Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (16 годин)

Тема 1. СОЦІАЛЬНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

УРОК № 20  СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ СТАТЕВОГО ДОЗРІВАННЯ

Тема. СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ СТАТЕВОГО ДОЗРІВАННЯ

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування

Мета: формувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, систематизувати знання про спілкування хлопців і дівчат, ознайомити з принципами рівноправного спілкування; розвивати вміння працювати в команді, навички активного діалогу між учасниками навчально-виховного процесу; виховувати мотивацію щодо вивчення соціальних аспектів статевого дозрівання.

Обладнання: картки для моніторингу рівня знань із теми, стікери у формі смайлів і сердечок, мультимедійні засоби та презентація, плакат «СМС», музичний супровід («Из чего же сделаны наши мальчишки?», муз. Ю. Чічкова, сл. Я. Хелемського).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, створення позитивного настрою (музичний супровід)

(Звучить пісня «Из чего же сделаны наши мальчишки?»)

II. АКТИВІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ, ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Вступне слово

—  Як ви розумієте зміст тексту пісні?

—  Про який вік, на вашу думку, йдеться в ньому?

— Якими були б слова, якщо в пісні йшлося про підлітковий вік? Із чого «зроблені» хлопчики і дівчатка — підлітки?

— Назвіть характерні ознаки підліткового віку. («Я»-концепція, статеве дозрівання.)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вправа «Мікрофон»

Одне з центральних місць у суспільному розвитку посідають проблеми підготовки дітей, підлітків та молоді до повноцінного самостійного життя. Значна частина моделей поведінки формуються в підлітковому віці. Тому дуже важливо знати, які фактори мають визначальний вплив на цей процес.

—  Яку думку маєте з приводу почутого?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

«Шкала актуальності» (див. Додатки до уроку 3)

V.  ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ

1. Соціальні аспекти статевого дозрівання (мультимедійний супровід)

Зміни в організмі в підлітковий період зачіпають не тільки статеву функцію, а й впливають на фізичний і психічний розвиток.

У період статевого дозрівання виникають певні зміни в стосунках між підлітками: з’являється інтерес до протилежної статі, прагнення сподобатися один одному.

2. Диспут «Спілкування хлопців і дівчат»

— Порівняйте спілкування хлопців і дівчат у різні вікові періоди. Чим вирізняється цей процес у підлітковому віці?

3. Принципи рівноправного спілкування (мультимедійний супровід)

Важливі характеристики спілкування, без яких неможливі гармонійні стосунки з найближчим оточенням: відкритість, рефлексивність, довіра, здатність відгукуватися на внутрішні стани, конструктивність.

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.  Розв'язування ситуаційної задачі

Віка давно товаришує з однокласником Євгеном. Вони часто проводять час разом. Він подобається багатьом дівчатам: гарний, дотепний, грає на гітарі. Вчора під час прогулянки хлопець сказав, що закохався в дівчину з протилежного класу. Віка відчула, що не може порадіти за друга. Чому?

Запитання до учнів

—  Назвіть можливі емоції дівчини, які вона переживала в ту мить, їхні причини.

—  Які можливі варіанти розвитку подальших подій у стосунках давніх товаришів?

—  Чи вдасться їм продовжити спілкування так, як було досі?

—  Чи великі шанси на збереження цієї дружби?

—  Які проблеми на них чекають?

—  Чи готові вони їх вирішувати?

2.  Оздоровлювальна вправа. Релаксація «Воскова фігура» (див. Додатки)

3.  Робота за підручником (у парах)

—  Поставте запитання з теми уроку одне одному. Відповідь слід знайти у тексті підручника.

4.  Вправа «Роздуми на тему»

На стікерах у формі смайлів та сердечок (учні вибирають форму за бажанням) учитель просить учнів написати своє розуміння поняття дружби (на стікерах у формі смайлів) та любові (на стікерах у формі сердечок).

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія «СМС»

Учитель звертається із пропозицією скласти йому СМС-повідомлення із 13 слів, яке б містило відповіді на такі запитання:

—  Що ви думаєте про сьогоднішній урок?

—  Що було для вас важливим?

—  Чого ви навчилися?

—  Що вам сподобалося?

—  Що не вдалося з’ясувати?

Далі він збирає записи, прикріплює їх на плакат «СМС» і зачитує. Учасники, прослухавши всі повідомлення, обирають те з них, яке їм найбільше сподобалося.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

 •  опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§     , с.   );

додаткові (на вибір, за бажанням):

 •  скласти постер «Підлітки і спілкування за принципом рівноправності».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити