Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (16 годин)

Тема 1. СОЦІАЛЬНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

УРОК № 21 ОСОБЛИВОСТІ ДІЇ ТЮТЮНОВОГО ДИМУ, АЛКОГОЛЮ І НАРКОТИКІВ НА РОЗВИТОК РЕПРОДУКТИВНОЇ СИСТЕМИ ПІДЛІТКІВ

Тема. ОСОБЛИВОСТІ ДІЇ ТЮТЮНОВОГО ДИМУ, АЛКОГОЛЮ І НАРКОТИКІВ НА РОЗВИТОК РЕПРОДУКТИВНОЇ СИСТЕМИ ПІДЛІТКІВ

Мета: формувати поняття про особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків; вчити здійснювати практичні дії щодо відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску; розвивати вміння формулювати висновки, вести діалог, працювати в команді; виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Обладнання: ілюстративний матеріал, аркуші паперу (за кількістю учнів), схема-таблиця «Способи відмови від шкідливих звичок», мультимедійні засоби та презентація.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, встановлення позитивного настрою

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. «Конкурс ерудитів»

— Складіть коротке формулювання термінів, що записані на дошці (самостійно на окремих аркушах паперу):

а) дружба; б) симпатія; в) рівноправне спілкування.

—  Поставте на аркуші своє прізвище та здайте на перевірку.

2. «Взаємоопитування»

Аркуші роздають у довільному порядку учням на перевірку. Необхідно оцінити правильність виконання завдання та поставити « + » або «-» навпроти кожного терміна. Потім учні отримують свої аркуші з результатом оцінювання. За потребою учні, що перевіряли, дають коментарі, пояснення щодо результатів оцінювання робіт.

3. Обговорення результатів

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

—  Чому підлітки потрапляють у небезпечні соціальні ситуації?

—  Чи є у вашому житті соціальні небезпеки? Яка допомога вам потрібна?

—  Чи вмієте ви успішно протистояти соціальним небезпекам? Як саме?

—  Чи кожна людина стикається із соціальними небезпеками?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Для розгляду на уроці окреслено коло питань, пов’язаних зі здоров’ям та поведінкою молодих людей. Отже, завданнями є:

Фраза, яка має на меті маніпуляцію вами

Ваша фраза — відмова

«Спробуй, усі в нашій компанії вже це зробили»

 

«Це приємно, ти не пошкодуєш»

 

«Ти що, боїшся покарання батьків?»

 

«Ти вже не маленький, ти маєш це робити»

 

«Частіше всі разом будемо збиратися і курити (випивати, вживати наркотики)»

 

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Взаємонавчання. Робота за підручником (у парах)

Учні, працюючи в парах, виконують по черзі ролі вчителя й учня. «Учитель» повідомляє найважливіші, на його думку, фрагменти матеріалу підручника. Потім ставить запитання «учневі». Після того як той відповість на них, вони міняються ролями.

2. Оздоровлювальна вправа. Самомасаж

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Самоаналіз діяльності (див. Додатки до уроку 12)

2. Самооцінювання

Учні називають бал, що, на їхню думку, відображає об’єктивну оцінку їхньої активності і якість роботи на уроці. Учитель коментує, за потреби коригує процес самооцінювання.

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

 •  опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§    , с.   );

додаткові (на вибір, за бажанням):

 •  підготувати слогани, які б закликали сучасних підлітків вести здоровий спосіб життя.

ДОДАТКИ ДО УРОКУ 21

ПРИТЧА

Дуже давно, коли тютюн тільки було завезено до України з далеких країн, біля підніжжя Говерли жив один мудрий дід. Він не злюбив цю дурман-росли- ну і закликав не вживати її.

Якось він побачив, що навколо купців, які розклали крам для продажу, зібрався натовп.

Купці викрикували:

—  Божественний лист! Засіб від усіх хвороб!

Підійшов старий і сказав:

—  Цей «божественний лист» приносить людям і іншу користь: до курія в дім не зайде злодій, його не вкусить собака, він ніколи не постаріє...

Купці з радістю дивилися на нього.

—  Ти маєш рацію, о мудрий старче! — сказали вони. — Але звідки ти знаєш про дивовижні властивості «божественного листа»?

Мудрий дід пояснив:

—  Злодій не зайде до садиби курія, бо той усю ніч буде кашляти, а крадій не любить будинки, де вночі не сплять. Через декілька років паління людина заслабне і ходитиме з палицею. Отже, її почнуть боятися собаки. Вона не зістариться, бо помре молодою.

Відійшли селяни від купців і задумались.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити