СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ 3 КЛАС

Урок 12

Тема. Кодування інформації. Програма «Курчата»


Мета.

1. Ознайомити з різними способами  кодування інформації.

2. Формувати уміння розгадувати інформацію, подану в шарадах, ребусах.

3. Виховувати інформаційну культуру молодших школярів.

Хід уроку

І.Організаційний момент та повторення правил техніки безпеки.

1. Повторення правил поводження з комп’ютером.

Гра «Так чи ні».

-  Чи можна включати комп’ютер без дозволу вчителя?

-  Чи можна торкатися до тильної сторони клавіатури?

-  Чи дозволяється пальцем торкатися монітора?


ІІ. Повторення домашнього завдання.

1. Бесіда.

-  Пригадайте, о котрій годині ви лягли вчора спати і о котрій сьогодні встали.

-  Скільки годин ви проспали?

-  А скільки годин проспала Ганнуся? (13)

-  Скільки годин повинна спати дитина вашого віку? (9)

-  Сума яких чисел дорівнює 50? (17+ 3 +30)

2. Розминка.

Впорядкуй дані числа, створи з них свій логічний «ланцюжок».

12, 9, 3, 6, 15, _____, 17, 2, 7, 12, 22_______________

3. Розв’яжи задачу.

На подвір’ї бігають кури і поросята. Усіх разом 8 голів і 22 ноги. Скільки курей і поросят бігають на подвір’ї? (5 курей і 3 поросят)


ІІІ. Актуалізація знань.

1. Гра «Шифрувальники».

Прочитай прислів’я.

акЯ паще, ката, й няяблу

ний Кож райк єма ійсв чай зви

З мки шсяведепо, гото й шсяберена


ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

Вам відомо, що для позначення кількості, ми користуємося цифрами, для позначення звуків на письмі – буквами. Можна сказати, що цифри і букви – це коди. Одна й та сама інформація може бути закодована по-різному.

2. Робота з підручником.

- Дізнайтеся з тексту, як можна закодувати інформацію.

Відповіді учнів:

- тексти за допомогою букв та розділових знаків;

- одна й та сама інформація може бути закодована по різному: українською, англійською, російською мовами;

- китайські та японські ієрогліфи є символами, якими кодується буква або слово;

- у вигляді ребусу, шаради.

Запитання вчителя:

- Як ви прочитали ребуси? (Сума, точка)

- Яке слово закодовано в шараді? (Задача)

3. Фізкультхвилинка.

Ось ведмедиця іде,

Ведмежат купать веде.

«Раз, два» - нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

«Три, чотири» - походили,

Лапки у воді помили.

Похитали головою

Ще й притупнули ногою.

На «п’ять» - усі дружно встали

І назад помандрували.


V. Робота з комп’ютером.

Робота з програмою «Курчата».

Мета цієї програми – покращення навичок усної лічби учнів, а також розвиток уваги, координації рухів, просторового мислення, логіки. В ігровій формі учневі пропонується 12 арифметичних прикладів на 2 дії. За допомогою клавіші управління курсором (клавіші зі стрілками) він керує квочкою. Навколо квочки розташовано яйця, на кожному з них  написано число. Коли квочка натикається на яйце, вона розколює його, і з нього вилуплюється курча. Завдання учня – знайти яйце, яке містить відповідь на запропонований приклад. Якщо приклад розв’язано правильно, курча, що вилупилось, приєднається до квочки і буде рухатися за нею. Якщо ж учень розбив яйце з неправильною відповіддю, то курча буде хаотично рухатися по галявині.

Релаксація.

Уявити перед собою колесо велосипеда, яке обертається, та, помітивши на ньому певну точку, слідкувати за обертом цієї точки. Спочатку в один бік, а потім в інший. Повторити двічі.


VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

- Що таке інформація?

- Як можна закодувати інформацію?

1. Розгадування шарад, ребусів.

  (навчання)


      (граб)


     (нерв)


             (ослін)


      (халупа)


(марево)


(кавун)


VІІ. Домашнє завдання.

Підручник с. 26. Виконати завдання «Для розумників і розумниць» с.27


VІІІ. Підсумок уроку.

- Що сподобалося робити на уроці?

- Де ми можемо використати ці знання?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити