомити з правилами надання першої допомого при харчових отруєннях та кишкових інфекціях; розвивати санітарно-гігієнічні навички, компетенції; виховувати здоров'язбережувальні звички.

Обладнання: ілюстративний матеріал, таблиця «Плюс, мінус, цікаво», схема-таблиця «Попередження харчових отруєнь», схема «Тема уроку в математичному прикладі», мультимедійні засоби та презентація.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, встановлення позитивного настрою

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, НАВИЧОК І ВМІНЬ УЧНІВ

Вправа «Плюс, мінус, цікаво»

Учні записують у відповідні стовпчики таблиці факти, фрагменти матеріалу минулого уроку: « + » — ті, що особливо вразили; «-» — ті, що залишилися незрозумілими, не запам’яталися; «Цікаво» — те, про що хотілося б дізнатися з теми докладніше.

+

-

Цікаво

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

— Хто з вас може сказати, що ніколи не опиниться в ситуації, коли муситиме застосовувати життєві навички та знання про харчові отруєння?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Епіграф до уроку

«Свою хворобу шукай на дні тарілки!» (Стародавня китайська приказка)

V. ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ЗМІСТУ РОБОТИ ТА ПОСЛІДОВНОСТІ ДІЙ

1. Вправа «Асоціативний кущ»

— Що містить поняття «профілактика»?

Учні називають власні асоціації до поняття «профілактика».

2. Робота за схемою-таблицею «Попередження харчових отруєнь»

3. Інформаційне повідомлення «Кишкові інфекції: поняття, ознаки, причини виникнення»

Цій групі захворювань властиві однотипна локалізація збудника (кишківник), однакові шляхи зараження, подібні прояви (розлад функції кишківника), а також загальні принципи боротьби та профілактики.

4. Прийом «Тема уроку в математичному прикладі»

— Складіть математичний приклад за поданим зразком, який би відображав щойно засвоєний матеріал.

Відповідь: «Правила зберігання і приготування їжі + дотримання особистої гігієни = профілактика харчових отруєнь та кишкових інфекцій».

5. «Не у правилах профілактики харчових отруєнь та кишкових інфекцій»

Перегляд мультимедійної презентації з коментуванням (або за ілюстративним матеріалом) (див. Додатки).

6. Робота за підручником (самостійно)

Перша допомога в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій.

7. Оздоровлювальна вправа. Вправи для профілактики порушень постави

    1. Вихідне положення — ноги на ширині плечей, руки в боки. Кругові рухи руками вперед і назад.

    2.  Вихідне положення — руки на плечі. Відставити праву ногу назад на носок, руки підняти вгору, прогнутися, подивитися на кисті рук, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з лівої ноги.

VI. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ ПІД КОНТРОЛЕМ І З ДОПОМОГОЮ ВЧИТЕЛЯ

Робота у групах (4)

Завдання

I   група готує інформаційне повідомлення «Народні засоби в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій».

II група за допомогою ілюстративного матеріалу відтворює алгоритм надання першої допомоги в разі харчових отруєнь та кишкових інфекцій.

III група створює антипрофілактичний соціальний ролик «Хочеш отруїтися продуктами чи мати кишкову інфекцію? Запам’ятовуй!».

IV група складає поради щодо харчування хворого при кишкових інфекціях чи харчових отруєннях.

VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ УЧНІВ

 Фронтальне опитування

—  Чому при харчовому отруєнні чи кишковій інфекції не можна їсти?

— Навіщо викликати лікаря, якщо ви добре й самі знаєте, що робити в такій ситуації?

— Чим небезпечний тривалий пронос і блювання? (Зневодненням організму)

VIII. КОНТРОЛЬ УЧИТЕЛЯ, САМОКОНТРОЛЬ І ВЗАЄМОКОНТРОЛЬ У ПРОЦЕСІ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

Практична робота. Робота в парах

Учні, працюючи в парах, відтворюють алгоритм виклику лікаря, виконання конкретних дій до його приїзду. При цьому вони по черзі виконують ролі потерпілого, лікаря, людини, що надає допомогу.

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Самоаналіз діяльності (див. Додатки)

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

  • опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§     , с.  );

додаткові (на вибір, за бажанням):

  • намалювати (або створити в програмі РоwеrРоіnt) слайди соціального ролика (або мультимедійної презентації) «Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити