Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (16 годин)

Тема 2. БЕЗПЕКА В ПОБУТІ Й НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

УРОК № 28 ПИТНА ВОДА І ЗДОРОВ'Я. НЕБЕЗПЕКА КУПАННЯ В ЗАБРУДНЕНИХ ВОДОЙМАХ

Тема. ПИТНА ВОДА І ЗДОРОВ'Я. НЕБЕЗПЕКА КУПАННЯ В ЗАБРУДНЕНИХ ВОДОЙМАХ

Мета: дати уявлення про якість питної води як чинник впливу на здоров'я, систематизувати знання про небезпеку купання у забруднених водоймах; розвивати здоров'язбережувальні компетенції, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати відповідальність, свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Обладнання: ілюстративний матеріал, відеоролик «Забруднюючи воду, ми вбиваємо себе» (www.youtube.com/watch?v=L3JE3Ck_wQ8), відео «Берегите воду!» (мультфільм, 1982 р.), аркуші паперу формату А2 (або А1) (3 шт.), маркери, музичний супровід («Звуки природи з музикою. Мрія дельфіна»).

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, створення позитивного настрою

Звучить композиція «Мрія дельфіна» («Звуки природи з музикою»).

— Що малювала ваша уява під час слухання композиції? (Відповіді учнів.)

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Підбір заголовків до ілюстративного матеріалу підручника

— Назвіть зображення в підручнику влучними висловами-слоганами, які б закликали населення планети берегти природу, змушували замислитися над екологічними проблемами.

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

— Чому стан навколишнього середовища постійно погіршується?

— Чи вмієте ви успішно протистояти екологічним небезпекам? Як саме?

— Які життєві навички треба розвивати кожному мешканцю планети Земля, щоб жити в екологічно чистому навколишньому середовищі?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

1. Слухання історії про мурашок і слона

Дві мурашки побачили слона. Одна каже:

— Дивись, скільки м’яса!

— Так-то воно так, — відповідає друга, — але як ми його дістанемо?

— Головне — завалити, а потім ногами затопчемо.

Мораль: ми часто не усвідомлюємо масштабу проблеми, яку ми маємо вирішити.

2. Оголошення теми уроку

3. «Шкала актуальності» (див. Додатки до уроку 3)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

    1. Вступне слово вчителя

1980-1990 роки Організація Об’єднаних Націй оголосила десятиліттям питної води. Щороку 22 березня світова спільнота відзначає День води. Мета акції — домогтися забезпечення чистою водою всього населення земної кулі (а сьогодні понад 1 млрд землян відчувають «водне» голодування). Для вирішення цієї глобальної проблеми важливе значення має охорона навколишнього середовища.

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Інформаційне повідомлення «Екологічні проблеми гідросфери»

2. Класифікація води. Робота за схемою

Технічною вважають ту воду, яку використовують у промисловості (крім приготування продуктів та страв) та в побуті для поливу городів, миття, прання тощо.

Як лікувальні використовують природні води, що містять значну кількість мінеральних солей, гази або деякі інші мікроелементи.

3. Перегляд відеоролика «Забруднюючи воду, ми вбиваємо себе»

— Які емоції викликало у вас відео?

—   Чи хочете ви щось змінити власними силами? Що саме?

— Що може кожен із вас зробити для покращення екологічного становища гідросфери свого регіону вже найближчим часом?

4. Виступ фахівця «Вплив питної води на організм людини»

На урок доцільно запросити лікаря або працівника санітарної служби з метою отримання фахової інформації щодо проблеми впливу питної води на організм людини.

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (у парах). Небезпека купання в забруднених

водоймах. Взаємонавчання та взаємоперевірка

— Поставте одне одному три запитання за змістом прочитаного.

2. Оздоровлювальна вправа. Руханка «Ширше коло»

Ведучий говорить першій парі людей: «Станьте обличчям до обличчя і візьміться за руки. Ваші руки утворили коло. Ви повинні спіймати в коло кожного з учасників. Спійманий стає ще одним сектором кола. Наступного ви ловите вже втрьох та ін.

3. Перегляд відео «Берегите воду!»

4. Вправа «Аукціон ідей»

— Які заходи можуть покращити екологічне становище гідросфери?

Спробуйте створити банк ідей щодо уникнення проблем зі здоров’ям через неякісну питну воду.

5. Робота в групах (3). Створення соціального плаката

Завдання: створити соціальні плакати «Питна вода має бути якісною» (І група), «Купання у водоймах: що треба знати про воду в них?»

«ІІ група), «Бережіть воду!» (ІІІ група).

5.1. Презентація роботи груп.

Висновки. Вода присутня в усіх сферах життєдіяльності людини: побут, промисловість, відпочинок, спорт, лікування, вживання в їжу, рослинництво, садівництво, тваринництво.

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Саморефлексія

Учні по колу висловлюються одним реченням, обираючи початок фрази з рефлексивного екрана (див. Додаток до уроку 11) на дошці.

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

 • опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§  , с.             );

додаткові (на вибір, за бажанням):

 • ознайомитися з інформацією про музей води в Києві.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити