Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 3. ПСИХІЧНА Й ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ'Я (6 годин)

УРОК № 16  КРАСА І ЗДОРОВ'Я

Тема. КРАСА І ЗДОРОВ'Я

Ідеали краси і здоров'я. Вплив модних тенденцій на здоров'я

Мета: формувати уявлення про ідеал краси, вплив модних тенденцій на здоров'я; розвивати аналітичне мислення, спостережливість, уміння відстоювати свою позицію; виховувати естетичний смак.

Обладнання: ілюстративний матеріал до теми уроку, схема «Піраміда потреб», прозора склянка з водою, музичний супровід («За вроду дякую батькам», викон. С. Весна (Канюк), мультимедійні засоби та презентація «Ідеал краси в різні епохи».

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, створення позитивного настрою (музичний супровід)

II.ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Коментування змісту «Піраміди потреб»

Потреби в самореалізації: розвиток особистості, відсутність упереджень, прийняття фактів

Потреби в повазі: самоповага, визнання, повага з боку оточення Соціальні потреби: дружба, сім’я, любов

Потреби в безпеці: захист життя, роботи, сім’ї, власності

2. Вправа «Валіза»

— Відкрийте «валізу» своїх знань, умінь, навичок і ставлень. Що в ній з’явилося після минулого уроку?

ІІІ. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Тест «Оптиміст чи песиміст?»

Учитель демонструє прозору склянку, до половини наповнену водою.

—  Подивіться на склянку з водою: що ви можете сказати про її вміст?

— У неї налито води до половини. Уявімо, що об’єм води в цій посудині, — це потенціал людини. Дивлячись на склянку з водою, песиміст скаже, що вона наполовину порожня, а оптиміст — що вона наполовину наповнена.

Так і в житті: ми дуже часто говоримо про недоліки і менше — про успіхи й досягнення.

— Як щойно здобуті вами знання про себе щодо схильності до оптимізму чи песимізму вплинуть на планування вами майбутнього?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

1. Оголошення теми уроку

2. Вправа «Шкала актуальності» (див. Додатки до уроку 3)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

1. Слухання та обговорення оповідання «Навіщо потрібна краса»

Олена часто сумувала через веснянки на обличчі.

— Ти мені така подобаєшся, — говорив дівчині молодець Іван, але вона думала, що він кепкує.

Одного разу Олена ходила по ягоди на болото і побачила, що в баговинні тоне дідок. Витягла дівчина дідка, а той каже:

—  За те, що врятувала мене, виконаю одне твоє бажання. Говори, про що мрієш?

—  Хочу стати красунею! — вигукнула дівчина.

Дідок плеснув у долоні і зник, а дівчина повернулася додому.

«Ах, Олено, яка ти красива!» — здивувався Іван, зустрівши дівчину. Кинулася Олена до дзеркала і побачила, що на її щоках замість веснянок рум’янець червоніє.

Тепер у дівчини женихів ціла купа, і Олена вирішила вибрати найбагатшого. Дізнавшись про це, Іван засмутився:

—  Краса недовговічна. Зникне вона — і кине тебе багач.

Довго думала Олена над словами Івана, а потім побігла до болота і покликала дідка. Він з’явився, немов із-під землі, і дівчина попросила:

—  Спасибі, що дав мені красу, але зроби так, щоб вона не старіла.

—  Вічна тільки внутрішня краса, — пробурмотів дідок. Потім він плеснув у долоні і зник.

Повернулася Олена додому, а там женихи її чекають ошатні і багаті. Подивилася дівчина на женихів і одразу зрозуміла, що люди вони жадібні. Тут Іван у двір зайшов. Глянула Оленка в його добрі ласкаві очі — і спалахнула в її серці любов. Одружилися вони і жили дружно і щасливо до самої старості.

Питання до учнів

•   Як ви гадаєте, що подарував дідусь Олені, прийшовши до нього вдруге?

•   Про що б ви попросили дідка, якби у вас було тільки одне бажання?

•   Коли ви зустрічаєте незнайому людину, на що ви насамперед звертаєте увагу? Що таке внутрішня краса?

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інформаційне повідомлення «Ідеал краси в різні епохи»

(мультимедійний або ілюстративний супровід)

2. Поняття «краса», «ідеал краси»

3. Оздоровлювальна вправа на м'язове розслаблення

Згинання і розгинання ніг, вставання із сидячого положення і повернення у вихідне положення.

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (у парах)

2. Робота у групах (3). Мода і здоров'я

Завдання групам

І група готує проект «Татуаж і пірсинг у сучасному житті: можливі ризики для здоров’я»

ІІ група готує проект «Високі підбори і здоров’я».

ІІІ група влаштовує диспут (або формат “Запитання — відповідь”) «У гонитві за ідеалом краси: “за” і “проти”».

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Самоаналіз діяльності (див. Додатки до уроку 12)

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

•   опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§    , с.   );

додаткові (за бажанням):

•   підібрати ілюстративний матеріал для виступу з вивченої теми.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити