Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (16 годин)

Тема 2. БЕЗПЕКА В ПОБУТІ Й НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

УРОК № 26 МОТОЦИКЛ І БЕЗПЕКА. ПРАВИЛА ДЛЯ МОТОЦИКЛІСТІВ ТА ПАСАЖИРІВ МОТОЦИКЛА. НЕБЕЗПЕКА КЕРУВАННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ У НЕТВЕРЕЗОМУ

Тема. МОТОЦИКЛ І БЕЗПЕКА. ПРАВИЛА ДЛЯ МОТОЦИКЛІСТІВ ТА ПАСАЖИРІВ МОТОЦИКЛА. НЕБЕЗПЕКА КЕРУВАННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ У НЕТВЕРЕЗОМУ СТАНІ

 Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов'язаних із мотоциклами

Мета: ознайомити з правилами для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла, формувати поняття про безпеку мотоцикліста й небезпеку керування транспортним засобом у нетверезому стані; розвивати навички відмови від небезпечних пропозицій, пов'язаних із мотоциклами, здоров'язбережувальні компетенції; виховувати ціннісне ставлення до власного здоров'я і дотримання правил безпеки на дорозі.

Обладнання: ілюстративний матеріал, таблиця «Активна й пасивна безпека конструкції мотоцикла», схема до вправи «Асоціативний кущ», мультимедійні засоби та презентація.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, встановлення позитивного настрою

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Вправа «Конкурс ерудитів»

Скласти відповіді на запитання, що записані на дошці, (самостійно):

а) За допомогою чого (кого) здійснюють регулювання дорожнього руху?

б) Що означає поняття «пріоритет у дорожньому русі? Наведіть приклади.

2. «Взаємоопитування»

Аркуші роздають у довільному порядку учням на перевірку. Учитель відкриває заздалегідь записані на дошці правильні відповіді. Необхідно оцінити правильність виконання завдання та поставити « + » або «-» навпроти кожного терміна.

3. Обговорення результатів

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

—  Яке місце в «ТОП-10» безпеки транспорту посідає мотоцикл? (10)

— Сформулюйте причини, які, на вашу думку, зумовлюють останнє місце цього виду транспорту в загальному рейтингу.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вправа «Відкритий мікрофон»

— Чи знаєте ви правила для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла? Які саме?

— Як ви ставитеся до того, що є водії, які дозволяють керувати транспортним засобом у нетверезому стані? Поясніть свою позицію.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Вправа «Мозковий штурм» (ілюстративний супровід)

—  Що таке мотоцикл? Які особливості цього транспортного засобу?

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інформаційне повідомлення (ілюстративний або мультимедійний супровід) Водії і пасажири мототехніки є найвразливішими учасниками дорожнього руху. Достатньо падіння на швидкості 10-20 км/год, щоб дістати перелом кінцівки, а у випадку відсутності захисного мотошолома — черепно-мозкову травму. Тому мотоциклістам необхідно вкрай уважно ставитися до виконання правил дорожнього руху. Це стосується й пасажирів.

2. Правила для водіїв мотоцикла (ілюстративний або мультимедійний супровід)

3. Правила для пасажирів мотоцикла (ілюстративний або мультимедійний супровід)

4. Вправа «Асоціативний кущ»

— Якими можуть бути наслідки керування мотоциклом у нетверезому стані?

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (у парах)

— Складіть діалог «Відмова від небезпечних пропозицій, пов’язаних із мотоциклом».

2. Оздоровлювальна вправа. Руханка «Броунівський рух»

Учні рухаються кімнатою в довільних напрямках. За сигналом «стоп» ведучий називає те, що повинні виконувати учасники. Наприклад, «Лікоть до ліктя», або «П’ятка до п’ятки», або «Рукав до рукава». Всі знаходять пари і виконують завдання.

Потім за сигналом рух починається знову доти, поки ведучий не скаже: «Людина до людини — по троє». Тоді всі об’єднуються в групи по троє і можуть продовжувати працювати в таких групах.

3. Робота у групах (3)

Завдання для груп:

І група («Мотоциклісти») — підготувати міні-лекцію «Активна й пасивна безпека конструкції мотоцикла» (за таблицею, ілюстративним матеріалом).

ІІ група («Пасажири мотоцикла») — підготувати рольову гру «Відмова від небезпечної пропозиції, пов’язаної з мотоциклом» (покататися без шоломів на великій швидкості, вночі без фар, на взятому без дозволу батьків мотоциклі тощо).

ІІІ група («Модельєри») — розробити одяг мотоцикліста та пасажира, який би максимально сприяв їхній безпеці під час їзди на мотоциклі.

4. Презентація результатів роботи в групах

5. Фронтальне опитування

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Емоційний ланцюжок»

Учні стають у коло, кладуть ліву руку на плече сусіду і по черзі один за одним дякують сусідові зліва за гарну роботу, позитивні емоції, висловлюють побажання тощо.

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

 • опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§    , с.   );

додаткові (на вибір, за бажанням):

 • підготувати соціальну рекламу «Мотоцикл і безпека»;

 • скласти порадники (або антипорадники) «Водію мотоцикла», «Пасажиру мотоцикла», «Правила користування скутером».



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити