Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (16 годин)

Тема 2. БЕЗПЕКА В ПОБУТІ Й НАВКОЛИШНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

УРОК № 34 ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА

Тема. ІНФОРМАЦІЙНА БЕЗПЕКА

Вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей. Комп'ютерна безпека. Безпека в мережі Інтернет. Узагальнення знань (за темами розділів 3, 4). Залік

Мета: систематизувати знання про інформаційну безпеку, вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей; сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо дотримання правил комп'ютерної безпеки та безпеки в мережі Інтернет; розвивати здоров'язбережувальні компетенції, навички аналізу інформаційного потоку, вміння узагальнювати та робити висновки; виховувати свідому потребу в досягненні фізичного, психічного, соціального, духовного благополуччя.

Обладнання: схема «Причини дитячої безпритульності й бездоглядності», схеми «Складові інформаційної сфери», «Сходинки успіху», відео «Крупним планом: небезпеки соціальних мереж», малюнки для вправ з офтальмотренажу, інформаційні картки для роботи у групах.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Привітання, створення позитивного настрою

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Колективне складання схеми «Причини дитячої безпритульності й бездоглядності»

ІІІ. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

—  Чому підлітки йдуть на вулиці?

—  Чи бачили ви таких підлітків? Яке враження вони на вас справили?

—  Чи вмієте ви успішно протистояти соціальним небезпекам? Як саме?

— Висловіть свою позицію щодо залучення підлітків до членства в релігійних сектах та інших деструктивних угрупованнях.

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Аналіз цитати з байки Езопа «Лев і Лисиця»

«...не вирушайте в дорогу, не знаючи, куди вона приведе і чи можна повернутися нею назад».

—  Як пов’язаний зміст цитати з темою уроку? Поясніть свою думку.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Вправа «Відкритий мікрофон»

— За останніми даними соціологічних досліджень, щодня людство виробляє обсяг інформації, рівнозначний її виробленню за період від початку літочислення до 2003 року.

—   Яку роль у вашому житті відіграє інформація?

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Глосарій. Робота з термінами. Поняття «інформація», «інформаційна безпека»

2. Перегляд відео ««Крупним планом: небезпеки соціальних мереж»

Користувачі довіряють цій формі себе і свою діяльність. Проте досвід роботи в галузі комп’ютерних технологій повний прикладів несумлінного використання ресурсів Інтернет.

3. Інформаційне повідомлення «Вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей»

Засоби масової інформації та комунікації формують практично вісімдесят відсотків особистої та суспільної думки.

4. Оздоровлювальна вправа. Офтальмотренаж (гімнастика для очей)

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Комп'ютерна безпека. Робота за підручником (у парах). Взаємонавчання та взаємоперевірка

— Поставте одне одному три запитання за змістом прочитаного.

2. Робота у групах (3) (за інформаційними картками) (див. Додатки)

Завдання для груп: підготувати виступ про різні маніпулятивні технології ЗМІ.

I група — поняття медіаманіпуляції, маніпулювання.

II група — маніпулятивні технології ЗМІ («спіраль мовчання», дезінформація, техніка «сандвіча», міфи, створення інформації реальності, стереотипізація, посилання на анонімний авторитет, емоційний резонанс, «буденна розповідь», ефект присутності).

III група — маніпулятивні засоби впливу держави через ЗМІ (ідеологія, пропаганда, агітація).

2.1. Диспут щодо почутої інформації, опрацьованої у групах.

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Вправа «Сходинки успіху» (див. Додатки до уроку 13)

2. Вправа «Незакінчене речення»

Учитель разом із учнями обговорюють усі види діяльності, використані під час уроку. Учні висловлюють власні судження з приводу уроку, доповнюючи незакінчене речення: «Мені було ..., Тому що...».

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

• опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§      , с.         );

додаткові (на вибір, за бажанням):

• створити колаж «Мій внесок у боротьбу за безпечний інформаційний простір».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити