Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 1. ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ (6 годин)

УРОК № 4 ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ЩОДО ПОРЯТУНКУ І ЗАХИСТУ ЛЮДЕЙ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Тема. ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ЩОДО ПОРЯТУНКУ І ЗАХИСТУ ЛЮДЕЙ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Мета: ознайомити з основними положеннями законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях; систематизувати знання про дії в умовах загрози життю і здоров'ю; розвивати вміння планувати свою діяльність, враховуючи аналіз можливостей і обставин; виховувати особисту відповідальність за своє життя і здоров'я.

Обладнання: ілюстративний матеріал до теми уроку, стікери, зображення гори, роздавальний матеріал для роботи в парах (за кількістю учнів).

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, встановлення позитивного настрою

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальне опитування

—  Назвіть основні принципи захисту і порятунку людей при НС.

—  Що називається евакуацією населення? Як її проводять?

—  Які засоби індивідуального захисту ви знаєте? Назвіть ситуації, у яких їх використовують.

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

1.  Вправа «Поясни формулу»

—  Формула безпечної життєдіяльності «Передбачати, уникати, діяти». Використайте для її пояснення здобуті на минулих уроках знання.

2.  Вправа «Дешифратор» (ілюстративний супровід) (див. Додатки)

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ  ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

1.  Вправа «Очікування»

—  Що ви очікуєте від цього уроку?

Учні записують на стікерах свої очікування і прикріплюють на зображення гори, біля її підніжжя.

2.  Вправа «Шкала актуальності» (див. Додатки)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Вправа «Відкритий мікрофон»

—  Висловіть свої міркування на тему: «Якби я отримав завдання створити законодавчу базу щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях, то...»

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

1. Законодавство України у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру грунтується на Конституції України (254к/96-ВР) та містить Закон «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру»,

 Закон України «Про правовий режим надзвичайного стану» (1550-14), інші нормативно-правові акти.

2. Права громадян України у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. (Виступ, підготовлений учнями)

3. Обов’язки громадян України у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (3)

Учні об’єднуються у три групи.

Завдання: ознайомтеся (за підручником) з відповідними положеннями законів України щодо діяльності рятувальних служб і громадян в умовах НС, підготуйте повідомлення.

I   група — завдання і функції аварійно-рятувальних служб.

II  група — права громадян у сфері захисту від НС.

III група — обов’язки громадян у НС.

2. Оздоровлювальна вправа. Офтальмотренаж (гімнастика для очей)

— Не повертаючи голови, здійсніть рухи очима у вказаних на малюнках напрямах.

3. Робота в парах. Заповнення таблиці (за роздавальним матеріалом)

Завдання: заповніть відповідні колонки. (Учні отримують картки, які містять таблицю.)

Права громадян щодо захисту населення під час НС

Обов’язки громадян щодо захисту населення під час НС

1)

1)

2)

2)

3)

3)

   

4. Вправа «Незакінчене речення» (за ілюстративним матеріалом)

Завдання: продовжте речення «Якби я потрапив у таку ситуацію, то...», обравши сюжет серед запропонованих. (Попередньо учні визначаються із соціальною роллю обраного на світлині персонажа. Наприклад, я — жертва, заручник, рятівник, спостерігач тощо.)

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Вправа «Очікування»

— Залежно від того, наскільки справдилися ваші очікування від уроку, перемістіть відповідно свої стікери: схилом гори чи на її вершину.

2. Аналіз роботи класу, окремих учнів на уроці

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

• опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ _  , с.        );

додаткові (на вибір, за бажанням):

• скласти рекомендований перелік кінофільмів, сюжети яких показують НС та дії людей і державних органів в їхніх умовах («Післязавтра», «Некерований» тощо).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити