Розробки уроків - Основи здоров'я 8 клас - 2016 Рік

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (7 годин)

УРОК № 9 БЕЗПЕКА ХАРЧУВАННЯ

Тема. БЕЗПЕКА ХАРЧУВАННЯ

Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Дієтичне харчування

Мета: дати уявлення про безпеку харчування, систематизувати знання про вибір харчових продуктів; ознайомити з традиційними та сучасними системами харчування, особливостями різних національних кухонь; вчити розпізнавати міфи і факти про дієтичне харчування; розвивати здоров'яформувальну компетентність; виховувати свідому потребу в дотриманні правил харчування для здоров'я.

Обладнання: зображення смайлу «Радість», ілюстративний матеріал, схеми «Асоціативний кущ», «Традиційні і сучасні системи харчування», папір А2, клей, ножиці, кольорові ілюстровані журнали, мультимедійні засоби та презентація.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

«Малюнкове привітання»

Учитель прикріплює на дошці смайл «Радість» і бажає всім гарного настрою.

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Запитання до класу

— Чим відрізняються фізичні якості маленьких дітей, підлітків, дорослих і літніх людей?

—  Назвіть складові фізичної форми.

—  Чому фізична форма не є тотожним поняттям гарної статури?

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування (мультимедійний супровід)

— Пригадайте, які складові їжі необхідні для нормальної життєдіяльності організму людини.

— Назвіть основні джерела білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, води.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ УЧНІВ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Проголошення та обговорення епіграфів уроку

«Здоров’я набагато більше залежить від наших звичок і харчування, аніж від лікарського мистецтва» (Джон Леббок, британський енциклопедист, біолог).

«Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею» (Гіппократ, давньогрецький лікар).

— Чому, на перший погляд, простий фізіологічний процес, харчування в усі часи було предметом вивчення й обговорення? Сформулюйте тему і завдання уроку за епіграфами.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Вправа «Незакінчене речення»

— Ми їмо, щоб... На вибір їжі впливають... У нашій родині є харчові звички...

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа «Асоціативний кущ»

Складання на дошці схеми за асоціаціями учнів до поняття «безпека харчування».

2. Міні-лекція «Вибір харчових продуктів як основа безпеки харчування»

Основна складова оздоровчих систем — це безпечне харчування. Їжа приносить користь організму людини, але неякісна їжа може спричинити хворобу. Щоб їжа не завдавала шкоди, слід ознайомитися з основами безпечного харчування й навчитись оцінювати якість їжі.

3. Інформаційне повідомлення «ТОП-10 продуктів»

4. Робота за схемою «Традиційні і сучасні системи харчування»

Наразі фахівцями розроблено велику кількість найрізноманітніших систем харчування, спрямованих на: оздоровлення організму, схуднення, нормалізацію і контроль маси, реалізацію важливих принципів, що полегшують роботу травних органів.

Системи харчування: традиційні, сучасні, національні кухні, наукові (теорія збалансованого, адекватного, роздільного харчування), альтернативні (вегетаріанство, сироїдіння, макробіотика, екоїжа).

5. Лекція з елементами бесіди «Дієтичне харчування»

— Що ви знаєте про дієтичне харчування? (Відповіді учнів.)

— Наведіть приклади систем дієтичного харчування.

6. Перегляд презентації «Міфи і факти про дієти»

7. Оздоровлювальна вправа. Руханка «Роби, як я»

Учні стають у коло, після чого вчитель звертається до них із такими словами: «Роби, як я» і показує певний рух (присідання, махи, повороти тулуба, танцювальні рухи тощо). Усі повторюють. Потім інший учень каже: «Роби, як я» і показує інший рух, і так далі по колу.

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах (2).Термінологічна розминка

Учням, об’єднаним у 2 групи, дають поняття: «раціональне харчування», «дієтичне харчування» відповідно. Завдання: скласти важливі інформаційні аспекти щодо кожного поняття і потім захистити свою точку зору.

2. Робота за підручником (у парах). Основні характеристики деяких національних кухонь

—   Обговоріть матеріал підручника щодо особливостей деяких національних кухонь. Страви якої кухні полюбляють у вашій родині?

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Рефлексія

—   Оберіть «Смайл уроку» серед запропонованих (див. Додатки до уроку 3). Поясніть свій вибір. Учні за допомогою смайлика показують враження від уроку, чи справдились очікування.

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове:

    • опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§___  , с.          );

додаткові (на вибір, за бажанням):

    • скласти план для корекції власного харчування (віддавати перевагу натуральним продуктам, обмежити вживання солі й цукру тощо).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити