СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ 3 КЛАС

Урок 1

Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма «Розверни серветку»


Мета.

1. Закріпити знання правил техніки безпеки при роботі з комп’ютером та правил поведінки в комп’ютерному класі, формувати потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.

2. Розвивати просторову уяву, логічне мислення, уміння аналізувати послідовність, увагу, спостережливість.

3. Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, культуру мовлення, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.

Обладнання. Персональні комп’ютери, програма «Розверни серветку», ножиці, серветки.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

Добрий день, в добрий час,

Рада, діти, бачить вас.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

У комп’ютерному класі

Правила слід пам’ятати

І старанно працювати,

Щоб знання хороші мати.


ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Актуалізація опорних знань

Відкриваються двері . До кабінету забігає Пеппі Довга панчоха

– Салют! Ух ти! Комп’ютери! Як цікаво! Зараз я з ними розберусь! (Витягає з рюкзака булку, «Кока-колу», ляльку, рогатку…)

– Зачекай, Пеппі. Ти потрапила у незвичайний клас, і поводитись так не можна! Діти, які правила в комп’ютерному класі порушила наша гостя?

(Відповіді дітей)

Вчитель:

– Які ще правила поведінки в кабінеті інформатики слід пам’ятати при роботі з комп’ютером?

Гра «Мікрофон»

Вчитель:

– Перш ніж сісти за комп’ютери, нам слід пригадати всі правила безпечної роботи та поведінки в кабінеті інформатики. Потім ознайомимось з правилами гри «Розверни серветку» і пограємо в неї.


ІІІ. Робота над темою уроку

1. Перегляд слайдів «Як поводитись з комп’ютером».                                                     

Пеппі Довгапанчоха:

– Дякую! Я все зрозуміла. Піду розповім усім, що я дізналась у вашому незвичайному класі. Бувайте!

2. Робота з підручником. (с. 4)

Опрацювання статті «У знайомому класі».

3. Гра «Закінчи речення»:

·       Заходити у кабінет інформатики потрібно… (спокійно, не поспішаючи)

·       Їсти, пити… (не можна)

·       При роботі з комп’ютером руки повинні бути… (сухими, чистими)

·       Не можна торкатися до… (дротів, розеток, кнопок клавіатури, з якими незнайомий, екрану монітора, тильної сторони комп’ютера)

·       Від монітора треба сидіти на відстані… (не менше 50 см)

4. Фізкультхвилинка

5. Практична робота.

Вчитель:

– Перед вами серветка, складена вчетверо. Ножицями відріжте кут, який знаходиться у центрі серветки, а на бічній стороні зробіть фігурний виріз (трикутник, квадрат, півкруг тощо). Розгорніть серветку. Переконайтеся, що в процесі вирізання з’явилися прорізи на кожній з чотирьох частин серветки. (Вчитель звертає увагу на те, що вирізи серветки симетричні).

6. Практична робота на комп’ютері.

Вчитель:

– А зараз пограємо у гру «Розверни серветку». У лівому кутку екрана зображена серветка, складена вчетверо. Слід подумки розгорнути її і визначити, як вона буде виглядати у розгорнутому стані. На екрані є три розгорнуті серветки. Слід, орієнтуючись на візерунок, визначити, яка з серветок є тією, що складена, і виділити її мишею.

Учні під керівництвом учителя працюють за комп’ютерами.

 

 

7. Фізкультхвилинка.

Вправи для очей.

8. Логічна сторінка «Для розумників і розумниць», с. 5

1) Збирання з частинок цілого.

2) Нанизування намистинок.


ІV. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Піраміда позитивних почуттів»

Вчитель простягає руку і говорить: «На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно» Учні по черзі підходять, кладуть долоньку зверху і говорять: «Мені сподобалось…»

Вчитель:

– Пам’ятайте, що ви маєте добре знати і точно виконувати вказівки вчителя, щоб уникати нещасних випадків, берегти техніку. Ви відповідаєте за стан робочого місця і збереження розміщеного на ньому устаткування.

Добрих успіхів вам у крокуванні «Сходинками до інформатики»!

  

 Додатки

 

 

 



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити