Усі уроки курсу «Основи здоров’я» 8 клас - 2016

РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ'Я (7 годин)

УРОК 13 ПІДСУМКОВИЙ УРОК. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ (ЗА ТЕМАМИ РОЗДІЛІВ 1, 2). ТЕСТУВАННЯ

Мета: узагальнювати та систематизувати знання учнів з тем розділу «Фізична складова здоров'я»; сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету здорового способу життя як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей; розвивати здоров'язбережувальні компетенції; виховувати свідому потребу в дотриманні принципів здорового способу життя.

Обладнання: картки контролю (за варіантами), музичний супровід (пісня «Если хочешь быть здоров» (слова В. Лєбєдєва-Кумача, музика В. Соловйова-Сєдого).

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання, створення позитивного настрою

Музика налаштовує на урок, сприяє позитивному емоційному настрою.

Звучить пісня «Если хочешь быть здоров» (слова В. Лєбєдєва-Кумача, музика В. Соловйова-Сєдого).

Закаляйся,

Если хочешь быть здоров,

Постарайся

Позабыть про докторов.

Водой холодной обтирайся,

Если хочешь быть здоров!

Будь умерен

И в одежде, и в еде,

Будь уверен

На земле и на воде,

Всегда и всюду будь уверен

И не трусь, мой друг, нигде!

Ты не кутай

И не прячь от ветра нос

Даже в лютый,

Показательный мороз.

Ходи прямой, а не согнутый,

Как какой-нибудь вопрос!

Всех полезней

Солнце, воздух и вода,

От болезней

Помогают нам всегда.

От всех болезней всех полезней —

Солнце, воздух и вода!

Все микстуры,

Все лекарства выливай,

Физкультурой

С юных лет овладевай.

Развей свою мускулатуру —

И победу добывай!

Бодр и весел

Настоящий чемпион,

Много песен,

Много шуток знает он.

А кто печально нос повесил —

Будет сразу побеждён!

Мамы, папы!

Не балуйте вы детей —

Выйдут шляпы

Вместо правильных людей.

Прошу вас очень, мамы, папы:

— Не балуйте вы детей!

Мне о спорте

Всё известно, мой родной,

Зря не спорьте

Вы поэтому со мной.

Прошу, пожалуйста, о спорте

Вы не спорьте, мой родной!

ІІ. АКТИВІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ЧУТТЄВИХ УЯВЛЕНЬ УЧНІВ

1. Вправа «Мікрофон»

— Який розділ курсу «Основи здоров’я» ми закінчили вивчати?

— Пригадайте теми уроків, які ми розглянули. Який матеріал найбільше запам’ятався кожному з вас?

2. Слухання та обговорення притчі

ЗВИЧКА «НА ЗАВТРА»

Мама питає сина-підлітка:

— Ти вже прийняв рішення про необхідність дотримання правил здорового способу життя?

— Так, але вирішив почати завтра...

— Тоді і я щодня буду переносити твої сніданки, обіди, вечері на «завтра». Ти згоден?

— Хм... тоді починаю сьогодні.

Висновок. Не треба чекати «завтра», «понеділка», вихідних, канікул, щоб дбати про своє здоров’я. Це потрібно робити постійно, завжди.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

ü Фізичне здоров'я — це рівень росту і розвитку органів і систем

організму, основу якого становлять морфологічні і функціональні резерви, що забезпечують адаптаційні реакції.

Абсолютне фізичне здоров’я визначають красивою фігурою, здоровим волоссям і шкірою, гармонійним розвитком усіх фізичних якостей (швидкості, сили, витривалості, гнучкості), а також високою здатністю організму підтримувати постійність внутрішнього середовища (гомеостазу), за допомогою чого досягається висока життєздатність основних органів та систем.

Фізична складова — одна з найважливіших компонентів у структурі здоров’я людини.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вправа «Шкала актуальності»

— Наскільки актуальною для кожного з вас є узагальнення та систематизація знань з тем розділу «Фізична складова здоров’я»? Хто з вас прагне об’єктивної оцінки рівня вашої обізнаності? Озвуч- те показник за 5-бальною шкалою: 0 — зовсім не важлива,..., 5 — саме те, чого прагну найближчим часом.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПОНЯТЬ

1. Тестування (за варіантами)

І варіант

№ з/п

Запитання/завдання

Варіанти відповідей

1

Оберіть правильне твердження

А всі оздоровчі системи однакові;

Б усі оздоровчі системи передбачають купання зимою в ополонці;

В усі оздоровчі системи передбачають щоденну рухову активність

2

Їжа має містити білки, жири та вуглеводи у співвідношенні

А 1:1:1; Б 1:1:2; В 1:1:3; Г 1:1:4.

3

Хороша фізична форма людини містить кілька компонентів

А загальна та м’язова витривалість, сила волі, спритність, гнучкість, склад тіла; Б загальна та м’язова витривалість, спритність, сила, гнучкість, склад

тіла;

В загальна та м’язова витривалість, уважність, спритність, сила, гнучкість, склад тіла

4

Оберіть неправильні твердження

А тепла їжа краще засвоюється організмом;

Б продукти харчування не потребують правильної кулінарної обробки;

В при харчових отруєннях і кишкових інфекціях допомогу слід надавати негайно

5

До сучасних систем харчування відносять

А італійську кухню;

Б сироїдіння;

В японську кухню;

Г вегетаріанство

6

До заходів профілактики харчових отруєнь та кишкових інфекцій відносять

А дотримання особистої гігієни;

Б перебування на кухні у змінному взутті;

В прийом їжі на свіжому повітрі

7

Позначте отруйні рослини

А дурман;

Б нагідки;

В монстера;

Г деревій

8

Позначте їстівні гриби

А лисичка справжня;

Б польський гриб;

В чортів гриб;

Г білий гриб

9

Вовчі ягоди — це...

А кущ заввишки близько 1,5 м;

Б дерево висотою 2,5-3 м;

В трава з червоними ягідками

10

Харчові добавки класу барвники...

А сприяють швидкому розварюванню;

Б підсилюють або відновлюють колір продукту;

В подовжують термін зберігання продукту

11

Кишкову інфекцію може спричинити

А вживання сирої води;

Б контакт із хворими тваринами;

В вживанням у їжу немитих фруктів

12

Компонентом фізичної складової здоров’я є

А спілкування з однолітками;

Б здоровий сон;

В самовиховання

ІІ варіант

№ з/п

Запитання

Варіанти відповідей

1

Оберіть правильне твердження

А обов’язковою складовою оздоровчих систем є дієтичне харчування;

Б обов’язковою складовою оздоровчих систем не є споживання цибулі й часнику;

В складовою всіх оздоровчих систем є заняття йогою

2

Збалансоване харчування — це...

А харчування, за якого людина почувається ситою і жвавою, в хорошому настрої;

Б харчування, за якого задовольняється добова потреба організму в енергії, а також підтримується оптимальний баланс мікроелементів і вітамінів;

В харчування, за якого досягається певне співвідношення білків, жирів і вуглеводів, яке визначають за формулою 1:1:3

3

Компонентом хорошої фізичної форми не є...

А загальна та м’язова витривалість;

Б спритність;

В сила волі;

Г гнучкість;

Д склад тіла

4

Оберіть

неправильні

твердження...

А холодна їжа краще засвоюється організмом;

Б продукти харчування потребують правильної кулінарної обробки;

В при харчових отруєннях і кишкових інфекціях допомогу слід надавати негайно

5

До традиційних систем харчування не відносять

А італійську кухню;

Б сироїдіння;

В японську кухню;

Г вегетаріанство

6

До заходів профілактики харчових отруєнь та кишкових інфекцій не відносять

А дотримання особистої гігієни;

Б перебування на кухні у змінному взутті;

В прийом їжі на свіжому повітрі

7

Позначте неотруйні рослини

А дурман;

Б нагідки;

В монстера;

Г деревій

8

Позначте неїстівні гриби

А лисичка справжня;

Б польський гриб;

В чортів гриб;

Г білий гриб

9

Вороняче око — отруйна рослина, що в народі може мати назву...

А сон-трава;

Б чорна трава;

В хрест-трава

10

Харчові добавки класу консерванти...

А підсилюють колір і смак продукту;

Б сприяють швидкому розварюванню;

В підвищують термін зберігання продуктів

11

Харчове отруєння може спричинити

А вживання несвіжих страв;

Б контакт зі свійськими тваринами;

В рукостискання із хворим на гастрит

12

Компонентом фізичної складової здоров’я не є...

А спілкування з однолітками;

Б здоровий сон;

В самовиховання

2. Оздоровлювальна вправа. Офтальмотренаж (гімнастика для очей)

Учні, не повертаючи голови, здійснюють рухи очима у вказаних на малюнках напрямах.

VI. ПОВТОРЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ГОЛОВНИХ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ

Робота за підручником

— Перегляньте матеріал вивченого розділу. Визначте ту його частину, яка запам’яталася вам найменше. Маєте можливість надолужити втрачене.

— Який матеріал запам’ятався найкраще? Складіть запитання до нього та поставте їх класу.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Сходинки успіху»

Учні «крокують» по сходинках, називаючи відповідно свої здобуті знання, вміння, навички, ставлення.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

* Обов’язкове:

- опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§____, с.____);

* додаткові (на вибір, за бажанням):

- підібрати цікаву інформацію з різних джерел щодо будь-якої теми розділів 1, 2;

- скласти пам’ятку «Десять “не можна”» щодо будь-якої теми розділів 1, 2.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити