Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (16 годин)

Тема 1. СОЦІАЛЬНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

УРОК № 23 НЕБЕЗПЕКА ІНФІКУВАННЯ ВІЛ, ІНФЕКЦІЯМИ, ЩО ПЕРЕДАЮТЬСЯ СТАТЕВИМ ШЛЯХОМ (ІПСШ)

Тема. НЕБЕЗПЕКА ІНФІКУВАННЯ ВІЛ, ІНФЕКЦІЯМИ,ЩО ПЕРЕДАЮТЬСЯ СТАТЕВИМ ШЛЯХОМ (ІПСШ)

Мета: систематизувати знання про небезпеку інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом, про правила здорового способу життя; розвивати здоров'язбережувальні компетенції, відповідальність; виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Обладнання: ілюстративний матеріал до теми уроку, таблиця-схема «Класифікація ІПСШ», яблука (зелені, червоні, жовті), символ «Рожева стрічка», мультимедійні засоби.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Міні-інтерв'ю

—  Якою була перерва? З яким настроєм ви прийшли на урок?

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 Міні-інтерв'ю (продовження)

—  У якому темпі виконували домашнє завдання на сьогоднішній урок?

—  Що було робити легко, а що спричинило труднощі?

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

— Чому підлітки потрапляють у небезпечні психологічні та соціальні ситуації?

— Яка допомога вам потрібна щодо проблеми психологічних і соціальних наслідків ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності?

— Чи вмієте ви успішно протистояти небезпечним пропозиціям в умовах тиску? Як саме?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вправа «Шкала актуальності» (див. Додатки до уроку 3)

V.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

 Слухання та обговорення байки Езопа «Жаби». Початок

Серед зеленого поля було невеличке блакитне озерце. Жили в ньому дві жаби. Зиму перебули вони щасливо. В озері було багато поживи, і жаби ні про що не турбувалися.

Але настало таке спекотне літо, що озерце висохло.

— Треба шукати кращого місця. Може, десь недалечко є річка чи інше озеро.

—  Гаразд, — погодилася перша. — Зараз же вирушаймо.

—  Коли так, то й так. Уперед!

Вилізли жаби з озерця, подалися шукати ліпшого притулку. Незабаром бачать — колодязь.

—  О! Там є вода! — сказала одна жаба.

Запитання до учнів:

—  Що могла почути у відповідь жаба від своєї супутниці?

—  Як, на вашу думку, зміст байки пов’язаний із темою уроку?

(Відповіді учнів.)

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Класифікація ІПСШ. Робота за таблицею

2. Небезпека інфікування ІПСШ (ілюстративний супровід)

3. Робота за підручником. ВІЛ

4. Оздоровлювальна вправа. Руханка

Усі учні встали, вийшли з-за парт. Присіли. Руки опущені.

Починаємо підніматися повільно, піднімаючи руки вище голови, говорячи протяжно звук [а]. Силу голосу постійно підвищуємо. В останній момент підстрибуємо, сплескуємо в долоні над головою і з усієї сили кричимо: «А-а-а-а!».

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота у групах (3) (за ілюстративним матеріалом)

Учні об’єднуються у три групи за допомогою яблук трьох видів:

1 — зелені, 2 — червоні, 3 — жовті.

Запропонувати кожному учневі взяти по одному яблуку, не вибираючи, але серед найкрасивіших яблук покласти надкушені. Імовірно, що учні покладуть їх назад, обмінявши на цілі. Усі надкушені яблука повинні залишитися на тарілці.

Оговорити цей вибір, зробити висновок, що і в житті кожен із нас хоче мати найкраще, а не те, що хтось пошкодив чи зруйнував.

Завдання: створити слайди мультимедійної презентації, використовуючи теку з картинками щодо порушеної проблеми.

1-ша група — «У чому небезпека ВІЛ-інфікування».

2-га група — «Прояви СНІДу».

3-тя група — «Як продовжити життя ВІЛ-інфікованого».

Мінімальна кількість слайдів — 3. Тривалість роботи — 5 хвилин.

Презентувати свою роботу по черзі, на основі роботи груп створити загальну презентацію «Що необхідно знати про ВІЛ/СНІД».

2. Складання порадника (пам'ятки, листівки, буклету тощо) «Профілактика інфікування ВІЛ та ІПСШ»

3. Слухання притчі Езопа «Жаби». Закінчення

...Доплигали вони до колодязя, зазирнули.

—   Ну й глибоко!

—   А скільки води! Стрибнемо? Де ще знайдеш краще?

І перша жаба вже намірилася стрибнути, як інша скрикнула:

—   Стій, дурепо! — спинила її подруга. — А коли й тут висохне вода? Звідси вже не вилізеш — високо. Краще пошукаймо іншого місця, де ми будемо в безпеці; навіщо стрибати в першу-ліпшу яму, не думаючи, що буде по тому?

Учні роблять «ланцюжком» власні висновки щодо усвідомлення, обачності, розбірливості, безпечності в ситуаціях імовірного зараження ВІЛ та ІПСШ.

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія «Ланцюжок побажань»

Учням пропонують «ланцюжком», по черзі звернутися до себе та інших за підсумками колективної взаємодії. При цьому вони передають символ — рожеву стрічку.

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

  • опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§   , с.   );

додаткові (на вибір, за бажанням):

  • написати статтю для класного куточка «Жити в світі, де є ВІЛ та ІПСШ».




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити